6042
Sök

Frågor om Volvo s90!

MulleRacing
499 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Hejsan! jag har gått i tankarna att köpa en volvo s90 och eventuellt leta på en t6 motor från en s80. Vad bör jag tänka på angående den här bilen? något speciellt?

Eftersom största delen av alla s90 är automat så undrar jag om det är mycket krångel med att byta till manuell låda? Om det är mycket som ska fixas och om det passar upp i kupèn och vad bör jag tänka på?

Sen undrar jag om man måste byta alla boxar och liknande om man skulle byta till en turbo sexa?

Mvh

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 november 2009
Jag tycker du ska fråga Moon_Walk, ägaren till den här bilen.
http://www.garaget.org/?car=100532
Då kommer du förstå hur mycket jobb det är att byta motor i en så pass ny bil.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

761 Inlägg
23 november 2009
Jag har svårt att tänka mig att det är samma styrsystem i s90 som s80, så det är nog hela elsystemet du får lägga över isåfall

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
23 november 2009
ebklaste bör väll vara att skaffa ett annat sprut. å det bör juinte vara så krångligt å bygga om till manuell. finns ju lådor som passar rakt på

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

MulleRacing
499 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
ebklaste bör väll vara att skaffa ett annat sprut. å det bör juinte vara så krångligt å bygga om till manuell. finns ju lådor som passar rakt på

jaa det är bara att ´leta på en m90 vitblock då?

MulleRacing
499 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
dannnej skrev:
Jag har svårt att tänka mig att det är samma styrsystem i s90 som s80, så det är nog hela elsystemet du får lägga över isåfall

okej då vet jag vad jag har att pyssla med senare då:) det får bli lite pyssel i garaget framöver:)

Sök