Maxsänkning av golf 2a söker coilovers!

low_and_loud
23 augusti 2010 ·

Då försöker vi på nytt! hoppas att jag slipper meningslösa och korkade inlägg som inte har med ämnet att göra.

Eftersöker coilovers till vw golf 84 som kan sänka mer 85 mm dvs upp till 100-120
det ska vara från nåt svenskt företag och vill inte ha förslag på e-bay o annat,

nån seriös!?

Senast redigerat av project_black_v70N (4 september 2010)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 augusti 2010 · 13 749 Inlägg

vwgolf.se där finns det gruppköp
har själv ett billigt coils sats värsta skiten men lågt går det att få det

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Nocturnal
23 augusti 2010 · 500 Inlägg

Kolla ebay.de

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
Joel89
24 augusti 2010 · 221 Inlägg

Varför hålla på med gruppköp och skit? Är ju as enkelt idag att fixa coils till Golf 2. Tyskland är billigt och MINST lika smidigt som i sverige. Ja la min order på söndagen och fick grejerna på tordagen. Förskott betalade dock som säkert inte många vågar, men man får ju kolla upp företaget först. Sen finns det ju fullt med dom på blocket. Fattar inte varför man behöver fråga ens, förutom om hur mkt det går att sänka den frågan kan jag förstå. Dom finns ju fan överallt idag.

http://www.gm-carsolution.de/ Här köpte jag mina iaf.

Senast redigerat av Joel89 (24 augusti 2010)

Joel89
24 augusti 2010 · 221 Inlägg

project_black_v70N skrev:

Joel89 skrev:
Varför hålla på med gruppköp och skit? Är ju as enkelt idag att fixa coils till Golf 2. Tyskland är billigt och MINST lika smidigt som i sverige. Ja la min order på söndagen och fick grejerna på tordagen. Förskott betalade dock som säkert inte många vågar, men man får ju kolla upp företaget först. Sen finns det ju fullt med dom på blocket. Fattar inte varför man behöver fråga ens, förutom om hur mkt det går att sänka den frågan kan jag förstå. Dom finns ju fan överallt idag.

http://www.gm-carsolution.de/ Här köpte jag mina iaf.

ja dom vanliga upp till 85 mm dom finns över jävla allt men inte dom so fixar en sänkning på 120 mm !!!!!!
jag har inte efterfrågat dessa vanliga!!!!

Kan inte svara på vad mina sänker tyvär men måste vara mer än 85 iaf. Jag har inte sett någon skillnad på dom billiga, tycker alla ser exakt likadan ut fast med andra färger typ och olika namn med förstås.


Hittade detta nu "90mm sänker mina Tuning Art, dvs. lika som Raceland och TA-technix." på tyskstuk.de

Länken jag gav säljer Tuning art. (Jag köpte av dom när dom hade TA-technix.)

(Ett utropstecken räcker)

Senast redigerat av Joel89 (24 augusti 2010)

Joel89
24 augusti 2010 · 221 Inlägg

"90mm sänker mina Tuning Art, dvs. lika som Raceland och TA-technix" från tyskstuk.de

Joel89
24 augusti 2010 · 221 Inlägg

project_black_v70N skrev:

Joel89 skrev:
"90mm sänker mina Tuning Art, dvs. lika som Raceland och TA-technix" från tyskstuk.de

grämer mig detta var nämligen inne på nån sida för ett par månader sedan och där fanns upp till 120 mm
har sett på utländska sidor men detta var svensk återförsäljare. provade med dalhems men fann ej där heller

Googlade lite snabbt och lästa att coilover från "Supersport Coilovers" sänker 120mm. Men vet inte var man kan få tag på dom men dom kostar nog ca 8000 kr. Tvivlar på att dom finns i sverige.

Sen dahlhems sida är ju ett helvete. Vad jag hört så är det bäst attt ringa till dom.


Hittade i England:

http://www.venommotorsport.com/manufact … f%20Mk%202

Senast redigerat av Joel89 (24 augusti 2010)

Volvo_Mannen Volvoskadad
4 september 2010 · 6 017 Inlägg

Byt ut fjäderben till järnrör av önskad längd

Jonas
Mattley Utbildad Service tekniker
4 september 2010 · 117 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Byt ut fjäderben till järnrör av önskad längd

Håller med big_smile

Volvo 240 Turbo "Leffe Lus" (1983)
Mattley Utbildad Service tekniker
4 september 2010 · 117 Inlägg

samma komfort ju

Volvo 240 Turbo "Leffe Lus" (1983)
Erick
4 september 2010 · 4 767 Inlägg

Vi har TA-Technix coils på vår Lupo, köpta på ebay.de för 2200 kr inkl frakt. Tog 3 dagar från det att vi beställde tills att DHL knackade på dörren med hemleverans.. Bättre blir det inte big_smile

Passade perfekt och har fungerat utmärkt bra många mil nu. Dock ska vi spraya dom lite med nåt wax eller så inför vintern, tror inte dom kommer gilla vårt vägsalt här i sverige.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
low_and_loud
4 september 2010 ·

Erick skrev:
Vi har TA-Technix coils på vår Lupo, köpta på ebay.de för 2200 kr inkl frakt. Tog 3 dagar från det att vi beställde tills att DHL knackade på dörren med hemleverans.. Bättre blir det inte big_smile

Passade perfekt och har fungerat utmärkt bra många mil nu. Dock ska vi spraya dom lite med nåt wax eller så inför vintern, tror inte dom kommer gilla vårt vägsalt här i sverige.

bar undrar hur lågt blir det med 85 mm kommer det ta i rejält tro?

mulleri
4 september 2010 · 508 Inlägg

project_black_v70N skrev:
det är som valigt på garaget bara meninglösa inlägg som man inte har nån nytta av.

jadu, ditt inlägg var ju lika givande som dem andra du gnällt på... kasta ej sten i glashus

low_and_loud
4 september 2010 ·

Mattley skrev:
samma komfort ju

komfort vem har efterfrågad det?

low_and_loud
4 september 2010 ·

mulleri skrev:

project_black_v70N skrev:
det är som valigt på garaget bara meninglösa inlägg som man inte har nån nytta av.

jadu, ditt inlägg var ju lika givande som dem andra du gnällt på... kasta ej sten i glashus

varför engagera sig i tråden om man inte skriver något som har med ämnet att göra?!

low_and_loud
4 september 2010 ·

Volvo_Mannen skrev:
Byt ut fjäderben till järnrör av önskad längd

volvo orginal?!

low_and_loud
4 september 2010 ·

Då försöker vi på nytt! hoppas att jag slipper meningslösa och korkade inlägg som inte har med ämnet att göra.

Eftersöker coilovers till vw golf 84 som kan sänka mer 85 mm dvs upp till 100-120
det ska vara från nåt svenskt företag och vill inte ha förslag på e-bay o annat,

nån seriös!?

Achilleos
5 september 2010 · 10 Inlägg

low_and_loud skrev:
Då försöker vi på nytt! hoppas att jag slipper meningslösa och korkade inlägg som inte har med ämnet att göra.

Eftersöker coilovers till vw golf 84 som kan sänka mer 85 mm dvs upp till 100-120
det ska vara från nåt svenskt företag och vill inte ha förslag på e-bay o annat,

nån seriös!?

Bilmodecenter har det du söker
http://www.bilmodecenter.se/hr-stallbar … c-341.aspx

low_and_loud
5 september 2010 ·

Achilleos skrev:

low_and_loud skrev:
Då försöker vi på nytt! hoppas att jag slipper meningslösa och korkade inlägg som inte har med ämnet att göra.

Eftersöker coilovers till vw golf 84 som kan sänka mer 85 mm dvs upp till 100-120
det ska vara från nåt svenskt företag och vill inte ha förslag på e-bay o annat,

nån seriös!?

Bilmodecenter har det du söker
http://www.bilmodecenter.se/hr-stallbar … c-341.aspx

tack som mycket! visste ju att dessa satser fanns att tillgå men kom ju inte ihåg vart det var.

H3dlund Med lem
5 september 2010 · 1 127 Inlägg

Fram med gamle vinkelslipen istället, de där billiga coiloverbenen är ju helt värdelösa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang