2965
Sök

Projekt: Rallyhalle's Saab 9-5 2.0t

Visionen är en rolig hobbybil som klara ett par varv på bana.

478 239 Visningar
Uppdaterades senast 3 december 2016
4 299 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
Besiktningen gick galant! Blankt papper i år igen cool

751 Inlägg
2 november 2010
Rallyhalle skrev:

Stooooooort grattis! big_smile

4 299 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
Owla skrev:
Rallyhalle skrev:

Stooooooort grattis! big_smile

Tackar! smile

isak90: Som fan big_smile Allt bra me dig?

1 997 Inlägg
2 november 2010
Rallyhalle skrev:

Jo det är bara bra med mig! smile S60in är avställd för iår och står i sitt garage men går tyvärr bara på 4 cylindrar för tillfället.. Har haft så mycket att göra med skolan och annat (skaffat tjej m.m.) så jag har inte haft tid att kolla upp det.. Men jag har ju fram till våren på mig tongue

Själv då? smile

4 299 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Jo det är bara bra med mig! smile S60in är avställd för iår och står i sitt garage men går tyvärr bara på 4 cylindrar för tillfället.. Har haft så mycket att göra med skolan och annat (skaffat tjej m.m.) så jag har inte haft tid att kolla upp det.. Men jag har ju fram till våren på mig tongue

Själv då? smile

Skaffat tjej, de va som fan. Förklarar varför du sällan e på msn wink
Men om det e en cylinder som e paj blir de ju enkelt o felsöka smile Men som du sa, inge brådska om den e avställd tongue

Jorå, dumt o klaga. Rullar på här smile

1 997 Inlägg
2 november 2010
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Själv då? smile

Skaffat tjej, de va som fan. Förklarar varför du sällan e på msn wink
Men om det e en cylinder som e paj blir de ju enkelt o felsöka smile Men som du sa, inge brådska om den e avställd tongue

Jorå, dumt o klaga. Rullar på här smile

Haha ja det kan ha en viss del med det att göra tongue

Ja det ska nog inte vara så farligt, ska kolla tändkablar och tändstift med mera. Jag har aldrig bytt stift och jag har kört 2k mil nu så det är nog dags att göra det smile

Härligt smile

4 663 Inlägg
2 november 2010
fan va härligt

4 299 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fan va härligt

Jävligt skönt, inga oväntade utgifter den här gången heller smile

4 299 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
För att inte tråden ska vara allt för död så kan jag visa bilder från mitt senaste påhitt.

Som ni ser på denna bild hade jag en S-skylt tidigare (gubbar gillar sånna)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/719609_hpz3br.jpg

Men den röd ju när jag bytte reg.plåtar på bilen och tyvärr hade den satt sina spår hmm
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/1019407_9tm9do.jpg

Men nu är det åtgärdat då jag fick ett litet ryck för nån helg sedan och plocka fram slippapper och polermedel på jobbet tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/1019408_d9d1q5.jpg

Sen vart de lite mer bättringar på bland annat backspeglarna så dom vart jättefina, men fina fick dom vara i typ 2 veckor för nu har nån drämt upp en dörr på ena backspegeln och gjort ett hack i lacken. Så nu blir det omlack av dom istället...

De va allt för nu, ska försöka komma igång lite nu med bilen. Kliar i fingrarna att få ordning på den men orken finns inte alltid där tongue

4 663 Inlägg
16 november 2010
inge kul ang backspegeln sad e samma för mig, kliar att få mecka, men hålls tillbaka av föreningen sad
men de vart ju snyggt utan s märke lr hur?

4 299 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
inge kul ang backspegeln sad e samma för mig, kliar att få mecka, men hålls tillbaka av föreningen sad
men de vart ju snyggt utan s märke lr hur?

Nää fan, och det bara för att jag inte orkade ställa mig längst bort på parkeringen....

Okej, fan va trist att dom trilskas då sad Kanske ska försöka hitta nått riktigt meckgarage? Lyfter man på lite stenar finns det ju dom som inte tar så hutlöst betalt smile
Tänkte själv ställa in 9-5n i garaget för vintern och sen köpa en lite bättre vinter/dra båten-bil, har en del grejer under bilen att fixa ju roll

Ja dom där jävla S-märkena kan fara o flyga tongue

4 299 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Då är 9-5an avställd och står nu i garaget, så nu ska operation växellåda sätta fart är tanken smile
Då jag va tvungen att åka och handla hann jag tyvärr inte med så mycket mer än att ställa in bilen på sin plats.

En liten statusrapport i alla fall smile

751 Inlägg
28 november 2010
Ser fram emot mkt bilder på växellådsbytet wink Vad hade du tänkt dig för hjälpmedel för o ta reda på vad som behöver lossas osv för att få ner lådan?

4 299 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Owla skrev:
Ser fram emot mkt bilder på växellådsbytet wink Vad hade du tänkt dig för hjälpmedel för o ta reda på vad som behöver lossas osv för att få ner lådan?

Ska försöka va flitig med kameran tongue

Haynesboken och sen får man testa sig fram är väl det jag kommer gå på. Har ju gått bra hittills wink

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 november 2010
Rallyhalle skrev:
Owla skrev:

Haynesboken och sen får man testa sig fram är väl det jag kommer gå på. Har ju gått bra hittills wink

Du vill inte ha lite mer potenta grejor då ??

Och då menar jag ju såklart inte några SAAB-programvaror som inte får piratkopieras för sånt får man ju inte göra....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

4 299 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Rallyhalle skrev:
Owla skrev:

Och då menar jag ju såklart inte några SAAB-programvaror som inte får piratkopieras för sånt får man ju inte göra....

Hehe, jo de e klart det är bättre om man kunde få tag på de tongue

Men än så länge känner jag ingen som har nämligen wink

751 Inlägg
28 november 2010
TBOC_Razor skrev:
Rallyhalle skrev:
Owla skrev:

Då även jag ska ge mig på samma operation i vinter får du gärna höra av dig om du har nån intressant information!smile
MVH

4 299 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Bilen står nu uppallad och demontering av växellådan påbörjad smile
Har till och med bildbevis!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/1025856_rr0qan.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/1025854_qcwfpk.jpg

Ska studera WIS lite mer ingående och antagligen ge mig ut till garaget på lördag och fortstätta smile

Någon som vet någon billig blästrare i stockholmsområdet?

4 663 Inlägg
5 december 2010
riv på du big_smile  kan tyvärr inte hjälpa dig ang blästringen .

Sök