7177
Sök

Vilken väghållningsats ska man ha på en Volvo s60?

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
Kollat runt lite och det är jätte svårt att hitta väghållningsats till min bil.

Har kollat in FSD kittet från Koni men tydligen så är det inte med några sänkningsatser.
Bilstein har ett kit med sänkningar och dämpare, Fast hur är de i praktiken.

Hittade också ett annat KONI fsd kit med eibach sänkningsats fast dock från utlandet, Jag vet inte om det finns i Sverige, Och om jag skulle ta hem den till sverige så skulle frakten kosta 210USD och kitet för 875USD, Fast hur funkar skattningen och tullen osv osv,

Kom hjärna med förslag på andra väghållningsatser.

Och om någon som har beställt förut från utlandet vilka andra utgifter finns det och hur mycket ligger de på?

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
Inte någon som har ett svar?

8 283 Inlägg
15 maj 2010
Koni FSD + Eibach är en vanlig kombination bland entusiaster i USA. Dem är riktigt nöjda. Kostar ju dock en slant. Hur det funka med tull berr ju på vilket land man tar saker ifrån. Är det ett eu-land så betalar du moms i det land du köper sakerna från. Tar du från usa så betalar du 25% på summan av sakerna + frakten. Man kan chansa och be dem skriva ner kvittona, men det kan straffa sig om dem kollar. För då sätter tullen ett pris, och då får man tulla för den summan, oavsett vad du egentligen betalat.

Personligen så kör jag med den mjuka satsen som sänker 45-35 från www.chassit.se Än så länge nöjd med den, inte allt för stuttig och funkar rätt bra till vardags. Men blir kanske lite väl mjuk om man vill åka riktigt hårt eller köra på bana ibland.

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
för leverantören från usa skrev att han kan skriva ett kvitto på 100USD istället för hela priset. så skulle verkligen tullen gå tillbaks och kolla vad den igentligen kostar???
Men tullen kan väl aldrig bevisa att jag inte har köpt den för det priset??

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
15 maj 2010
Om tullen anser att summan är orimlig så sätter dom ett eget pris på varan.
Sen kan ju faktiskt ditt kvitto ligga i paketet och där kan dom då se vad du betalade.

När företaget skriver ner en annan summa så skrivs det på tulldeklarationen som sätts på utsidan av paketet.

Så har det varit dom gångerna jag importerat från USA iaf.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Fri fart för ett fritt folk!
15 030 Inlägg
16 maj 2010
låter dumnt att importera grejer till en volvo från usa smile

borde finnas mängder med kitt i sverige som passar bra

Kör fort så hinner inget hända...

huh?
10 427 Inlägg
16 maj 2010
Growe skrev:
låter dumnt att importera grejer till en volvo från usa smile

Häftiga grejer görs ju i USA eller Australien (/Asien) till Volvo och inte i Europa tydligen, lite tragiskt.

Dani_A, kolla vad http://www.forza.se/ tar för sina Bilstein eller H&R-kit.

http://www.koni.se/ har ju även en egen webb-butik.

Sen kan man antagligen spara en liten slant om man är med i någon Volvoklubb/motsvarande
och handlar på något ställe där man får lite rabatt, brukar kunna vara typ 15%.
Blir ju en del om man köper grejer för 5siffriga belopp.
Senast redigerat av steifan (16 maj 2010)

Sök