7689
Sök

Höjningskitt Hummer H3

13 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Tjenare!

Hittade ingen annan tråd om ämnet så jag startar en egen.
Jag har en tid funderat på att höja min H3:a för att få plats me 35" eller 37" däck. Har hittat ett kit från Rancho som verkar hyfsat najjs. Problemt är bara att jag har hört att den inte kommer att gå igenom besiktningen med höjning på 4".

Sedan är det hjulproblemet, kommer inte hastighetsmätaren att visa betydligt minde när diamertern på hjulet växer? Är detta okej eller kommer farbror blå att stoppa mej för detta?
Lite hjälp från någon med mer erfarenheter hade vart bra. smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 mars 2010
Angående bes vet jag inte men när det gäller hjulen så måste du ju anpassa däckstorleken till dom nya fälgarna, dvs du måste köra med mindre profil på större fälgar för att få samma eller iaf tillräckligt bra rullomkrets..

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 207 Inlägg
13 mars 2010
TBOC_Razor skrev:
Angående bes vet jag inte men när det gäller hjulen så måste du ju anpassa däckstorleken till dom nya fälgarna, dvs du måste köra med mindre profil på större fälgar för att få samma eller iaf tillräckligt bra rullomkrets..

Anledningen till höjningen var ju att få plats med fetare sulor.

TS: du får helt enkelt gilla läget att mätaren visar fel. Köp en GPS.

13 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
hehe joo får la gilla läget, men varken höjningen eller de större däcken skall inte vara nått problem ur juridisk synpunkt eller? smile

1 207 Inlägg
13 mars 2010
Nitto skrev:
hehe joo får la gilla läget, men varken höjningen eller de större däcken skall inte vara nått problem ur juridisk synpunkt eller? smile

Eftersom den är typreggad så får du inte trixa med något av dem. Men besiktningsmännen brukar inte klaga sålänge däcken är innanför skärmkanterna. Så enligt lagen så får du inte. Om bilen inte går in i besiktningssalen så måste du nog tyvärr byta dämpare innan varje besiktning.

13 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
ska la inte vara några problem att slänga på orginal däck och fälg innan bes, men redan orginalfälgarna sticker ju utanför hjulhusen yikes , men du tror inte dom skulle märka en höjning på 4 tum? är ju ändo en del. Brukar få en lastbilssal till den, så höjden borde ju inte vara ett problem.big_smile
Senast redigerat av Nitto (13 mars 2010)

Arg Snickare
875 Inlägg
13 mars 2010
du har en så pass ny bil så det går säkert att gå in och ändra i "datorn" att du har större däck på. det kunde man på min audi och det var en -99.

kolla upp det på något hummer forum eller verkstad.

761 Inlägg
14 mars 2010
Höjningen tror jag inte dom påpekar om det inte är en riktigt surgubbe förståss.

Däcken kan dom påpeka då rullomkretsen blir fel.

Rent juridiskt får du inte ens byta längd på torkarbladen, det är det sura med "nya" bilar

Sök