5936
Sök

Bilen ojämt sänkt, vad kan detta bero på???

1 515 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
Tjabba

- Sänkte min Audi för ett par veckor sedan då byttes fjädrar&däpare. Den skulle sänkas 55/40. Nu efter ca 35mil körda + hjulinställningar så borde fjädrarna ha satt sig, har jag fel?

Bakvagnen sitter som den ska, det är i framvagnen problemet sitter. Den högra sidan är nere i ca 55mm, medans vänstersidan är ca 45-50.

Vad kan detta bero på?. . .

MVH dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 515 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Var är det för audi?

Mvh Tommy

Det är en Audi a4 - 05

mvh dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

930 Inlägg
21 maj 2010
Har du kollat att bilen står helt plant?
Mätte du höjden på bilen innan?

Mats

1 515 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
mats757 skrev:
Har du kollat att bilen står helt plant?
Mätte du höjden på bilen innan?

Mats

Jaa, det har jag gjort. . . tror jag hmm Ska ta fram måttband och mäta senare under dagen.
Nej, jag hade inte mätt höjden på bilen innan då den var sänkt 20mm runt om ifrån fabrik, detta nollställs dock då man byter dämpare&fjädrar.

Hoppas de sätter sig, börjar bli lite orolig över att installationen gått fel? Tvivlar dock på det då det gjordes av proffs.

mvh dS

Utbildad proffsamatör
786 Inlägg
25 maj 2010
Är det en tvärställd motor i din A4:a? Isåfall, stämmer det att den är högre på den sidan där växellådan sitter?

Sök