Ändra Bultcirkeln på Alufälg??

chrix
8 november 2009 · 188 Inlägg

Har en Uppsättning Alufälgar med trevlig bredd och ET på hemma i Garaget, MEN dom är till en JEEP så bultcirkeln är ju inte rätt..
Är det "BARA" att fylla igen org hål och sedan fräsa upp nya hål på "rätt" ställe?

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu
Freddy_Fish
8 november 2009 · 268 Inlägg

beror på hur du tänkt fylla igen hålen?  kanske funkar att svetsa igen dom så länge det inte spricker..  stämmer centrumhålet med det på bilen du ska använda dom till?

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
Volvo 944 Turbo "Kaappi Racing" (1995)
Volvo V70N (2001)
Volvo 164 "Direktörn" (1969)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
8 november 2009 · 1 778 Inlägg

Annars kan du sätta på spacer skivor som ändrar bult cirkeln? men det är klart att dom måste ju vara minst lika tjocka som en bult skalle så du kanske du sabbar et.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
chrix
8 november 2009 · 188 Inlägg

Tigsvets.
Svarvar navringar.
Ja Spacer går INTE.

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu
Freddy_Fish
8 november 2009 · 268 Inlägg

chrix skrev:
Tigsvets.
Svarvar navringar.
Ja Spacer går INTE.

om man gör det seriöst,varför inte prova? smile  nån gång ska ju vara första när det gäller allt?

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
Volvo V70N (2001)
Volvo 944 Turbo "Kaappi Racing" (1995)
Volvo 164 "Direktörn" (1969)
MoffeGreven
9 november 2009 ·

Svarva pluggar och sätter i dom, svetsa fast, plana med svarv, och sen borra upp nya hål som du vill ha dom.

dannnej
10 november 2009 · 761 Inlägg

Jag har gjort denna operationen, det största problemet är att det behöer en KRAFTIG tig svets. vi snackar 300A eller större.

Eftersom värmen sprids i 3 dimensioner så gör det int att börja svetsa innan hela fälgen är varm.

Det går nästan lättare utan att plugga hålen, bara bygga upp med svets.

Bränn bulthålen först och sen blästra, det är mycket skit i från gammal kopparpasta, lack osv..

Räkna med att det är några timmars jobb

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
chrix
10 november 2009 · 188 Inlägg

Tack för tipsen!!
Blir INTE jag som svetsar, får lämna till någon på jobbet som för göra det åt mig wink

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang