Samman fattning för er som inte vill läsa

Den gick bra men man såg vevaxlen rotera när den var igång, rost på bakdörren, avgasröret som ser ut att faller i bitar imorgon, HF fram ruta går ej ner och dens backspegel är död, inga missljud från monter eller drivlinan, dåliga bromsar som inte tar bra, fart hållaren funkar och färd datorn, Parkerings bromsen lyser även om den är nere, skam bud från säljaren på 11k om han ska besikta den och göra vid handbromsen. Han sa att jag inte skulle ge ett skambud xD det är lätt då sensorn har bara flippat ur lite. ny koppling enligt säljaren samman fattning 7/10= nja finns bättre ska kolla på en som har förvisso körförbud men det är för utebliven besiktning.
EDIT: en Saab 9000 från 93 med 25000 mil med ca 8 ägare.
Hur är en SAAB 9-5 från 98? (2,0t 150hk) som är nyligen besiktad och rost fri ca 25000 mil
Jag var och kollade på den SAAB en idag och stort sätt allt funkade

jag såg den hadde rost på häger back skröm inte mycket men den kan lätt sprida sig, back dörren hade spacklats på samma sidan som rosten var på och sen målats ur uselt. höger backspegel och passagerarens ruta var död fram säkringar eller motorerna som är kassa, alla annan el funkade men jag hittade ett allvarligt fel enligt mig och den hade rost på pelaren som går upp för taket på föra sidan. ingen servic bok där är en stor no no, handbroms lampan lös även om den var nere dålig givare eller så behöver de spännas eller dylikt, bromsarna käns som man moterbromsar fast lite hårdra betydlig sämre en saaben som jag står över och min bil som det känns som man kör in i en vägg med när man tvärnitar. Farthållaren funka ett plus. säljaren ville ha 9900kr för den och sen på pekade jag handbromsen och bromsarna så sa ha "Ja den har ståt länge, men jag kan besiktad den och göra vid den men då blir det 11000".