hej. jag håller på för fullt på mitt bygge och måste ta bort baksäte och bälten för att få plats me gottesakerna i bagaget. men för att inte ja ska behöva ta ur baslådan till varje besiktning ( jobbigt att få i o ur en baslåda på 140kg) så skulle ja vilja regga om bilen till tvåsitsig istället. undrar om detta är en lätt sak eller om dom ofta blir sura o inte släpper igenom bilen. baslådan o allt kommer vara bultat i golvet så den inte kan lossna osv. nån som har erfarenhet av detta? tacksamm för svar
vad är det för bil kan vara en bra början ? vad jag vet så kan maninte bara sådär regga om en 4/5 sitsig bil till 2 sitsig då ombyggnaden måste vara varaktig.
men vissa karosstyper går att regga om till "företagsbil", exemelvis en BMW Z3 cpoupe, honda civic hatchback.. meninte en volvo 244. men en 245 går bra.
Det är enkelt att regga för färre personer, men mer eller mindre omöjligt att regga för fler sen så reggar du till 1 passagerare så kan du inte ändra det sen.
det är en citroen c2. 05a. ombyggnaden måste vara varande? att bilen alltid ska se ut så sen elle? för de kommer den göra.
Då är den enda möjligheten för dig följande:
regga som "paketbil" & 2-sitsig, då bilen väl har stor baklucka (som en kombibil?)
då försvinner även ditt helfordonsgodkännande så du kan "modda" mera efter reggningen.
reggningen beställer du hos VV/din lokala bilprovning, samt att du måste ha en vågsedel (väga bilen kan vissa bilprovningar göra, inte alla, kolla detta innan) & ta bort alla bältena baktill (& sätet bak) beroende på vart du reggar (hur petiga de är) så måste du ev ha ett lastskyddsgaller, o detta får man inte tillverka själv, det finns en firma i HBG som tillverkar dessa, men de är inte billiga. Till en Honda civic Type R kostade det 4-5000kr.