Finns det inte luftmassemätare på golf 3? [bild]

Anonware
16 juli 2013 · 11 Inlägg

tjena har som sagt i tidigare tråd problem med en golf 3 gti 16v -97 och tänkte kolla lmm men det verkar inte som det finns? eller är jag blind?https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191577/191577-7f2da070fa2dde446a034325c394f2d8_large.jpg

zekezeke Vila i frid, pappa..
16 juli 2013 · 517 Inlägg

ser du klammern där till vänster? Ser ut som att den nyper fast lmm i fråga. Om jag inte misstar mig helt

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
skjortan Down n`out
16 juli 2013 · 514 Inlägg

Nej

Down n`out
Anonware
16 juli 2013 · 11 Inlägg

zekezeke skrev:
ser du klammern där till vänster? Ser ut som att den nyper fast lmm i fråga. Om jag inte misstar mig helt

Det är bara en slangklämma till luftfiltret.

Anonware
16 juli 2013 · 11 Inlägg

skjortan skrev:
Nej

Okej, tack.

skjortan Down n`out
16 juli 2013 · 514 Inlägg

Eller jo den sitter nog fan i luftburken? Lyft på locket och titta. Blev osäker nu

Down n`out
Anonware
16 juli 2013 · 11 Inlägg

skjortan skrev:
Eller jo den sitter nog fan i luftburken? Lyft på locket och titta. Blev osäker nu

Har för mig jag kollade där och såg inget som liknade en lmm, men jag kollar imorn. Tack.

gulagranen
16 juli 2013 · 32 Inlägg

Länk
Bild nr 3 finns den markeread med rött.

#edit- osäker på om den bilden kommer fram automatiskt för alla eller bara för mig, men ifall den öppnar en bild med en röd och en blå cirkel så är det den bilden jag menar.. you'll get it.

Senast redigerat av gulagranen (16 juli 2013)

Audi A6 V6 -96 Familjebil.
zekezeke Vila i frid, pappa..
16 juli 2013 · 517 Inlägg

Anonware skrev:

zekezeke skrev:
ser du klammern där till vänster? Ser ut som att den nyper fast lmm i fråga. Om jag inte misstar mig helt

Det är bara en slangklämma till luftfiltret.

Är du säker? Ser ut som att det går kablage där från sidan. Jag skulle nog vilja säga att det är lmm-kontakten.

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Anonware
16 juli 2013 · 11 Inlägg

gulagranen skrev:
Länk
Bild nr 3 finns den markeread med rött.

#edit- osäker på om den bilden kommer fram automatiskt för alla eller bara för mig, men ifall den öppnar en bild med en röd och en blå cirkel så är det den bilden jag menar.. you'll get it.

Den röda ringen på bilden är en temperaturgivare för insugsluft, är det en sådan istället för lmm?

Senast redigerat av Anonware (16 juli 2013)

gulagranen
16 juli 2013 · 32 Inlägg

Anonware skrev:

gulagranen skrev:
Länk
Bild nr 3 finns den markeread med rött.

#edit- osäker på om den bilden kommer fram automatiskt för alla eller bara för mig, men ifall den öppnar en bild med en röd och en blå cirkel så är det den bilden jag menar.. you'll get it.

Den röda ringen på bilden är en temperaturgivare för insugsluft, är det en sådan istället för lmm?

Vet faktiskt inte om du är säker på att det inte är LMM, när jag kollade på bilden så tyckte jag att det borde varit den så jag snabbgooglade och hamnade på ett forum där någon skrev att det var LMM där och den blåa var gasspjällsgivaren. När jag granskar bilden ser det faktiskt ut att vara en konstig kontakt för en LMM.
Aldrigt skruvat i en golf annat än golf ettan jag hade som lek-slit-och-slängbil för många år sedan så då vet jag inte.

Audi A6 V6 -96 Familjebil.
Anonware
16 juli 2013 · 11 Inlägg

gulagranen skrev:

Anonware skrev:

gulagranen skrev:
Länk
Bild nr 3 finns den markeread med rött.

#edit- osäker på om den bilden kommer fram automatiskt för alla eller bara för mig, men ifall den öppnar en bild med en röd och en blå cirkel så är det den bilden jag menar.. you'll get it.

Den röda ringen på bilden är en temperaturgivare för insugsluft, är det en sådan istället för lmm?

Vet faktiskt inte om du är säker på att det inte är LMM, när jag kollade på bilden så tyckte jag att det borde varit den så jag snabbgooglade och hamnade på ett forum där någon skrev att det var LMM där och den blåa var gasspjällsgivaren. När jag granskar bilden ser det faktiskt ut att vara en konstig kontakt för en LMM.
Aldrigt skruvat i en golf annat än golf ettan jag hade som lek-slit-och-slängbil för många år sedan så då vet jag inte.

Jag trodde också att det där var lmm-kontakten så jag tog bort den och testade köra. Ingen skillnad med mitt problem som bilen har, men jag körde min felkodsläsare för att ta reda på vad kontakten var och då fick jag just "engine intake air tempature sensor" och den kostar ca 300:- på autoexperten. En lmm kostar typ 2000:- ny. Det lutar åt att bilen inte har lmm för när jag skriver in bilens reg.nr på autoexperten / mekonomen så finns inte ens lmm som alternativ. Tack för att idéerna iallafall.

fax110
17 juli 2013 · 344 Inlägg

Nej bilen har ingen LMM (engelska MAF) utan den har en MAP sensor som sitter inbyggd i boxen, på baksidan av insuget har du en vakuum slang som går in i bilen, den slangen går till MAP sensorn, är slangen dålig/trasig får du skumma problem,

Celeron
17 juli 2013 · 1 322 Inlägg

Bör väl va LMM i trean. Har för mig jag har det, i luftburken. Ifs har jag ingen 16v.:p

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang