3075
Sök

Honda Prelude problem med 4ws och Lambda Hjälp?

133 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
Har en Honda Prelude -92 med 4WS som funkar ibland,

detta är ju då en ovanlig funktion och kanske inte så många på forumet kan något om denna funktion 4WS är alltså 4 hjulstyrning som sitter på bl,a Honda Prelude , och den svänger då alltså 100% fram och 25% bak,

vill veta varför min 4WS inte alltid hoppar igång, den funkar alltid vid kallstart när jag startar up den i garaget på mornarna eller om den stått någon timme. men stänger jag sedan av bilen när det funkar och startar up den inom kort igen så är det svårt att få igång den igen.

Och när det är 3-4 personer i bilen så går den aldrig igång , då bilen är full!, då när alla går ur bilen igen och jag testar igen så hoppar den igång.

iallafall jag har rengjort kontakterna till styrningen och rengjort jordkablarna. men blev inge bättre, något annat jag kan göra eller fixa med? eller är det ny databox för 25000 ca eller en 4ws sond som gäller?

och nu ang Lambda, fick inte igenom den sist på besiktningen med för högt lambda, och har varit inne på kontroll där lambda sonden var dålig,

så min fråga är, org är ju alltid bäst med kostar därav, så jag funderar på en begagnad om jag vågar?

Tack på förhand Kopenga
Senast redigerat av Kopenga (15 juli 2010)

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/

Sök