1538
Sök

Den stora extraljus tråden

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 augusti 2012
Verkar ju vara vettigast med 3x55w iom att alla säger att NBB har så koncentrerad kärna.
Har ju inte fått hem mina 4 ännu men har beställt 1 kit med D2s lampor o tänker kolla skillnaden  mellan dem o H1 orna big_smile
Peppes Bodega skrev:
Funderar på vinterns setup.
NBB är klart att det blir och även xenonkonvertering.
Men ska man ha 2st 75W xenon eller 3st 55W?

Fördelar och nackdelar...?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Svetsare
1 209 Inlägg
23 augusti 2012
Rocknob skrev:
Tyfors skrev:
TouchOfRed skrev:

Haha tongue om jag ska köpa 75wx3, då blir det nog 5000k. Det är varken blått eller vitt? Lutar mer åt 5000k ist för 4300k.

Beror nog lite på vad det är för ljusramp. Men dom lär ju aldrig lysa lika bra som extraljus. smile

Du satsar på möe ljus smile klart man ska ha de men du tror int du blir bländad av skyltar?
Jo x-traljus e ju klart bäst men ser inte klokt ut på mantan så ja ska sälja mina big knickarna men frågan e ju om 55w räcker te i befintligt lyse? Menar är ju inga stora lampor i 400-ljusen precis.

Är ljusboxen såld eller varför använder du inte den vintertid?

Nej den ligger bara i förråde å väntar på ny ägare men ingen som vill ge nåt för den. Används inte för tanten hatar den :s

(Bara fantasin sätter gränserna)

783 Inlägg
23 augusti 2012
Tyfors skrev:
Rocknob skrev:
Tyfors skrev:

Du satsar på möe ljus smile klart man ska ha de men du tror int du blir bländad av skyltar?
Jo x-traljus e ju klart bäst men ser inte klokt ut på mantan så ja ska sälja mina big knickarna men frågan e ju om 55w räcker te i befintligt lyse? Menar är ju inga stora lampor i 400-ljusen precis.

Nej den ligger bara i förråde å väntar på ny ägare men ingen som vill ge nåt för den. Används inte för tanten hatar den :s

Tycker de ger ett fränt rallystuk, å är ju bara vintertid:-) tro du inte att vill se vägen bättre än utseendet på bilen under vintern:-) gå de inte göra några snabb fästen då?

Meldem
4 137 Inlägg
23 augusti 2012
Tyfors skrev:
TouchOfRed skrev:
Tyfors skrev:

Lyser blått? Haha tror du? Faktiskt ganska behagligt trots allt men kommer du ut på en nyasfalterad väg el om de regnar ja då e halv ljuse bättre :s

Precis de ja menar me ljusramp känns nästan som pengar i sjön, vissa säger dom funkar bra medans många oxå säger de hjälper knappt.

Haha tongue om jag ska köpa 75wx3, då blir det nog 5000k. Det är varken blått eller vitt? Lutar mer åt 5000k ist för 4300k.

Beror nog lite på vad det är för ljusramp. Men dom lär ju aldrig lysa lika bra som extraljus. smile

Såklart ! smile
Jo, men det skiter jag i tongue

Extraljus är ju snyggt på alla bilar typ smile

Vet inte faktiskt yikes är det värt att konvertera originalstrålkastarna? Snuten lär va ettrig som fan

Svetsare
1 209 Inlägg
23 augusti 2012
Rocknob skrev:
Tyfors skrev:
Rocknob skrev:

Tycker de ger ett fränt rallystuk, å är ju bara vintertid:-) tro du inte att vill se vägen bättre än utseendet på bilen under vintern:-) gå de inte göra några snabb fästen då?

De gör de helt klart å lyser nå så in i norden bra trots att de e 4 punkt ljus. Tanken va att ha kvar dom yttre å sätta fjärr i dom yttre men de hände aldrig, har extra huv me hål för box å kablar tar 4min å sätta dit den. Nix går int alls spel ingen roll att de lyser bra, probleme e att hoo tycker de ser ut som en n*ger r*v som ligger över huven :s

1 265 Inlägg
23 augusti 2012
är de nån som har tips på nån rolig/fin montering av extraljus på en 2007 passat?
inte 2 eller 3 mellan vanliga lyserna de ser ju förjävligt ut

Svetsare
1 209 Inlägg
23 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
Tyfors skrev:
TouchOfRed skrev:

Såklart ! smile
Jo, men det skiter jag i tongue

Extraljus är ju snyggt på alla bilar typ smile

Vet inte faktiskt yikes är det värt att konvertera originalstrålkastarna? Snuten lär va ettrig som fan

Hehe helt rätt lyse lär man ju :p
Nej inte snyggt på alla bilar men på många.

Nja än har ingen brytt sig om dom lika lite som mina totalt kol svarta bakljus peppar peppar hehe

3 151 Inlägg
23 augusti 2012
TouchOfRed skrev:

4300K är varmvit och 5000K är kallvit. 5000K upplevs ofta som starkare ljus (även fast det inte är det) än 4300K, eftersom ögat är skapat för färgtemperaturer på 5000-6000K. wink

783 Inlägg
23 augusti 2012
Tyfors skrev:
Rocknob skrev:
Tyfors skrev:

De gör de helt klart å lyser nå så in i norden bra trots att de e 4 punkt ljus. Tanken va att ha kvar dom yttre å sätta fjärr i dom yttre men de hände aldrig, har extra huv me hål för box å kablar tar 4min å sätta dit den. Nix går int alls spel ingen roll att de lyser bra, probleme e att hoo tycker de ser ut som en n*ger r*v som ligger över huven :s

De va synd att du hade en sån envis tjej :-P gillar stuket å hade vare roligt att sett den på med xenon :-)

Meldem
4 137 Inlägg
23 augusti 2012
joakim89 skrev:
är de nån som har tips på nån rolig/fin montering av extraljus på en 2007 passat?

3 st NBB. Eller 4st NBB.
Senast redigerat av TouchOfRed (23 augusti 2012)

783 Inlägg
23 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
joakim89 skrev:

3 st NBB. Eller 4stNBB.

Två högre å två lägre, tycker ja passa på många bilar :-) annars är ju 5 i båge en klassiker som passar många bilar.med :-)

Svetsare
1 209 Inlägg
23 augusti 2012
Rocknob skrev:
Tyfors skrev:
Rocknob skrev:

De va synd att du hade en sån envis tjej :-P gillar stuket å hade vare roligt att sett den på med xenon :-)

Envis är bara förnamne hehe men de e ja oxå fast beror på va de gäller oxå kommer vi te små pill jobb då blir ja bara förbannad å nåt går sönder hehe.

Såg ja skrev fel oxå mena ju såklart att dom 2 övre ska va punkt å dom yttre fjärr haha. Den me xenon skull helt klart va nå :p

Meldem
4 137 Inlägg
23 augusti 2012
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:
joakim89 skrev:

3 st NBB. Eller 4stNBB.

Två högre å två lägre, tycker ja passa på många bilar :-) annars är ju 5 i båge en klassiker som passar många bilar.med :-)

Det hade "passat" ypperligt på hans Passat.
Plus att dom lyser svinbra ! NBB alltså.
Senast redigerat av TouchOfRed (23 augusti 2012)

783 Inlägg
23 augusti 2012
Tyfors skrev:
Rocknob skrev:
Tyfors skrev:

Envis är bara förnamne hehe men de e ja oxå fast beror på va de gäller oxå kommer vi te små pill jobb då blir ja bara förbannad å nåt går sönder hehe.

Såg ja skrev fel oxå mena ju såklart att dom 2 övre ska va punkt å dom yttre fjärr haha. Den me xenon skull helt klart va nå :p

Hade jag vare dig, hade ja montera de. Ni kommer inte ångra de när mörkret kommer :-)

Svetsare
1 209 Inlägg
23 augusti 2012
Rocknob skrev:
Tyfors skrev:
Rocknob skrev:

Hade jag vare dig, hade ja montera de. Ni kommer inte ångra de när mörkret kommer :-)

Sämre ljus får man leta efter tja va ju xenon då annars e de inge kul hehe. Tänkte ja skull försöka hänga dit den igen å vägra plocka av först i vår hehe.

783 Inlägg
23 augusti 2012
Jag börja vilja se bilder på extraljus monteringar och ljusbilder, ingen som har nåt att visa? :-)

5 152 Inlägg
23 augusti 2012
har fått beslutångest satte på mina 4 nbb här i veckan med mitt 55w xenon å fan vad de lyser.. men jag saknar bredden från min gamla settup. dvs 3sim och 2 hella 3000 pencil. ska jag plocka i 75w eller ds2 55w? vilket ger mäst ljus och bredast? längden är bra med sina ca 1km:-) men som sakt saknar lite bredd.  har ändå dom brddgående så långt utvridna det går för å få bra ljus framför bilen. har 2 bred å 2 lång nu med h1..

