Skallrande plåt vid gaspådrag

fegge99
23 juli 2010 · 69 Inlägg

Tja har en fråga angående ett jobbigt ljud på min peugeot 206 rc
bak vid tanken sitter det en form av skyddsplåt (jag ser det som en skyddsplt alla fall) problemet med det är att det skallrar när man släpper gasen om man varvat upp bilen lite vilket är väldigt störande. Då jag själv dragit slutsattsen av att det förmodligen inte är så vettigt att ta bort den eftersom den skyddar tanken mot värme från avgasröret?! kan man på nått sätt få bort skrammlet utan att ta bort plåten?

Sarge
23 juli 2010 · 2 337 Inlägg

Det är inte helt ovanligt att plåten runt fästena på värmeplåten rostar sönder och sen hänger den och skramlar på avgassystemet. Tipset är väl att sätta dit en ny, kostar nog inte många kronor att köpa (ett par hundra till min Saab, borde inte vara dyrare till en liten Pegga).

fegge99
23 juli 2010 · 69 Inlägg

nej nej bilen är icke vinter körd rostfri under, plåten ser ut som ny men låter typ ihåligt när man knackar på den, sitter inte med skruv heller uten såna dära "plugg" som man bara trycker dit

fegge99
23 juli 2010 · 69 Inlägg

det är som att det vibbrerar i den när man gasar på rejält, avgasröret ligger rätt nära plåten. 3" med ca 4" utblås

mange_240
23 juli 2010 · 1 562 Inlägg

skaffa nya clips då.

fegge99
23 juli 2010 · 69 Inlägg

jag vet inte om plåten sitter där orginal eller om ägaren innan satte dit den när avgasröret byttes, för den är riktigt tun tror nästan det är därför den vibbrerar så lät

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang