4041
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 juni 2008
Tragiskt me sånt där tjafs me sönder lampor och riva hela instrument panelen bara för att byta den hmm

Blir vilket fall som helst bra me baslådan va jag tror, bara börja skapa nu wink hehe
Keep it up!
Mvh Kim

Hurru, ska du ner till skåne? plats för ett kjolpaket? tongue

4 299 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Klevee skrev:
här gåre undan smile
Fin den nya rutan blev och färddatorn smile

Hehe, tycker de börjar gå lite segt jag tongue Men de e bara skola en vecka till sen ska de nog hända grejer wink
Tackar, ja de blev bra smile

kimpan_90 skrev:
Tragiskt me sånt där tjafs me sönder lampor och riva hela instrument panelen bara för att byta den hmm

Blir vilket fall som helst bra me baslådan va jag tror, bara börja skapa nu wink hehe
Keep it up!
Mvh Kim

Hurru, ska du ner till skåne? plats för ett kjolpaket? tongue

Japp, asstörigt hmm

Ja de hoppas jag också smile Kom tyvärr aldrig iväg till bygg max idag hmm Känner en möbelsnickare som säkert kan hjälpa mig o kapa upp bitarna så de blir riktigt gjort o så där, men han e bortrest just nu så jag får vänta tills han e tillbaka.

Sticker till Helsingborg på torsdag näst-nästa vecka (midsommarhelgen alltså), men jag vet inte om jag får plats me kjolpaket då jag ska ha hund o packning + hela familjen me. Skulle va om jag fick tag på takräcke o låna... E de front o bak bara lr??

De ska jag smile
//Jacob

4 299 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Klevee skrev:
betydligt fortare än de går för mig .. :p aa ska bli riktigt skönt med somarlov!smile slutar du också på fredag?

Jo men sen så gör ju inte jag nåt mer än går i skolan, jobbar o meckar me bilen tongue Senaste halvåret har jag knappt haft en ledig stund tongue Men sen så måste jag göra/skruva me nåt, annars får jag typ värsta ångesten tongue

Japp, fredag den 13 e de skolavslutning tongue Kör jag väl säkert av vägen på vägen hem så jag inte kan röra mig på hela sommarn lr nåt tongue Min typiska tur liksom wink

Ha de smile
//Jacob

4 299 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Ska plocka bort emblemen snart hade jag tänkt smile De e ju bara de där me klistret, för nåra hål bakom finns inte, de vet jag då farsan har haft tidigare saabar där emblemen trillat av wink

Jag vet att biltema har nåt klisterborttagningsmedel. Men de tar sån tid att åka dit för mig då jag måste åka 2 färjor, för de e fan omöjligt att tajma dom tongue

Så har ni nåt annat tips??

4 663 Inlägg
9 juni 2008
den som biltema har heter typ "liber of"  men har även hört att att avfettnings medel kan fungera men vet inte om de fungerar
ska du ta bort alla bort ?
i så fall undrar jag hur man ska gå till väga om man ska ta bort emblemet på huven
mvh robin

4 299 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
den som biltema har heter typ "liber of"  men har även hört att att avfettnings medel kan fungera men vet inte om de fungerar
i så fall undrar jag hur man ska gå till väga om man ska ta bort emblemet på huven
mvh robin

mmm, jag vet. Men jag orkar inte åka till biltema, för långt bort för bara en sån skitsak wink

Bara dom klistrade på bakluckan. Så emblemet på huven kommer va kvar fast byta ut till nytt som har färgen kvar.

//Jacob

4 663 Inlägg
9 juni 2008
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:
mvh robin

mmm, jag vet. Men jag orkar inte åka till biltema, för långt bort för bara en sån skitsak wink

Bara dom klistrade på bakluckan. Så emblemet på huven kommer va kvar fast byta ut till nytt som har färgen kvar.

//Jacob

mm  jo det är ju rätt långt för bara en sådan sak sad
men har hört att  avfettningsmedel ska fungera  big_smile men vet inte hur effektivt det är
mvh robin

4 299 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:
mvh robin

//Jacob

mm  jo det är ju rätt långt för bara en sådan sak sad
men har hört att  avfettningsmedel ska fungera  big_smile men vet inte hur effektivt det är
mvh robin

Av ren erfarenhet så får de nog va ett sjuhelvetes avfettningsmedel för o funka på klister som suttit ett tag wink
Men de funkar säkert på nyare bilar där emblemen inte suttit så jäkla länge.

Är ju van vid att hantera gelcoat, men de e ju inte lika ömtåligt som billack, så jag kan knappast ta medlena som jag använder på båtarna hmm

//Jacob

4 299 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Update: Nu har jag fått et bekräftelsemail på att min beställning e nu skickad big_smile
Jag har beställt lite delar från Speedparts så nu ska jag förhoppningsvis kunna andas ordentligt i bilen o dessutom slippa glappet som finns när man ska svänga smile

Har beställt:
Kupéfilter
Bärarmsbussningar
Lagerstöd
Packbox

Så detta borde göra bilen 99% funktionsduglig wink Har ju helljuset fortfarande som inte funkar hmm

Dock har det kanske uppstått ett litet problem till sad När jag svänger så klonkar de, hör inte riktigt om de kommer från dom redan trasiga bärarmsbussningarna som finn relativt under mig lr om de e från bakvagnen de låter hmm Men vi får se.

De va allt för nu...

//Jacob

22 Inlägg
12 juni 2008
Rallyhalle skrev:
Update: Nu har jag fått et bekräftelsemail på att min beställning e nu skickad big_smile
Jag har beställt lite delar från Speedparts så nu ska jag förhoppningsvis kunna andas ordentligt i bilen o dessutom slippa glappet som finns när man ska svänga smile

Har beställt:
Kupéfilter
Bärarmsbussningar
Lagerstöd
Packbox

Så detta borde göra bilen 99% funktionsduglig wink Har ju helljuset fortfarande som inte funkar hmm

Dock har det kanske uppstått ett litet problem till sad När jag svänger så klonkar de, hör inte riktigt om de kommer från dom redan trasiga bärarmsbussningarna som finn relativt under mig lr om de e från bakvagnen de låter hmm Men vi får se.

De va allt för nu...

//Jacob

De ljudet när du svänger kan vara glapp i krängningshämmarstagen, hade ett sånt ljud på en 850 och då var det de iallafall..
Senast redigerat av TE-trading (12 juni 2008)

4 299 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
TE-trading skrev:
De ljudet när du svänger kan vara glapp i krängningshämmarstagen, hade ett sånt ljud på en 850 och då var det de iallafall..

Mm, de e ju inte omöjligt smile Dom e ju rätt gamla dom som sitter där tongue
Men vi får se när jag bytt bärarmsbussningar wink

Tack för tipset smile
//Jacob

4 299 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
Update: Idag kom paketet jag väntat på big_smile Fanns lite roliga grejer där i, men jag tror dom har skickat fel packbox till mig sad den e så satans stor o jag har för mig att den ska va mindre hmm

Men vi får se.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/372776_2b7x1o.jpg
lite nya grejer tongue

Nu har jag dessutom sommarlov så nu kommer de gå undan lite grann smile Dock e jag bara ledig nästa vecka för sen ska jag jobba på dagarna smile

De va allt för nu smile

//Jacob

319 Inlägg
13 juni 2008
Här rullar de på ser man smile Hur går de med ljudbyggandet?? Ha de fint //Dennis

4 299 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
RPMDennis skrev:
Här rullar de på ser man smile Hur går de med ljudbyggandet?? Ha de fint //Dennis

hehe, gör så gott jag kan wink
De ligger lite på is just nu, kontot har sinat rejält den här månaden. Och att ha bilen helt fungerande prioriterades före den här gången. Ratten har börjat kasta åt sidorna när man bromasar hårdare pga do kassa bussningarna tongue

Dessutom så har inte snikaren som ska hjälpa mig att kapa upp bitarna kommit hem än, tror de va på lördag han skulle komma hem.

