Saab 93 vector -03 vägrar starta

Crunked
4 december 2012 · 104 Inlägg

Hej, jag har en Saab 93 vector SS -03 som har 2 batterier ett till bilen och ett extra för ljudet.
Jag har nytt ljud i bilen, bla en 12" kicker och lite annat som behöver lite extra ström.
Den har aldrig varit svårstartad innan eftersom att jag har kört den ett tag varje dag, men nu när den har stått i någon dag eller två så klickar den så fort man försöker starta den, har då satt batteriet på laddning sen så startar den i ett tag sen är det samma visa om igen.
Jag trodde först att det va batteriet där bak alltså extra batteriet som tjuvade ström från huvudbatteriet, men nu testade jag att plocka bort kablarna från det batteriet och det är samma sak igen nu klickar den lik förbannat.
Har även kollat att generatorn laddar vilket den gör.

Min gissning är att batterierna är kassa, har ni några tips på vilka batterier man ska köpa, behöver somsagt 2st i så fall, eller om det kan vara något annat fel som jag inte tänker på.

Saab 9-3 Vector SS "BSR stage 2" (2003)
Rronn
4 december 2012 · 538 Inlägg

Crunked skrev:
Hej, jag har en Saab 93 vector SS -03 som har 2 batterier ett till bilen och ett extra för ljudet.
Jag har nytt ljud i bilen, bla en 12" kicker och lite annat som behöver lite extra ström.
Den har aldrig varit svårstartad innan eftersom att jag har kört den ett tag varje dag, men nu när den har stått i någon dag eller två så klickar den så fort man försöker starta den, har då satt batteriet på laddning sen så startar den i ett tag sen är det samma visa om igen.
Jag trodde först att det va batteriet där bak alltså extra batteriet som tjuvade ström från huvudbatteriet, men nu testade jag att plocka bort kablarna från det batteriet och det är samma sak igen nu klickar den lik förbannat.
Har även kollat att generatorn laddar vilket den gör.

Min gissning är att batterierna är kassa, har ni några tips på vilka batterier man ska köpa, behöver somsagt 2st i så fall, eller om det kan vara något annat fel som jag inte tänker på.

Budget?

Kan rekomendera hollywood batterier iaf
http://www.autohifi.se/?category_id=175 … id=HE-0070

Använder 2 såna i min vintersläde, och har en del ljud i den och har hittills inte märkt en ända nackdel med dom!

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Crunked
4 december 2012 · 104 Inlägg

Pengar är ju inte det som är problemt hehe....

Nä men ska man dunka i 2 sånna i bilen? för har ju kondensator och stegen bak i bilen.
Finns det möjlighet att komma undan billigare så vore det bättre, hollywood batterierna är ju rätt dyra, likadant yellowtop eller vad dom heter.

Saab 9-3 Vector SS "BSR stage 2" (2003)
Rronn
5 december 2012 · 538 Inlägg

Crunked skrev:
Pengar är ju inte det som är problemt hehe....

Nä men ska man dunka i 2 sånna i bilen? för har ju kondensator och stegen bak i bilen.
Finns det möjlighet att komma undan billigare så vore det bättre, hollywood batterierna är ju rätt dyra, likadant yellowtop eller vad dom heter.

Iomed att du har stereoprylar är de ju ingen dum ide med 2 batterier, men de beror ju lite på vad de är för effekt på slutsteg osv?

oja billigare går de alltid att komma undan, allt handlar ju om vad man är ute efter, den mindre modellen av hollywood batterierna (SPV60)!
Har även hört bra om biltemas AGM batterier, dock skulle ja aldrig köpa ett själv:)

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang