3869
Sök

Bytt dämparna bak nu knakar det..??

2 072 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
tja bytte till sportdämpare bak nu..byte dammskydd åxå..
kollade att lagret åxå lagret på dämparn = ok!
men nu när jag körde ut bilen knakar det.. eller de slår i vid på båda sidorna..ex vid farthinder..
dubbelkollat att skruvarna sitter..

vad kan det vara..?
har åxå sportfjädrar...

Sandzoo i da house

1 224 Inlägg
16 mars 2010
Vad är det som slår i?

i-vtec Do you?

4 001 Inlägg
16 mars 2010
vad är det för bil? är det patronstötdämpare? hur är bussningar & krängningshämmarstag etc.? när man monterar hårdare på ett ställe så blir ju nästa "svaga" punkt mera belastad

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

2 072 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Mazda6sex skrev:
Vad är det som slår i?

de e ju frågan.. hörs från dämparna bak..

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
kolvas skrev:
vad är det för bil? är det patronstötdämpare? hur är bussningar & krängningshämmarstag etc.? när man monterar hårdare på ett ställe så blir ju nästa "svaga" punkt mera belastad

är till bmw e46 japp patron..allting funkade bra innan jag bytte.. får kolla upp bussningar isf..

Sandzoo i da house

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2010
Håller inte koll på BMW karosserna men i nån modell går det att få lagret fel väg och då uppstår ett helvetes klonk från bakvagnen, hörs tydligt att det är från lagret när man sitter bak då de är precis bakom nackstödet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 001 Inlägg
16 mars 2010
kolla även så stötdämparen sitter riktigt, jag har varit med om att man tyckt att man fått ner dämparen hela vägen men efter att man kört så har man kunnat dra ner den 2-3 mm ytterligare.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

2 072 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
kolvas skrev:
kolla även så stötdämparen sitter riktigt, jag har varit med om att man tyckt att man fått ner dämparen hela vägen men efter att man kört så har man kunnat dra ner den 2-3 mm ytterligare.

har kollat upp det..
men har hittat felet nu.. högra fjädern har hoppat ut.. nästas så att den hoppat ut helt smile
tack för all tipps...

Sandzoo i da house

1 224 Inlägg
20 mars 2010
sandzoo skrev:
kolvas skrev:

har kollat upp det..
men har hittat felet nu.. högra fjädern har hoppat ut.. nästas så att den hoppat ut helt smile
tack för all tipps...

Gäller det här när man monterar nya stötdämpare endast eller ska man tänka på det när monterar ENDAST nya sänkningsfjädrar?

i-vtec Do you?

2 072 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
Mazda6sex skrev:
sandzoo skrev:
kolvas skrev:

har kollat upp det..
tack för all tipps...

Gäller det här när man monterar nya stötdämpare endast eller ska man tänka på det när monterar ENDAST nya sänkningsfjädrar?

aa du ska kolla oavsätt.. så att fjädrarna sitter där de ska..
för de sitter för sig själv.. ej med stötdämparn

Sandzoo i da house

Sök