Men de kommer nog påbörjas den 28, helgen efter löning tongue Men de förusätter att jag inte ska jobba på den helgen wink

Desamma wink
//Jacob

4 663 Inlägg
13 juni 2008
kul med ett paket med lite godis i big_smile kul att du också har slutat skolan nu big_smile
lycka till med allt
mvh robin

4 299 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
kul med ett paket med lite godis i big_smile kul att du också har slutat skolan nu big_smile
lycka till med allt
mvh robin

jorå, de va rätt nice smile För nu kan de nog bli ordning på saker o ting wink
Hehe, grymt skänt o slippa skolan, jobbar fan hellre än att plugga tongue

Tackar!
//Jacob

4 299 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
Update: Hade inget o göra så då satte jag igång me o börja byta bussningarna smile
Har inget behov av bilen nu på ett par dagar, så de e lika bra att passa på wink

Började me o byta kupéfiltret som ni ser så behövdes de verkligen tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/373061_obuzwm.jpg
Nytt vs gammalt

När de bytet va utfört så städade jag bilen lite grann, vart en snabb dammsugning då de va så jävla grusigt tongue O helt plötsligt dök den här upp big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/373063_yy3lag.jpg

Som jag har letat efter den o helt plötsligt dyker den bara upp smile De är nämligen ett fäste till färddatorn, i ett par dagar har färddatorn suttit lös i underkant. Så den har nästan trillat ur vid acceleration (otroligt nog roll)

Efter de kördes bilen till parkeringen där den ska stå så länge. Tyvärr håller dom på o renoverar garaget så där kan jag inte stå hmm Så jag hoppas på bra väder nu kommande dagarna...
Men jag började iaf montera ner lite prylar för att kunna byta ut till de nya smile Dock tog de inte lång tid innan de gick åt skogen hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/373064_or8fr1.jpg

Krängstaget gick av sad så nu måste jag köpa ny sån innan jag monterar ihop vänstersidan.
Men jag måste ändå bestlla nya bussningar till krängningshämmaren bak så jag kommer nog beställa de nu under helgen så jag får grejerna i mitten på nästa vecka.

Sen kunde de gott ännu mer åt skogen o dessutom kunde de gått jävligt illa för mig själv :S

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/373080_ue2ltz.jpg

Jävla tur att jag upptäckte de, nu e de iaf åtgärdat tongue
Såg också att jag har aningen för breda hjul tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/373083_qoxias.jpg

De här blir ju vid fullt rattutslag så de e ju inte så allvarligt smile
Sen bjuder jag även på en bild me en jämförelse på gamla o nya bärarmsbussningarna.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/373086_6v5oc1.jpg

Inte konstigt att de glappa så jävligt tongue Nu saknas ju röret i den gamla för den sitter fortfarande kvar på bilen smile men de e ju ändå en ganska stor skillnad på hålet i bussningen. Nu kanske ratten slutar kasta åt sidorna vid hård inbromsning smile

Tidigare i veckan va de nära att den nya rutan fick se ut som den gamla mad En klasskompis som inte fattat att man inte burnar på grus om man har bilar bakom! Men nu lär han inte göra om de för han fick sig en utskällning kan jag säga...

Men de va allt för nu, orkar inte skriva mer wink

Ha de!
//Jacob

4 663 Inlägg
13 juni 2008
det såg ut att bytas både kupé filtret och bussningarna  får hoppas att bilen inte kaster sig åt sidorna efter bytet
lycka till
mvh robin

Saab älskare!
4 597 Inlägg
14 juni 2008
kan ju vara smart o byte de filtret tongue måste kolla nu ^^ fortsatt lycka!

Mvh Patrik

319 Inlägg
14 juni 2008
Hoppas att det sista nu fixar sig galant smile Sry att man vart frånvarande ett rätt bra tag nu. Ha de // Dennis

Sök