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

93 Inlägg
23 augusti 2012
joakim89 skrev:
G-TECH skrev:
Ej-son skrev:
Har 3 Bosch big knick på pickupen å tänkte xenon konventera dem, vet nån nå bra komplett sats som man kan beställa som passar

Bosch har väl H3 i sina lampor, kolla detta paketet:

1 kit av denna:
http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … kit-1.html

Och en halv sats av denna:

Samt en reläkabelsats:
http://www.humanhabit.se/se/xenon/kabla … ampor.html

Det kan hända att de kan har rabatterade priser när du beställer det som en extraljus sats wink Ring och fråga...

033-400 51 33 eller maila: info@humanhabit.se

Är du sponsrad av humanhabit eller varför gör du reklam för dom hela tiden?

martinn skrev:
Snart ska mina nbb 225 säljas smile 2st med 100w xenon från oljebaren i. nån som är intresserad? wink

Vad ska du köpa istället?

Haha han tar varje tillfälle han får att göra reklam, står även under hans profil ''Helsponsrad av www.HUMANHABIT.se''

Kan ju tyckas bli lite väl mycket nu...

Är det någon som har bilder på sin bil/bekants bil med väldigt många extraljus? Nu tänker jag främst på fullstora extraljus.

En bekant hade 12 stycken big knick på sin a-traktor.

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
23 augusti 2012
Rocknob skrev:
Jag börja vilja se bilder på extraljus monteringar och ljusbilder, ingen som har nåt att visa? :-)

Har tyvärr inga nyligt tagna bilder. Åker enbart med extraljus sen höst/vinter. Så du får hållas lite på från i höstas/vintras. Har redan postat dem ett par gånger, men blir mycket svar i tråden så de försvinner tongue
https://www1.garaget.org/archive/136/135394/222073/222073-2516693.jpg
https://www1.garaget.org/archive/136/135394/222073/222073-2526367.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-7c5d6ae8f3ba710e402f5ce1828ac2ce.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-1b66ae0765375ae87e495fdca0bd35d6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-87368d583435c72ea7270f55ed25cb08.jpg

Skall bygga om fästet lite och uppgradera (55w xenon och ev. 2 fjärr till smile) framåt slutet av september. Bilder kommer självklart när det är fixat smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

GL77
24 augusti 2012
Trådstartare
enblabil skrev:
joakim89 skrev:
G-TECH skrev:

Bosch har väl H3 i sina lampor, kolla detta paketet:

1 kit av denna:

Och en halv sats av denna:

Samt en reläkabelsats:
http://www.humanhabit.se/se/xenon/kabla … ampor.html

Det kan hända att de kan har rabatterade priser när du beställer det som en extraljus sats wink Ring och fråga...

033-400 51 33 eller maila: info@humanhabit.se

Är du sponsrad av humanhabit eller varför gör du reklam för dom hela tiden?

martinn skrev:
Snart ska mina nbb 225 säljas smile 2st med 100w xenon från oljebaren i. nån som är intresserad? wink

Vad ska du köpa istället?

Haha han tar varje tillfälle han får att göra reklam, står även under hans profil ''Helsponsrad av www.HUMANHABIT.se''

Kan ju tyckas bli lite väl mycket nu...

Är det någon som har bilder på sin bil/bekants bil med väldigt många extraljus? Nu tänker jag främst på fullstora extraljus.

En bekant hade 12 stycken big knick på sin a-traktor.

Vissa anser att det är reklam, men jag anser att det är ett svar på en fråga som personen i fråga undrade.

Även om jag inte skulle vara sponsrad av dem så skulle jag rekommendera dem, efter att ha testat Xenonkungens kit med flera med dåligt resultat. Sen om ni bara vill öka era inlägg, eller bara skriva av er det är helt upp till er, men SNÄLLA starta upp då en tråd någon annanstans. JAG startade denna tråden pga att vi skulle hjälpas åt med extraljus frågorna.

Så detta var ett tips och hjälp till den som frågade, det är så vi gör här i denna tråden. Vi ska hjälpa varandra så mycket som möjligt, inte hacka på varandra med en massa "skitsnack".

Så istället för att sabba denna tråden med en massa lös snack, så FÖRSÖK att bidra med något bättre, än att snacka om sponsringar med mera. Vill ni ta upp något med mig, skicka då ett PM så vi slipper smutsa ner tråden med "SKITSNACK"!!!.

/G

OCH svara nu inte på detta svar, UTAN PM:a mig istället om ni har några invändningar...

Sök