Skulle en åkare betala en yrkesförarutbildning åt en arbetslös ???
Risken är ju större att vinna 13 rätt på tipset !
Det dräller av kompetenta chaufförer med yrkeserfarenhet, så om du kommer och frågar om en åkare kan betala din utbildning så lär ha skratta åt dig och undra hur det står till där uppe !
Arbetsförmedlingen betalar INTE några yrkeschaufförsutbildningar, ej ens om du har skriftligt på att du får jobb efteråt ! Däremot har dom haft en kompletteringsutbildning för folk som ENDAST haft C körkort. De har fått komplettera med ADR och div. annan nödvändig utbildning för att kunna börja jobba som yrkeschaffis !
Satsa på en komplett chaufförsutbildning, att få jobb enbart för att du har CE behörighet tror jag är näst intill omöjligt, då det krävs så otroligt mycket mer kunskap för att köra tradare än just själva kunskapen om att köra fordonet, vilket är det enda man får genom att ta CE kort på en trafikskola... Kör själv tradare till och från så jag vet vilka krav åkarna ställer ! Gick själv en halvårslång utbildning med 8v praktik, och jag kan lova att det behövs ! Ingår så mycket mer än att bara sitta o fläska i hytten när man jobbar som chaffis !!!
					Senast redigerat av mrcelica (23 november  2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....