Byte av fjäder på HKS Hipermax

No-Mercy
3 februari 2010 · 44 Inlägg

körde av höger framfjädern på HKS Coilovern, nu till frågan går det att bara byta fjädern eller måste man köpa nytt ett sätt fram? om det går och byta så gissar jag att man får byta båda fjädrarna fram så det blir samma hårdhet?

Eisenhut
3 februari 2010 · 1 827 Inlägg

Du kontaktar HKS eller en ÅF till HKS och beställer en ny. Självklart beställer du då en ny i samma hårdhet som det var innan.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
No-Mercy
3 februari 2010 · 44 Inlägg

Eisenhut skrev:
Du kontaktar HKS eller en ÅF till HKS och beställer en ny. Självklart beställer du då en ny i samma hårdhet som det var innan.

tack så mycket! ska se om supranmannen kan fixa såna då big_smile

Stefan Varberg Supraman
3 februari 2010 · 2 300 Inlägg

Om dom e några år e de bäst att byta parvis.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
JoeyJ
3 februari 2010 · 502 Inlägg

http://www.jrm-racing.se/ är svensk generalagent så de kan säkert fixa det

No-Mercy
3 februari 2010 · 44 Inlägg

tack så mycket smile se vem som ger bäst pris på dom smile hoppas inte på några fantasi priser för 2 fjädrar tongue

MattiasH
3 februari 2010 · 1 291 Inlägg

DU behöver ju faktiskt inte köpa nya HKS fjädrar, vet du bara vilken fjäderkonstant dom har så kan du mäta längd och diameter själv och köpa fjädrar hos nästan vilken speed-shop som helst.

mkiv77
4 februari 2010 · 1 153 Inlägg

Kan nog va knivigt att få tag på delar till dom dämparna.Dom har ju slutat att tillverkas .sen har jag aldrig sett lösa fjädrar till dom coiloversarna.Annars får du göra som MattiasH säger.

No-Mercy
31 mars 2010 · 44 Inlägg

har försökt med jrm men har inte fått någe svar hmm blir väll och mäta på dom och se vad jag hittar hmm fjäderkonstant? är det "hårdheten" på dom? vete fan hur man kollar det tongue vet ni några bra ställen och köpa? har googlat lite men inte hittat nått bra hmm

tack för svar smile

MattiasH
31 mars 2010 · 1 291 Inlägg

No-Mercy skrev:
har försökt med jrm men har inte fått någe svar hmm blir väll och mäta på dom och se vad jag hittar hmm fjäderkonstant? är det "hårdheten" på dom? vete fan hur man kollar det tongue vet ni några bra ställen och köpa? har googlat lite men inte hittat nått bra hmm

tack för svar smile

Jajjemen fjäderkonstanten säger hur hård fjädern är, anges oftast i N/mm eller lbs/in.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang