1897
Sök

Volvo 740 -86 (B230A) Rycker vid 3000-4000 varv

72 Inlägg
4 juni 2013
Trådstartare
Hej!

Har ett problem med bilen. När man står på tomgång och ska varva ur den så tar det stopp vid 3000-4000 varv o det blir som ett blöddrande ljud. Och är man ute och kör o sen när man kommer upp till det varvtalet så blir det nästan så man sätter nyllet i rutan om man inte hinner växla upp innan man når det varvtalet. En kompis till mig trodde det var vacuumklockan det var fel på och sa att jag skulle smörja upp det och jag gjorde det. Det blev bättre en stund men sen så kom det tillbaka igen. Det var tydligen enligt honom någon arm som hade rostat fast eller kärvat därinne när han kollade det.

Väldigt irriterande och jobbigt problem!
Vad kan det vara för fel? Är det vacuumklockan må tro?

All hjälp uppskattas!
Mvh Ninjafinnen

72 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Ninjafinnen skrev:
Hej!

Har ett problem med bilen. När man står på tomgång och ska varva ur den så tar det stopp vid 3000-4000 varv o det blir som ett blöddrande ljud. Och är man ute och kör o sen när man kommer upp till det varvtalet så blir det nästan så man sätter nyllet i rutan om man inte hinner växla upp innan man når det varvtalet. En kompis till mig trodde det var vacuumklockan det var fel på och sa att jag skulle smörja upp det och jag gjorde det. Det blev bättre en stund men sen så kom det tillbaka igen. Det var tydligen enligt honom någon arm som hade rostat fast eller kärvat därinne när han kollade det.

Väldigt irriterande och jobbigt problem!
Vad kan det vara för fel? Är det vacuumklockan må tro?

All hjälp uppskattas!
Mvh Ninjafinnen

Vill också påpeka att jag testade köra med choken halvt utdragen o då gick det o varva utan problem. Är förgasaren för snålställd? Hur ställer man in det i såna fall?

6 691 Inlägg
7 juni 2013
Luftläckage.
Bränslefilter
Senast redigerat av Malheus (7 juni 2013)

De/Dem

Sök