6478
Sök

Polisens nya radar och bilintresse?

196 Inlägg
fredag 17:29
Trådstartare
Hej!

Jag är nyfiken. Hur ställer ni er med bilintresse till att polisen tar allt hårdare tag mot fortkörare?
Att vara bilintresserad behöver inte vara lika med att man har en tung högerfot, men tänker att det oftare hänger ihop än hos ej bilintresserade.

Polisens nya radar kan nu läsa av din hastighet i mötande trafik, men också betydligt fortare än förut. Tidigare kom man undan om man bromsade så fort man såg en polis, nu har deras nya bilar redan mätt din hastighet innan du sett dem.

Jag skulle klassa mig själv som en sporadisk fortkörare, jag tycker det är kul att köra snabbt med gör det under rätt omständigheter. Vilket gjort att jag klarat mig utan böter i alla dessa år, men nu känns det som att det blir svårare och svårare.

Även om jag förstår att i en perfekt värld ska man inte köra för snabbt så är det rätt trist att köra en rolig bil i tillåten hastighet. Eller?

Vad tycker ni?

7 603 Inlägg
fredag 20:07
på motorväg blir det ju lika, för hur ska en Polisbil vända snabbt? ja det finns vändplatser men inte så tätt smile

196 Inlägg
fredag 20:34
Trådstartare
granadadr skrev:
på motorväg blir det ju lika, för hur ska en Polisbil vända snabbt? ja det finns vändplatser men inte så tätt smile

I mötande fil absolut. Men kommer en polisbil ut på påfarten man nyss körde förbi så är man stekt.

7 603 Inlägg
lördag 11:58
Vansterfilen skrev:
granadadr skrev:

I mötande fil absolut. Men kommer en polisbil ut på påfarten man nyss körde förbi så är man stekt.

absolut,, hade du nog varit endå smile

584 Inlägg
lördag 12:07
Hallå!
Håller man rådande hastighet och håller avstånd, kör med sunt förnuft så kan jag tänka mig att det inte ska vara något problem med Polisens nya radar.
Finns evenemang för de som vill gasa.
Mvh///Micke.E
Senast redigerat av MickeEng (lördag 12:11)

769 Inlägg
lördag 12:38
det nock dom jävla latte mammor som har lite svårt för att läsa skyltar
bor vid en 40 väg o majoriteten av dom som bränner förbi är latte mammor
säldant en jänkebil eller likn kör för fort

976 Inlägg
söndag 19:57
granadadr skrev:

Inte nödvändigtvis. För ungefär 1 år sedan när dessa nya funktioner var lite på tapeten i nyhetsflödet här i Gästrikland fick jag höra av en trafikpolis att det ska ske på samma sätt som en fartkamera, alltså att du får hem en bot i brevlådan. Huruvida det stämmer eller ej låter jag vara osagt, men omöjligt är det inte.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

7 603 Inlägg
söndag 20:52
MrHyde skrev:
granadadr skrev:

Inte nödvändigtvis. För ungefär 1 år sedan när dessa nya funktioner var lite på tapeten i nyhetsflödet här i Gästrikland fick jag höra av en trafikpolis att det ska ske på samma sätt som en fartkamera, alltså att du får hem en bot i brevlådan. Huruvida det stämmer eller ej låter jag vara osagt, men omöjligt är det inte.

enligt Polisen i Mos, Umeåpolisen, så måste man ta bilen personligen smile  kika på tuben

976 Inlägg
söndag 22:50
granadadr skrev:
MrHyde skrev:
granadadr skrev:

enligt Polisen i Mos, Umeåpolisen, så måste man ta bilen personligen smile  kika på tuben

Vart ligger Mos? Utanför Umeå eller?
Jag återberättar bara vad polisen här sa till mig, inget mer och inget mindre.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Fri fart för ett fritt folk!
15 164 Inlägg
Igår 19:12
Vansterfilen skrev:
granadadr skrev:

man får ha bra fart bara så hinner dom endå inte i kapp smile

Kör fort så hinner inget hända...

Trucker
1 440 Inlägg
Igår 19:59
MrHyde skrev:
granadadr skrev:
MrHyde skrev:

Vart ligger Mos? Utanför Umeå eller?
Jag återberättar bara vad polisen här sa till mig, inget mer och inget mindre.

Mos AKA Motorblog of Sweden

länk till videon som granadadr pratar om nedanför  smile
https://www.youtube.com/watch?v=x5Hy_asda1A
Senast redigerat av zleepy (Igår 20:00)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

587 Inlägg
Igår 20:11
2+1 vägar där folk kör om lastbilar utan att trycka på så dom tar hela två-fils sträckan på sig att komma om lastbilen. Så ingen annan bil bakom hinner om. Tycker jag är drygt redan idag och det lär väl inte bli bättre nu. Kör jag om på en 2+1 sträcka så trycker jag på så flera hinner om.

Annars kör jag sällan fortare än vad skyltarna säger.
Senast redigerat av Jeebz (Igår 20:13)

Sök