Honda crx hög bränsleförbrukning

Crxkoffe
20 juni 2013 · 847 Inlägg

Hej! Har nu märkt att hondan drar lite över 1liter milen :o

Den ska ligga på 0,68 blandad körning, jag har kört lite hådare än normalt kanske men det borde inte dra sååå mycket mer, den går ju fett o lambdavärdet är högt, men när jag besiktade så lå värdet på 1,04 ..


Har ni några tips vad jag ska kolla på?

Tack på förhand!

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
20 juni 2013 · 847 Inlägg

ValP2k skrev:
avgasläckage?

Tack det har jag glömt o kolla :p men har ju inte läckt när den besiktades, men ska kika ändå smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
TooS Hjultomte
20 juni 2013 · 1 500 Inlägg

Byt till original storlek på fälgarna.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Jimmy_N Makaronborrare
20 juni 2013 · 993 Inlägg

Behöver inte vara ett stort hål för att lambda värdena ska vara käpprätt åt helvete. Hade 1,07 nu på sista besiktningen men lite avgaspasta gjorde susen för att få ner det till godkända värden wink

Mack Forum- och sitemoderator
20 juni 2013 · 26 134 Inlägg

Luktar det extremt illa bakom bilen när du kör?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Koffe89
21 juni 2013 · 81 Inlägg

Får du upp någon felkod?

Crxkoffe
21 juni 2013 · 847 Inlägg

TooS skrev:
Byt till original storlek på fälgarna.

Haha varför skulle jag göra det? tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
21 juni 2013 · 847 Inlägg

Jimmy_N skrev:
Behöver inte vara ett stort hål för att lambda värdena ska vara käpprätt åt helvete. Hade 1,07 nu på sista besiktningen men lite avgaspasta gjorde susen för att få ner det till godkända värden wink

okej, tackar för tipset, ska kolla hela vägen om det läcker lite någonstans, det jag vet är att extraktorpackningen är extremt dålig, kanske kan vara en orsak?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
21 juni 2013 · 847 Inlägg

Mack skrev:
Luktar det extremt illa bakom bilen när du kör?

inte direkt vad jag har märkt

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
21 juni 2013 · 847 Inlägg

Koffe89 skrev:
Får du upp någon felkod?

har inte kollat det, ska springa ner o göra det nu wink
Inga felkoder tongue

Senast redigerat av Crxkoffe (21 juni 2013)

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
21 juni 2013 · 847 Inlägg

Bullet--- skrev:

Crxkoffe skrev:

Jimmy_N skrev:
Behöver inte vara ett stort hål för att lambda värdena ska vara käpprätt åt helvete. Hade 1,07 nu på sista besiktningen men lite avgaspasta gjorde susen för att få ner det till godkända värden wink

okej, tackar för tipset, ska kolla hela vägen om det läcker lite någonstans, det jag vet är att extraktorpackningen är extremt dålig, kanske kan vara en orsak?

Det kan nog vara orsaken till felet, du fick dessutom högt lambdavärde hos bilprovningen. Prova att byta ut packningen eller lägga avgaspasta där provisoriskt.

okej ska testa med det, vettefan vad man köper ny heller hmm har letat o letat xD

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
21 juni 2013 · 847 Inlägg

Bullet--- skrev:

Crxkoffe skrev:

Bullet--- skrev:

Det kan nog vara orsaken till felet, du fick dessutom högt lambdavärde hos bilprovningen. Prova att byta ut packningen eller lägga avgaspasta där provisoriskt.

okej ska testa med det, vettefan vad man köper ny heller hmm har letat o letat xD

Hos Honda kanske wink
Annars finns det AKR från Holland som är bra att göra med.
http://www.akr-performance.com/exhaust- … ting-parts

ska kolla med dom smile jo akr är bra grejer, har massvis av saker som e handlade av dom som förra ägaren köpte smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
TooS Hjultomte
23 juni 2013 · 1 500 Inlägg

Crxkoffe skrev:

TooS skrev:
Byt till original storlek på fälgarna.

Haha varför skulle jag göra det? tongue

För att större o bredare hjul betyder mer rullmotstånd. Så ska du ha ner den billigt så på med smala o små hjul.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Crxkoffe
23 juni 2013 · 847 Inlägg

TooS skrev:

Crxkoffe skrev:

TooS skrev:
Byt till original storlek på fälgarna.

Haha varför skulle jag göra det? tongue

För att större o bredare hjul betyder mer rullmotstånd. Så ska du ha ner den billigt så på med smala o små hjul.

jo det är ju sant, men fina fälgar gör ju mer än halva bilen tongue så mycket mer kan den inte dricka

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
calpro Jappsi
9 juli 2013 · 42 Inlägg

Kollat lambdasonden om den är hel?
Hade problem med mina avgasvärden på min förra civic. Låg över 1 liter milen med 1.5 motorn. Bytade olja och oljefilter men fick inte ner lambdan mycket.

Hade kollat upp om lambdasonden är hel till en början innan du spenderar pengar på annat!
En felsökning av lambdasond skulle jag inte tro kostar många lappar smile

Crxkoffe
9 juli 2013 · 847 Inlägg

Okej, får ta o göra de smile ligger på ca 1,1 liter milen nu o den ska ju ligga på 0,68 :p olja o filter ska bytas för de gjorde förra ägaren 19:e december

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang