5179
Sök

2 frågor om aluminiumfälgar

Saabifierad
2 031 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Har 2 frågor om aluminiumfälgar:

1. Vad kan jag använda för att få dom blanka och fina? gärna något som också tar bort rost då jag märkt att dom har små små rostfläckar i hörnen om man kollar mycket noga, ger ett lite smutsigt utseende.

2. Köpte ett par gamla Sierrafälgar (aluminium) där 2 av dom börjat flagna rejält, vad kan jag göra för att återställa dom? är det att måla om dom eller vad gör man?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

582 Inlägg
2 maj 2010
1.Prova med nån "Frätande" Fälgrengöring, t.ex. Autosmarts eller Lahegas är grymt effektiva!

2.Tyvärr är det nog bara slipa eller blästra o lacka om!

Lycka till!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

I got Dubs!
2 423 Inlägg
2 maj 2010
1.Lackade eller högglanspolerade?
Är dom lackade så kör med biltemas fälgrengöring. syra i den.

2. Blästra,grunda och lacka

Saabifierad
2 031 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
norpan skrev:
1.Prova med nån "Frätande" Fälgrengöring, t.ex. Autosmarts eller Lahegas är grymt effektiva!

2.Tyvärr är det nog bara slipa eller blästra o lacka om!

Lycka till!

Då skall jag ta en titt efter dessa.

Adde666 skrev:
1.Lackade eller högglanspolerade?
Är dom lackade så kör med biltemas fälgrengöring. syra i den.

2. Blästra,grunda och lacka

Jag tror att dom är högglanspolerade. Vet inte hur man ser det men dom har lite skrap i kanterna och det verkar inte direkt som det finns något lacksläpp där.

Oki ser så ut att göra som ni säger, har ingen större användning av fälgarna i dagsläget så jag får pröva mig fram big_smile

Förövrigt kom jag på ytterligare en fråga: När man väl tvättar bilen, vågar man ta tvättsvampen på fälgarna i samma veva eller skall jag skippa det och alltid köra med fälgrengöring när dom börjar bli smutsiga?
Senast redigerat av Slash (2 maj 2010)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök