3291
Sök

Konstiga vibrationer från höger framhjul på volvo 850 T5-R

97 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Tjenare! Idag när jag var ute och åkte så började det låta väldigt konstigt från höger framhjul när man svänger åt höger, det uppstår en slags grov vibration i hjulet.
Tycker de verkar lite konsigt att de bara låter när man svänger höger och inte vänster, Är de nån som kan ha nån aning om vad det är för fel?
Senast redigerat av 850T5R_Persson (19 maj 2009)

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 maj 2009
hjullager eller drivknut kanske? smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

97 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
laggey skrev:
hjullager? smile

Har kollat hjullagret och det glappar ingenting. vibrationerna kommer endast när man har lite fart och svänger. kör man lungt, ca 20 km/h så händer det ingenting.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 maj 2009
850T5R_Persson skrev:
laggey skrev:
hjullager? smile

Har kollat hjullagret och det glappar ingenting. vibrationerna kommer endast när man har lite fart och svänger. kör man lungt, ca 20 km/h så händer det ingenting.

då är de nog drivknuten wink

----->Strippen S2<-----

VCRACING

97 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
sjovold skrev:
850T5R_Persson skrev:
laggey skrev:
hjullager? smile

då är de nog drivknuten wink

Jag får ta och kolla upp det imorrn, hoppas verkligen att det är nått sånt lätt iaf. Tack för hjälpen smile

189 Inlägg
20 maj 2009
Kan vara hjullagret också, mitt glappade inte ett damhår men mitt ljud försvann när jag byte hjullagret smile

5 Inlägg
24 maj 2009
Jag tror på drivknuten!

Snål gnällspik
402 Inlägg
25 maj 2009
Undre länkarmarna blir efter ett antal mil ruskigt slut på dessa bilar. Dvs bussningarna, de är underdimensionerade av volvo. Min drog åt olika håll när jag bromsade...läskigt.

Volvo S80 2,9.

Sök