7101
Sök

Bromsok problem.

998 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Har under några dagar nu bytt bromsskivor, bromsklossar, bromsok samt bromsrör bak på bilen en volvo s70 -98  allt är från volvo utom bromsoken som är från biltema, har inte råd att lägga 3000 för nya på volvo.
Allt gick skit bra, nästan, och nu är allt ihop satt, men problemet är att det läcker ut bromsvätska från bomsoket där bromsröret går in, det läcker ut uppe på bromsröret där skruven sitter. röret är helt tätt, har provat men kan det vara oket som är kasst? den andra sidan funkar utan problem. Har skruvat ut den runt 8 gånger och provat igen men det blir inte tätt.
Någon som har haft liknande problem?

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

4 001 Inlägg
5 juli 2010
Du kanske behöver göra en ny kona på bromsröret

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 562 Inlägg
5 juli 2010
ta en ny nippel oxå,

998 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
så det kan vara det som är felet. Fel på volvo´s grejer.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

4 001 Inlägg
6 juli 2010
LordLife skrev:
så det kan vara det som är felet. Fel på volvo´s grejer.

mer troligt ett handhavandefel, många gör tyvärr felet och drar bromsrör allt vad dom klarar och lite till men det ska man inte, det är en kona på bromsröret som ska täta och drar man den för hårt så blir konan sönderpressad och därav tätar den inte

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

772 Inlägg
6 juli 2010
Kolla så att du fått dit rätt nippel på bromsröret. Finns några som räknas i tum, men som ändå går att skruva in i oket, men då glappar dom lite i gängorna, och får till följd att det aldrig går att få tätt.

Samt som kolvas skrev, kolla så att inte konan spruckit.

998 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
rören är från volvo, dom var bara att montera alla nipplar satt på och alla koner var redan där.
när jag håller ett finger framför hållet i röret så kommer inget ut.

4 001 Inlägg
6 juli 2010
LordLife skrev:
rören är från volvo, dom var bara att montera alla nipplar satt på och alla koner var redan där.
när jag håller ett finger framför hållet i röret så kommer inget ut.

det kan ju vara fel i oket men jag tycker det låter långsökt

5 198 Inlägg
6 juli 2010
ta en ny nippel och kona om.. har man dragit fel första gången så blir det aldrig tätt sen.

998 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Ringde volvo nu och dom sa att det är fel på röret/nippeln som ni har sakt.
Men till det roliga volvo vägrar att ge mig en ny om jag inte kommer in med bilen och vissar den för dom så dom kan se att jag inte har gjort något fel, han jag pratade med sa att man inte kan sätta i den fel, men volvos regler gäller, så dom vill att jag ska köra in med en bil utan bromsar/bromsvätska, och dom ville inte betala för bärgning, men dom skulle montera den åt mig.

4 001 Inlägg
6 juli 2010
det borde räcka med att åka in med röret så ser dom ifall det är felmonterat eller inte, men jag hade nog åkt till närmaste bilverkstad med en påse bullar och bett dom kona om röret samt sätta dit en ny nippel

998 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Det tycker jag med men dom följer volvo´s regler. ska strax åka till mekonomen för dom hade samma till halva priset big_smile

Sök