4930
Sök

AGA-diff i 9000

11 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
Hej. Nån som vet hur bra det håller med AGA-diff i  lådan på en 9000 -98 2,3t?

"It takes a Mopar to catch a Mopar!"

P o r s c h e
1 700 Inlägg
6 september 2010
Kan tyvärr inte svara på hållbarheten men om du tänkt köra gata med agadiff så kan det sluta illa för det kränger och tuggar ganska bra när man svänger och slår tillbaka enligt några som testat. Har dock inte testat själv wink

Tvivlare
2 266 Inlägg
6 september 2010
hade aldrig gjort de i en sån låda. aldrig på en framhjulsdriven bil öht. du lär döda antingen dina drivaxlar eller lådan väldigt fort smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Fri fart för ett fritt folk!
15 032 Inlägg
6 september 2010
tänk efter ett par hundra gånger innan

har kört aga diffat 900 iof utan servo och allt (folkrejsbil)
och det var inte att leka med på asfalt
så hoppa helst detta om du inte enbart ska köra rakt fram
för det slår så inåthelvete i ratten att man tror armarna ska gå av när man svänger

Kör fort så hinner inget hända...

457 Inlägg
6 september 2010
Tänk om lilla vän...

Körde diffras på min gamla ng900, diffen låste sig. Det vart aga-diff. Det är som Growe säger. Det slår i armarna och allmänt jobbigt att köra. Går bara rätt fram i korsningarna också.

Mitt råd till dig, köp en riktigt Qualife-diff istället. Då spar du även, drivknutar, låda samt däck! smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
6 september 2010
Vill minnas att jag läste att en här på garaget bröt handleden när ratten slog tillbaka till och med hmm

11 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
End of story!!! Har tänkt om! big_smile Tack

"It takes a Mopar to catch a Mopar!"

Fri fart för ett fritt folk!
15 032 Inlägg
7 september 2010
Bensinskallen skrev:
Vill minnas att jag läste att en här på garaget bröt handleden när ratten slog tillbaka till och med hmm

hehe skulle inte förvåna mig ett dugg man tror att det är lätt att köra men eftersom båda hjulen snurrar lika fort så har dom oxå som mål att gå rakt fram

det kanske blir bättre i högre farter men i låga var det inte fränt
nu var det iof när jag gick i gymnasiet så det var ju rätt många år sen och man var rätt klen
men minns det som riktigt jobbigt att bara köra bilen 200meter

Kör fort så hinner inget hända...

Sök