Audi A3, 1.8T, -98, startar inte

renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

sen är det ett litet problem till, höger framruta går inte att hissa ner, alla rutor fungerar utom den och jag kan ha ner alla från förarsidan också om det spelar någon roll, är det bara nå glapp eller vad kan det vara tro?

sk0rpan
21 juli 2013 · 301 Inlägg

lungt smile carguard 950s heter mitt larm iaf smile så vet du det iaf

Mazda RX-7 (1994)
ValP2k
21 juli 2013 · 1 122 Inlägg

strömkabeln på batteriet tongue Bara lyft lös den över natten å montera tillbaka imorn

gasa nu foer faen!
sk0rpan
21 juli 2013 · 301 Inlägg

det är säkert glapp i kontakt eller nåt sånt, hade däremot inga elhissar funkat eller c låset så har du en vakummotor i skuffen som kontakten brukar ärga och bli dåliga på.. men det är som sagt när alla hissar samt c låset ballar ur. kolla motorn till torkaren till bakrutan om den kortsluter då kan den dra ur batteriet. hade det felet nyligen på min.. ryckte bara ur kabeln så var det inga prob sen smile

Mazda RX-7 (1994)
ValP2k
21 juli 2013 · 1 122 Inlägg

Qethox skrev:
det är säkert glapp i kontakt eller nåt sånt, hade däremot inga elhissar funkat eller c låset så har du en vakummotor i skuffen som kontakten brukar ärga och bli dåliga på.. men det är som sagt när alla hissar samt c låset ballar ur. kolla motorn till torkaren till bakrutan om den kortsluter då kan den dra ur batteriet. hade det felet nyligen på min.. ryckte bara ur kabeln så var det inga prob sen smile

Är inte vakummtor på a3:an utan vanlig el

gasa nu foer faen!
sk0rpan
21 juli 2013 · 301 Inlägg

skrev lite otydligt. till hissarna är det el, c låset har vakummotor, både elhissarna och c låset är kopplat via vakummotorn(huvudcenrtallåsmotorn) i skuffen på vänster sida.

Senast redigerat av Qethox (21 juli 2013)

Mazda RX-7 (1994)
it_mutt Avstängd
22 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Det där ser ut att vara ett Cargard 950-larm (vanligt på både A3 8L och ex.vis A4 B5).

Tror inte larmets immo är inkopplad i din bil, då bilen i sig har immo. MEN, är larmet avstängt, så ska inte den påverka, om den inte flippat ut. Alternativet är ju att kontrollera om det är så att även larmets immo är inpluggad, och isf helt enkelt koppla ur den.

Det som brukar hända på äldre Audis är inte att immon hänger sig, utan snarare att, och det är speciellt vanligt på A4 B5, att kabeln till läsringen ger upp. Antingen byter man till en ny läsring och kabel, eller så löder man om det hela.

Men, som påpekat, det bör vara som så att bilen startar och sen "dör". Därför misstänker jag larmet (eller ja; larmets immo)

- - Edit - -

Vad larmet hette hade ni redan kommit fram till.

Gällande elhissen så skulle jag helt enkelt mäta i kontakten för att se så du har ström fram till motorn, har du det, så är det mest troligen en kass motor, om inte; ja, kabelbrott förslagsvis. Centrallåset och fönsterhissarna har vad jag vet inte heller på A3:an samma styrenhet

Senast redigerat av it_mutt (22 juli 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
renstahl
22 juli 2013 · 15 Inlägg

ok, vad tror du det kommer att kosta och lämna in den på bilverkstad så får dom undersöka saken, jag kan ingenting, och it mutt jag har likadan färg på min a3 hehe

it_mutt Avstängd
22 juli 2013 · 10 388 Inlägg

renstahl skrev:
ok, vad tror du det kommer att kosta och lämna in den på bilverkstad så får dom undersöka saken, jag kan ingenting, och it mutt jag har likadan färg på min a3 hehe

Ja, det är ju dessutom samma årsmodell och motor så wink Ambition-paketet också?


Svårt att säga. En del vag-verkstäder ju ju en felkodsavläsning för "fikapengar". Andra vill ha "fullt betalt". Så det är galet svårt att säga. Ett alternativ kan ju kanske vara att försöka hitta någon i närheten med tillgång till vag-com/VCDS som kan dra ut dom till dig, så ser du ju om det är "bilen" eller något "utomstående" som spökar. Själv har jag liiiite...eller ja, ganska mycket för långt till Gävle för att ställa upp wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
renstahl
24 juli 2013 · 15 Inlägg

Nej smile bytt batteri nu, varken motor eller startmotor går igång, något grovt fel är det i alla fall, så vill någon köpa en billig skitbil är det bara höra av sig

ValP2k
24 juli 2013 · 1 122 Inlägg

Isf skulle ja tro d är tändplattan bakom låset. Kan inte kosta många kr på skroten

Kollade på en vw golf 4 precis samma grejor med immobolizern. Känner den inte av nyckeln ska symbolen blinka å du startar bilen å den dör efter 1s. Å funkar den ska d lysa tills du vrider igång bilen

Senast redigerat av ValP2k (24 juli 2013)

gasa nu foer faen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang