Populära projekt
Projekt 200sx S13 - Urspårat =P (JustNu: MAPPNING!)
Syftet i början med denna bil var att jag köpte det av systers dåvarande kille och meningen var att få en rolig ungdomsbil, skulle bara laga rost, bromsar och dämparna, sen köra med den.. men efter att tiden gick och man träffade två personer som tyckte att man skulle trimma, sagt å gjort så började jag med det.. sen blev det bara mer och mer så nu är målet rätt högt, en rolig leksak.. inget annat!
Brabanans Azureus7 RX7 widebody 800hk+++ singelturbo 14/08-15
Mitt nya objekt som skall förbättras under vintern
V70N T5 2005 - Lätta modifieringar
Mitt långtidsprojekt för min V70N T5 . Det kommer inte vara några stora modifieringar utan mer små och speciella modifieringar för att ha ett cleant men ändå personligt stuk.
Volvo 945 Ltt "uppfräschning o trim"
Köptes för 2500 kr obesiktigad o med lite skönhetsfel o småskavanker! Steg ett blir att rulla igenom bess med blanka papper o sedan fortsätta att fräscha upp, trimma, o sköta om! Vill att det ska bli en riktigt snygg bil som också går bra!
Saab 9000 A50 2.0t - Uppfräschning & Renovering
Uppfräschning och långtidsrenovering av en Saab 9000 A50.
Projekt E36
Råkade ramla över en annons på en E36a i höstas (2020) dok sedan men men allt annat på bilen kändes rätt, har ju kids så då lär man väl ha 4d? Kunde inte släppa min tonårdröm om en e36a så den fick följa med hem.. Bmw e36 sedan -96 M52B28 indvidual i färgen technoviolet Den ska gås igenom och renoveras upp och "stylas" till enligt en bild jag har i mitt huvud sen långt tillbaka. Den ser kanske inte så grann ut just nu i sin original kostym men sitter sportfjädrar och har lite mtech grejer på sen fabrik. Uppdaterar oftare på Instagram. Men kan lägga in bilder och försöka uppdatera med text här ändå.
Evo 9 projekt 2013 550whp
Tjaa! Nu är det 2014 och jag fortsätter mitt Brutala Evo bygge! :) iår ska jag försöka få 700whp som top notering ! Sen åka på 600 kanske? :) Kommer som vanligt Delta i Timeattack.NU Som jag gjort som 2 senaste åren! :) Hjälp mig med förslag, va ni tycker ja ska göra mm mm ? :) Tack för mig! Ha det grymt! :)
Volvo S40n Projekt 2012
Volvo S40N R design. Passive aggressive .
Projekt ombyggnad av Volvo Pv544 -60
Ombyggnad av Volvo Pv544 med B230 motor. Volvo 140 framvagn och 240 bakaxel.
Saab 96 Tvåtaktare 1963
Renovering av min saab 96 tvåtakare 1963
Opel Kadett GSI - Motorbyte och stance
ska försöka ge mig på att köra Stance på min lilla kadett bara för jag vet att det inte är lätt på just denna bilen ;) Har redan genomfört motorbytet med bra resultat, inte hundra men bra :P
1953 Volvo Pv 444 Projekt
Har precis köpt och påbörjat renovering och customisering utav en Volvo Pv från 1953. Bilen är redan rostlagad och renslipad, men har stått så pass länge att den är helt full med ytrost. Saker som ska göras: Byta framvagn till Volvo 140 Byta bakvagn till Volvo 240 Byta motorn till (troligtvis) en Volvo B20 Bygga fotsteg Lacka + En massa mer saker.
Cheva C30 duel crew cab
Totalrenovering
Supra bygge till 2014 !
vinter bygge till 2014 !
Audi 100 C4 avant-93 långtidsprojekt - Uppdatering!!, ihopmontering påbörjad (15/04/14)
Syftet med projektet är att få ett tuffare stuk på bilen samtidigt som den ska hållas i gott skick, Ska byta lite delar och tona rutor etc :), Detta kommer bli ett långtids projekt med försök till att få ut det mesta av lite pengar dvs leta så billiga delar som möjligt :).
Bmw 330D white edition
Tjaba, tänkte lägga upp min bimmer här som jag har hållt på nu med ett litet tag, det kommer inte att bli några super modds på den, snarare lite "halv" diskret och vad jag tycker är snyggt. Foliering av utsidan och insidan i en fet färg
Volvo 740GL "Diodbygge"
Tänkte slänga i LED/dioder lite överallt i min 740. Får se om jag gör lite större projekt än det :) Stay tuned!
Duett 64 make over
duett´n ska bli en fin firmabil / reklampelare för mitt företag
Luftfjädring 740
Bygger luftfjädring samt Bmw diesel motor i en volvo 745 -88
Volvo XC70 (2003) - Ombyggnad A-traktor
Ska lagas och byggas om till A-traktor
Ljudbygge i min honda civic -93 (nytt bygge med b2 audio basar)
syftet med bygget är att spela högre än förra året :D
MrH's Volvo C70 Turbo Westcoast Edition -- Vidareutvecklingen.
I den här projekttråden tänkte jag visa min vidareutveckling av den redan ombyggda bilen jag köpte i februari 2013. Föregående ägare har byggt om den nästan exakt så som jag hade velat göra med min andra C70, "Milou", om jag bara hade haft kunskapen, så när chansen dök upp slog jag till och köpte den här röda skönheten. :)
Camaro Gen 5 Pimpa med LED och lite ombyggnad
Bygga om all belysning runt bilen samt lägga till lite nytt byta lite prylar runt motorn sen stressa upp den så mycket ekonomin tillåter, mm
Subaru får bli om pysslad
ha en bil med god standard man kan bruka om sommaren :)
Stepside 55 goes airide!!
Lite modernare och bekvämare framförallt lite lägre så småningom betydligt snabbare !
Golf MKIV - Baged Simplicity
Dä var det dags att introducera min bil för folket här på Garaget.org. Jag har tillsammans med min tvillingbror Twins här på garaget byggt på våran MK2a undet en väldigt läng tid, jag kände att jag ville bygga på något nytt och så blev det ett par månader efter att jag köpte min pendlarbil. Jag välkomnar alla till mitt mya projekt och hoppas att ni gillar det som kommer hända under detta projektets gång smile!
Nissan 200sx s13 goes R34
Uppfräschning samt uppgradering av min nissan s13 200sx
Räcket's GMC Safari "D-Railed Edition"
Detta är min GMC Safari som jag skaffade när min gamla "buss" (Chrysler Voyager Delivery) fick gå i sista vilan. Denna bil ska kunna användas till lite allt möjligt då jag bl.a. jobbar extra med att filma Dragracing på sommrarna. Då är det ganska bra å kunna "campa" i bilen i depån. :) Men eftersom jag älskar billjud, så råkade allt spåra ur med planerna att bygga upp en "lagomt" kul stereoanläggning. Efter att helt plötsligt börja ställa ut bilen på mindre event, så spårade det ur ännu mera. Bilen syns ju knappt trots sin storlek. Så nu ska även ett kjolpaket byggas upp ifrån grund i egen design. :) Så småningom ska hela bilen lackas om i orginal kulör, men önskan ligger i nån fränare färgkombo med tiden. :P Mvh. Dennis "Räcket"
Projekt *Dark Angel* inför säsong 2013 - Tjejbygge
Då har första säsongen avslutats för Dark Angels del. Har varit en hektiskt med jäkligt rolig säsong med gamla och nya bekantskaper vilket jag uppskattat mycket. Har fått lämna en del tips och även tagit till mig många. Har en hel del nya ideér som ska fixas till nästa säsong och den har ju redan börjat lite smått. Kommer att uppdateras som vanligt här eftersom och så har jag ju turen att mina sponsorer följer med även under nästa säsong vilket är jättekul, så då kör vi... Vill du läsa vad som hände under 2012 kolla gärna här http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ? 38&p=1
Vw polo 6n2 cup edition widebody
Då jag har försökt att sälja min vw polo 6n2 -96 i ett halv år. Och fick bara oseriösa svar. Så då bestämde jag mig för att fixa till den lite.
Mazda RX7 FD Renovering & ombyggning.
Hej jag skall nu bygga om bilen och renovera motorn, här kommer jag uppdatera vartefter det händer saker och ni kommer kunna följa allt här, jag är nybörjare på wankel men det ska inte bli några problem. :D
Saab 9-5 Aero sedan -03 "TRY HARDER"
En drömbil som till sist blev verklighet!
Golf gti mk1 1.8t
Golf mk1 1.8t bygger ihop en hyffsad skoj gat/strippen bil
T6 bygge i 965:an
Nu ska jag äntligen börja bygga på min 965:a Jag byggde bilen 2003/2004 som tyvärr såldes:( ångrar det så pass att jag var tvungen att köpa tillbaka den! Då det har varit ett antal ägare på den med olika smak behövs det göras en hel del med den. Ny ska det bli en ny lack på den. Det ska byggas en ny maskin med turbo. Ny framvagn & bakvagn ska byggas. Inredningen ska bytas & byggas om. http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Norrkoping-AB/180500531972387?sk=wall&filter=1
Volvo 760 90 diesel OM606 superturbo AIRRIDE
Bygger helt om min 760
Pappas Amazon
Den här bilen fick jag som en fantastiskt fin 20 års present av min sambo Anton. Den hade han ägnat tid åt att spåra upp då tanken var att hitta en identisk Amazon som den min far hade när jag var liten. När jag fick den hade Anton och min bror ägnat åtskilliga timmar för att då få igenom den på besiktningen, men fortfarande finns det mycket kvar att göra. Min dröm med bilen är att få den just identisk med hur min pappas bil var, men min egen touch. Samtidigt är planen att sadla om från gammal hästtjej till numera biltok då jag ska lära mig allting ifrån plåtarbete till hur en motor fungerar. Övergripande så kommer en helrenovering ske för att laga all rost och andre defekter, samtidigt som den ska moderniseras diskret! I slutändan vill jag helt enkelt lyckas åstadkomma något som jag vet min pappa hade blivit otroligt stolt över. Jag hoppas med detta lyckats fånga ert intresse att följa min projekttråd! /Angelica
Hi jet -88
Hi jet -88 med rost och motor som kamrem rappat över.
Renovering/uppfräschning 740 tic -90
Jag och en kompis hämtade en 744 tic -90 lite spontat 50 mil bort som jag började att renovera i höstas!
Mustang GT Kompressor -05
Fixa lite :D
Cayman S, weekend warrior
luxury track day experience
Marlboroman's Amazon -66
Öden och äventyr på vägen mot en renoverad / lätt ombyggd amazon som skulle ha varit klar för många år sedan egentligen. Har inga ambitioner att få den i show-skick eller försöka åka fort. Ska bara ha en trevlig bil som kan åka i helt enkelt.
Bmw E30 - Farsans gamla
Har köpt tillbaka min pappas gamla E30, som han ägde mellan -89 och -97. Just nu är den obesiktigad och avställd, men förhoppningsvis inte ett omöjligt förstabilsprojekt tills jag fyller 18. Eftersom jag fortfarande går i skola så har jag inte ett fett bankkonto, utan det kommer ta sin lilla tid att göra den helt klar. Att behålla den röd och ett par guldiga bbs-liknade fälgar är målet, sen kan det ju alltid förändras.
Mazda RX7 FD3s 2JZ konvertering.
Här ska det gatreggas med 2jz! Få iordning på bilen, i både interiör och exteriör. En busbil som ska duga lika bra på bana som på en cruising på svenska landsvägarna :)
Saab 96 helrenovering
saab 96 1974 renovering rost lagning lackering motorrenovering osv
Bmw E12 528i
Hittade mig en e12 som har stått stilla sedan -06, alltså i 11 år. Kollade oljan så den såg ok ut, 10L ny soppa och ett friskt batteri så knattrade den igång så fint. Tysk kvalité !!! Tänkt att göra med bilen är till en början att gå över bromsar, full service, rengöring in/utvändigt, samt en allmän översyn. I förlängning tänk rostlagning och en och annan förbättring så klart! Projektet går också att följa på Instagram med namnet "Wallins.E12"
Back to GZ!
Har precis köpt grannens bil ! golf 4 TDI Planer för bilen! ska vara bruksljud i bilen lite bas med ett fint och högt spelande framsystem, som tur va satt de redan ett finare amega system i bilen =)! framsystem Amega bas gzhw spl 12x2 i en portad låda tunad till 34hz sen blire finesser och frächa upp bilen invändigt!
V70 T5 R-Design omlackning, ny inredning, ljudbygge och uppgradering på motor och drivlina.
Lackera om bilen i original färg men med lite pearl effekt i. Motivlackad board till framrutan. Nya sidotrösklar. Boxar bak. Garret GT30 eller 19T portad turbo. Sach Performance tryckplatta och ny 850R lamell. Quaife diff och nya lager i växellådan. All inredning ska kläs om i svart skinn med gröna inslag. Ljudbygge med dubbla basar i skuffen. 18" Ocean Storm fälgar. Uppstädning under huv med nytt tryckrör över motorn och lackade detaljer.

