3122
Sök

Laddtryck verkar skummt Saab 9000

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
Då var det så att min magnetventil var paj så den låg på 0.4 bar som max. så jag bytte den och nu laddar den på runt 0.75-0.8

Bilen är mappad på e85 med ca 250-260 häst på 680cc spridare.

Men något jag tycker är mysko är att vid lägre varv kan den komma upp i 1 bar innan den backar (vilket i sig inte så konstigt) men snubben som mappade bilen skrev till ECU att max ladd ska vara 1.25.

Nu är det en t25 som sitter original på min motor vilket jag har för mig inte ska passera 1.05 optimalt. För så var det på t25:an i s13. Men hur som helst;

Om den är inställd att ladda 1.25, varför gör den inte det?
Är det magnetventilen som ställer in sig lite sakta eller kan det vara tjuvluft som gör att den laddar 1 bar för att sedan backa?
Kan min downpipe ha för dåligt flöde?
Senast redigerat av Eddy (9 juli 2013)

klabbarpan
3 041 Inlägg
9 juli 2013
Dpn original är lite trång när det skall laddas på. Jag fick det rådet när jag hade min gamla att antingen byta turbon till aerons alt 3tums dp vid e85 konv. Blev en för hög värmeutveckling vilket skapade sämre flöde. Kan ju vara så i ditt fall. Bara en tanke smile

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
nixon89 skrev:
Dpn original är lite trång när det skall laddas på. Jag fick det rådet när jag hade min gamla att antingen byta turbon till aerons alt 3tums dp vid e85 konv. Blev en för hög värmeutveckling vilket skapade sämre flöde. Kan ju vara så i ditt fall. Bara en tanke smile

tackar för din tanke smile

Sök