Fick bla en 2a på att bromsslangen var fel dragen vid höger framhjul, dvs slangen som går från oket. Han påstod att det skavde på stötdämparen...... Vad fan menar han? jag har inte äns rört den slangen. Jag har hissar upp bilen o kollat och det ser exakt likadant ut på höger o vänster sida.... Han måste ha sagt fel.. eller? Bromsslangen skall väl inte går mellan fälg o dämpare utan snarare mellan dämpare o insidan av hjulhuset!?
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Bild på hur det ser ut nu? Du får en anmärknings på bromsslangen ifall den inte sitter i de avsedda fästet som oftast sitter på fjäderbenet. Sitter den i alla fästen?
Kolla på www.fastone.se och klicka på "support" fliken så kommer det lite bilder på hur den kan "strajpas" fast i hjulspindeln. Kolla tex steg 4 bromskitten....
Kolla på www.fastone.se och klicka på "support" fliken så kommer det lite bilder på hur den kan "strajpas" fast i hjulspindeln. Kolla tex steg 4 bromskitten....
tack för tipset men jag kan inte göra som på bilden eftersom båda mina bromsslangar är bara hälften så långa som de på bilden!! skickar strax upp en bild!!
Det är rätt sorts slang, det är bara det att den är snurrad en aning sedan den monterades och därför vill skruva sig åt ett håll. Annars går den i en jämn och fin båge en bit ifrån stötdämparbenet.
Problemet är nog att någon har monterat den "lite" fel, där bromsslangen går ihop med bromsröret så finns de som ett hål som slangen går igenom till röret (sexkantigt, där bromsslangen "fastnar i").. Om man lyckas få loss de så kan man även vrida den ett hack, vilket resulterar i en liten "vridning" på slangen så den kommer från stötdämparen! Brukar dock få byta bromsrör då nipplarna går av och gängorna är kvar i slangen
de två gummi ringarna som sitter runt slangen måste ju vara till för att skydda slangen!? eller? Jag kan inte heller förstå hur jag kan få en 2a på ena sidan när andra ser exakt likadan ut!?