sw3ng
4 juli 2013
· 15 Inlägg
PerArne skrev:
3 volt?? 12V hoppas jag du menar.
Du skulle ha bytt pump när du ändå höll på för lät den inte innan och sen när du haft upp och grejat med den så funkar den sen så skulle jag inte lita på den pumpen... men vi får väl se om du haft tur
Nä, jag menar faktiskt 3 volt, vet att den går på 12 volt, men jag ville bara kolla om det var något liv i den, d.v.s. se om det kanske var reläet eller annat som felade. Pumpen drog långsamt, vilket var önskvärt eftersom jag inte vill ha en stråle bensin i taket...
rcy skrev:
LMM har väldigt lite med varvräknaren att göra, då LMM är LuftMasseMätare och alltså mäter mängden luft.
Jag tror du menar vevaxelgivare, om den krånglar så brukar det synas på att varvräknaren inte rör sig.
Jag gillar när folk inte läser vad jag skriver utan förstår vad jag menar. Klart jag inte menar LMM utan vevaxelgivare.
Kan nu uppdatera att bilen dog på nytt två dagar senare så du hade alldeles rätt PerArne! Eftersom jag var tvungen att ha en bil tills idag fick jag åka till mekonomen och köpa en ny där, då jag vägrar biltema men inte hittade någon annan som kunde ge mig en i handen direkt... (gillar inte mekonomen heller men men...)
Det kanske är inbillning, men jag tycker att bilen drar mycket bättre nu. Är det kanske så en bensinpump som är på väg att ge sig påverkar prestanda negativt i några månader innan? Har en stadard 185hk B235E (än så länge)...