som rubriken lyder ska skaffa 740 med t5 motor i men jag ska byta block och topp, undrar va ni föreslår italien 2,0 an eller sv motorn 2.3 eller v70 2.5t (lättrycks motorn), vilken vore hålla för mest hk? och funka bra med t5 boxarna.
Definitivt en 2,3:a, det går att få 2,4 (eller om man vill kalla dem 2,5) att hålla, men ska man satsa på rejält med effekt så är 2,3 att föredra. 2,0 har inga som helst fördelar.
Definitivt en 2,3:a, det går att få 2,4 (eller om man vill kalla dem 2,5) att hålla, men ska man satsa på rejält med effekt så är 2,3 att föredra. 2,0 har inga som helst fördelar.
possitiva är att 2.0 är så förbannat etriga skit kul att köra.
Ska du varva mycket och ha ut högre effekt så kan dom tunna cylinderväggarna i 2.5 komma i svängning. 2.0 är klenare över lag... Men hur du än gör blir det säkert bra
If you don't live for something, you'll die for nothing
Ska du varva mycket och ha ut högre effekt så kan dom tunna cylinderväggarna i 2.5 komma i svängning. 2.0 är klenare över lag... Men hur du än gör blir det säkert bra
jag har ju i slutet tänk plocka ut minst 400 - 500 hk
Definitivt en 2,3:a, det går att få 2,4 (eller om man vill kalla dem 2,5) att hålla, men ska man satsa på rejält med effekt så är 2,3 att föredra. 2,0 har inga som helst fördelar.
possitiva är att 2.0 är så förbannat etriga skit kul att köra.
Lite OT, men 2,0 har inga fördelar jämfört med 2,3'orna. Dom är precis likadana fast inte lika starka p.g.a. den minskade volymen.
Ska du borra upp en 2,3 till 2,5 så skiljer det 2mm i diameter på kolvarna, och då blir det inte mycket kvar av cylinderväggarna, med risk för distorsion.
En 400-500hk 2,0 kommer bara bli jobbig, då får ju hela tiden varva den för att det ska hända nåt, medans 2,3an kommer att vara rappare.