Saab 9-5 VÄGRAR LADDA!!

brokensunday saab nörd
15 april 2012 · 309 Inlägg

saab 9-5 00a som vi köpte med rasad motor. bytte till en motor ifrån en 99a bytt till en uppgraderingsturbo.
03an insug, bruna spridare, aero kobra, 3.5btr, skarvat om kablarna till den nya  så kallade mapp sensorn.
alla vakum slangar nya, chippad med  steg 3. där har  vi  vad som är gjort med bilen.


VI HAR PRÖVAT BYTA:
luftmassemätare.
magnetventil.
spridare
läcksökt ( den är tät )
vakumstationerna.
alla backventiler.
laddstyrningarna på torpeden.
löddat om mappsensorn. ( någon som vet om den ska skarvas enligt färgerna eller på annat sätt? )
jord punkterna på motorn.
3 olika  mappar.
di kasett behös ej då den  inte misständer enligt  tech2.


vi är ganska desperata på att få den att lira.. alla tips är till hjälp!!

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...
Gidlund
15 april 2012 · 354 Inlägg

Laddar den om
Du rycker wg slangen då?

brokensunday saab nörd
17 april 2012 · 309 Inlägg

Gidlund skrev:
Laddar den om
Du rycker wg slangen då?

så den skenladdar. men tänder ingen motorlampa eller går i limphome. han har satt en  fekod på hordonshastighetsgivare kets (A) för låg signal.

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...
Kibil
17 april 2012 · 552 Inlägg

Har du kollat ifall vg luckan fungerar? Har vart med om liknande på flera 9-3/5or. Blir så att dom fastnar på öppet läge.

brokensunday saab nörd
17 april 2012 · 309 Inlägg

Kibil skrev:
Har du kollat ifall vg luckan fungerar? Har vart med om liknande på flera 9-3/5or. Blir så att dom fastnar på öppet läge.

turbon är nyrenauverad ifrån GIK turbo men jag börjar  få misstanke emot den  för  när ja rykte wg slangen första gången överladdade han inte  fastän bilen igentligen ska skenladda... bytte WG till en från ett  skrotat agg och då helt  plötsligt skenladdar han när vi drar slangen  men går inteo köra så självlart. skjuter loss övre tryckröret ifrån spjällhuset. tongue

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...
brokensunday saab nörd
30 april 2012 · 309 Inlägg

ingen som kommit på nått bra änu ?

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...
Denzig
23 juni 2013 · 248 Inlägg

sätt en skruv i Wastegate anslutningen som går till magnetventilen. så att du pluggar slangen från wastegaten. skenar turbon då. så kan du nog fundera på en ny magnetventil smile

Denzig
23 juni 2013 · 248 Inlägg

Denzig skrev:
sätt en skruv i Wastegate anslutningen som går till magnetventilen. så att du pluggar slangen från wastegaten. skenar turbon då. så kan du nog fundera på en ny magnetventil smile

såg nu att du redan bytt magnetventil, är du säker på att den funkar då?`:p

Miblo
25 juni 2013 · 88 Inlägg

brokensunday skrev:

Gidlund skrev:
Laddar den om
Du rycker wg slangen då?

så den skenladdar. men tänder ingen motorlampa eller går i limphome. han har satt en  fekod på hordonshastighetsgivare kets (A) för låg signal.

Har du kvar felkoden, vad hette koden i numret ?

Ofta går Trionics styrprogram ner på grundladd när de inte längre vet hastigheten på bilen, laddtrycket ska skilja på olika växlar och kan även skilja vid olika hastigheter, allt för att spara på växellådan och maximera körbarheten.

När du skrev 3 olika mappar antar jag att du menar olika program.
Det skiljer sig i programvaran om bilen har TCS eller inte, kanske är så att ni laddat in fel mjukvara då kan den felkoden tändas.

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
25 juni 2013 · 839 Inlägg

Vad tusan har du varit på och lödit?

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang