4730
Sök

ska man ha 2.0 2.3 eller 2.5 med t5 styrning

247 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#1
som rubriken lyder ska skaffa 740 med t5 motor i men jag ska byta block och topp, undrar va ni föreslår italien 2,0 an eller sv motorn 2.3 eller v70 2.5t (lättrycks motorn), vilken vore hålla för mest hk? och funka bra med t5 boxarna.

tack för svar

Bilmekaniker
84 Inlägg
13 april 2008
#2
Dieselblock är väl startkare? smile

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....

247 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#3
just det,, glömde säga att 2.0 eller 2.3 kommer från 850

133 Inlägg
13 april 2008
#4
2.3 hade jag kört på smile

If you don't live for something, you'll die for nothing

247 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#5
940_Sebbe skrev:
Dieselblock är väl startkare? smile

men detta är bara så jag kan ha nått att börja bytta på. men 850 diesel har väll ww motor om inte jag minns fel så det lär inte passa

247 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#6
Hoegwall skrev:
2.3 hade jag kört på smile

men en 2.5 med kkk k27 går nog bra med

8 280 Inlägg
13 april 2008
#7
Definitivt en 2,3:a, det går att få 2,4 (eller om man vill kalla dem 2,5) att hålla, men ska man satsa på rejält med effekt så är 2,3 att föredra. 2,0 har inga som helst fördelar.


247 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#8
Marlboroman skrev:
Definitivt en 2,3:a, det går att få 2,4 (eller om man vill kalla dem 2,5) att hålla, men ska man satsa på rejält med effekt så är 2,3 att föredra. 2,0 har inga som helst fördelar.

possitiva är att 2.0 är så förbannat etriga skit kul att köra.

133 Inlägg
13 april 2008
#9
Ska du varva mycket och ha ut högre effekt så kan dom tunna cylinderväggarna i 2.5 komma i svängning.
2.0 är klenare över lag...
Men hur du än gör blir det säkert bra wink

If you don't live for something, you'll die for nothing

247 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#10
Hoegwall skrev:
Ska du varva mycket och ha ut högre effekt så kan dom tunna cylinderväggarna i 2.5 komma i svängning.
2.0 är klenare över lag...
Men hur du än gör blir det säkert bra wink

jag har ju i slutet tänk plocka ut minst 400 - 500 hk

247 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#11
men är 2.5 klena, i jämförelse med 2.3an?

133 Inlägg
13 april 2008
#12
Svar: ja. pga av de tunna cylinderväggarna...

If you don't live for something, you'll die for nothing

247 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#13
Hoegwall skrev:
Svar: ja. pga av de tunna cylinderväggarna...

hur mycket skiljer det då, mkt eller lite?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 april 2008
#14
absolute_teddan skrev:
Marlboroman skrev:
Definitivt en 2,3:a, det går att få 2,4 (eller om man vill kalla dem 2,5) att hålla, men ska man satsa på rejält med effekt så är 2,3 att föredra. 2,0 har inga som helst fördelar.

possitiva är att 2.0 är så förbannat etriga skit kul att köra.

Lite OT, men 2,0 har inga fördelar jämfört med 2,3'orna.
Dom är precis likadana fast inte lika starka p.g.a. den minskade volymen.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

8 280 Inlägg
14 april 2008
#15
absolute_teddan skrev:
Hoegwall skrev:
Svar: ja. pga av de tunna cylinderväggarna...

hur mycket skiljer det då, mkt eller lite?

Ska du borra upp en 2,3 till 2,5 så skiljer det 2mm i diameter på kolvarna, och då blir det inte mycket kvar av cylinderväggarna, med risk för distorsion.

En 400-500hk 2,0 kommer bara bli jobbig, då får ju hela tiden varva den för att det ska hända nåt, medans 2,3an kommer att vara rappare.



Sök