3613
Sök

Uppgradering av BMW 328Ci

158 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Tjena, jag har en 328ci -00 som jag gärna skulle vilja få lite bättre motorljud ifrån och även lite mer hk. Någon som kan tipsa om något sportsystem? Eller annan ljuddämpare osv.
Någon som kan tipsa hur jag kan få ur några hk mer? med tex sportsystem,filter,chip, möjligtvis grenrör och mappning kanske?
Länka gärna grejerna smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
18 november 2013
Vad sitter det för motor i den? En m52? Motornord har extraktorgrenrör och kammar till dem. Sedan har du Köhlerracing inom vettig räckvidd. De är bra på BMW och trevliga när man pratar med dem. Ska du överladda så prata med nån av grabbarna på PPF eller med Natanael Ceder på Maxxtuning, de är väldigt bra att ha och göra med och jag har bara blivit trevligt bemött trots en hel del rookie frågor.

Jag kan dock tänka mej att det billigaste du kan göra om du ska ha någon märkbar effektökning är att skaffa och montera ett kompressorkit till den. Sugmotortrimma är inte billigt och bygga turbo går ju förvisso, men jag vet inte om det finns några kompletta kit för din bil då. Alublocken brukar inte gilla allt för höga laddtryck heller som jag förstått det. Chip är ganska bortkastat, luftfilter gör ingen skillnad alls utom möjligen att du drar in lite mera varmluft i motorn så den går sämre. Sportavgas kanske ger lite grann i kombination med extraktorgrenrör, men jag tror inte du märker det utan att mappa om bilen.
Senast redigerat av PHrnfeldt (18 november 2013)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök