4171
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
det såg ut att bytas både kupé filtret och bussningarna  får hoppas att bilen inte kaster sig åt sidorna efter bytet
lycka till
mvh robin

hehe, de kan man säga att de behövdes tongue
Fast de va inte bilem som kastade sig åt sidorna utan de va bara ratten, bilen gick på nått sätt rakt fram faktiskt tongue
Tack!

//Jacob

Funkiee skrev:
kan ju vara smart o byte de filtret tongue måste kolla nu ^^ fortsatt lycka!

Mvh Patrik

Hehe, gör så wink Blir ju mycke fräschare lukt kan jag säga, fast jag saknar lite de gamla för de hade blivit dränkt i bilschampolödder. Så de luktade faktiskt fräscht i bilen efter de tongue
Funtar på o göra samma sak igen roll

Tackar!
//Jacob

RPMDennis skrev:
Hoppas att det sista nu fixar sig galant smile Sry att man vart frånvarande ett rätt bra tag nu. Ha de // Dennis

De hoppas jag me, o de kommer de nog göra wink
Ääh, de e lungt. Har själv haft lite dåligt me tid på sistone wink Men de e ju bara o skicka ett sms lr ringa om du vill nåt wink

Ha de smile
//Jacob

4 299 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
Jaha, har jobbat hela dagen o när jag kommer hem så e de grå/svarta moln på himmlen hmm
Så de blir nog inget meck ikväll, får passa på att sova ut lite ist tongue

Men imorrn hoppas jag att de ska göras en del smile Beror ju såklart på vädret wink

EDIT: Nu kom regnet också tongue

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (14 juni 2008)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 juni 2008
Tjenare!

Regn är bra trevligt roll hehe

Tråkigt me motgångar hmm har inte gått så bra för dig för ett ta sedan sen kom ett tag när allt flöt på..
Samma för mig ju.. men som du ser så finns det grönare gräs på andra sidan big_smile

Kämpa på!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Tjenare!

Regn är bra trevligt roll hehe

Tråkigt me motgångar hmm har inte gått så bra för dig för ett ta sedan sen kom ett tag när allt flöt på..
Samma för mig ju.. men som du ser så finns det grönare gräs på andra sidan big_smile

Kämpa på!
Mvh Kim

Tja smile

Haha! Ja visst e de roll

Mjo, rätt trist hmm Men ibland för de med sig nått gott wink Har bestämt mig för o byta till Powerflex krängstag nu big_smile Jo precis, de e lite berg och dalbana men fan så nöjd man e när man klarat av de wink

De ska jag smile
//Jacob

4 299 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Idag va de hyggligt väder så de vart till o ut o mecka wink Fick en del gjort trots vissa avbrott som att åka o handla hundschampo tex tongue

Började med o byta den läckande packboxen vid veven.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/375514_y3blfs.jpg

Plockade bort den gamla o jämförde me den nya, hittade fan inget fel på den. Men nått gör ju så att den läcker så de va bara o byta ut. Så de va bara o trycka dit den nya o montera tillbaka alltihop sen smile
Så nu borde de fan inte läcka mer tycker jag tongue

Sen va de dags för att få bort bärarmen på höger sidan för o byta bussningar o lagerstödet. Blev bara byte av de ena lagerstödet då de andra fan inte gick o rubba en mm hmm Får nog byta hela bussningen för att få de lagerstödet bytt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/375520_udlvu6.jpg

Bärarmen ligger nu på marken, fyy fan va kladdigt de va. Allting på högersidan e ju totalt insmetat me olja.
Så fort bilen e färdig ska jag ta den till OK/Q8 i mörby o ge den en ordentlig underreds- o motorrumstvätt me myycke avfettning wink

Men bussningarna byttes...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/375539_u07pkp.jpg

...o se så fint de blev. Måste bara ta o måla bärarmen sen då den kommer bli grå o tråkig när den har tvättats wink Så de kommer slängas på lite svart hammarlack så de matchar dom svarta oken sen. (nej ni har inte missat nått, oken e inte målade än men de ska göras så fort jag hittat stålborsten wink)

Bärarmen monterades sen, nu e de bara en mutter som saknas. Säkert Oskar (som hjälpte mig idag) som har slarvat bort den wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/375557_roenu9.jpg

Så de va de som gjordes idag, ska ner till jobbet imorrn o fixa mutter så att högersidan blir färdig. Dock kommer jag inte göra vänstersida förrän på tisdag, imorrn har jag massa ärenden  o göra, bla ska jag till optikern neutral E 95% säker på att dom kommer säga att jag behöver briller igen sad Har haft de när jag va mindre o just nu ser jag som en kratta, de e ett helvete o pricka varor på jobbet när jag inte ser va de står på följesedeln tongue

Får tacka Oskar (klisan) för hjälpen idag, hade fan blivit svårt utan din hjälp wink

Men jag måste bara visa en bild på världens coolaste hund tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/375589_sxuwek.jpg
"Kom igen vi skiter i den här jävla sommarn o åker till fjällen ist, lite snö måste finnas kvar nånstans. Snälla snälla snälla" wink

Hehe, hon e inget stort fan av den här sommarvärmen kan jag säga wink

De va allt för idag smile

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 juni 2008
Roligt att de gått frammåt idag och hoppas du använder enormt mycket avfettning sen på grejerna wink hehe

Jobbigt att behöva besöka optiker osv när man vill mecka så det blir klart någon gång, men bättre att du ser bra oxå! tongue

Kan förstå att värmen tar kol på hundarna och alla anra djur me päls nu.. varm som satan måste det vara, och lite snö skulle nog inte jag tacka nej till om jag vore en svartfärgad hund mitt i solljuset.. roll tongue

Kämpa på och hare bra!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Roligt att de gått frammåt idag och hoppas du använder enormt mycket avfettning sen på grejerna wink hehe

Jobbigt att behöva besöka optiker osv när man vill mecka så det blir klart någon gång, men bättre att du ser bra oxå! tongue

Kan förstå att värmen tar kol på hundarna och alla anra djur me päls nu.. varm som satan måste det vara, och lite snö skulle nog inte jag tacka nej till om jag vore en svartfärgad hund mitt i solljuset.. roll tongue

Kämpa på och hare bra!
Mvh Kim

Japp, de e skönt smile Man blir mycke gladare då wink o de kommer bli myyycke avfettning, funderar på att åka till biltema o köpa 2 4liters dunkar tongue (Eller va dom på 2 liter yikes)

Mm, men de e ganska behövligt kan jag säga tongue Ser skitdåligt hmm (Jämfört me förrut)

Hehe, så fort tempen går över 15+ grader sackar den där byrackan ihop. Ursprunglingen kommer ju den hunden från Alperna tongue Så hon får ju världens fnatt när första snön kommer lol

De ska jag, ha de smile
//Jacob

4 663 Inlägg
15 juni 2008
säger samma som kimpan kul att det går framåt big_smile 
inge kul att inte se till hundra  procent  var för några år sedan och gjorde någon undersökning och de dropa i något i ögonen så man såg inget i en timme  det var inge kul sad
de va en as cool bild på hunden  big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
säger samma som kimpan kul att det går framåt big_smile 
inge kul att inte se till hundra  procent  var för några år sedan och gjorde någon undersökning och de dropa i något i ögonen så man såg inget i en timme  det var inge kul sad
de va en as cool bild på hunden  big_smile
mvh robin

Tack smile Ja de e skönt o slippa rätta till missöden smile
Hehe, nee, framförallt inte när man missar bussen pga de tongue Men dom där dropparna slipper jag så de inte e den typen av synundersökning.

Hehe, visst e de smile
//Jacob

4 299 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Kanske ska tillägga att jag nu gjort en till beställning hos speedparts big_smile

Powerflex krängstag
Drivknutsdamask
Bakre krägningshämmarbussningar

O nånting annat jag inte kommer på va de e just nu tongue

//Jacob

4 299 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Update: Tja, idag har de meckats. Börjar bli riktigt trött på de just nu, de blir så jädrans kladdigt pga oljeläckaget hmm Men de bör inte bli mer nu eftersom den nya packboxen sitter på smile Startade motorn idag för o se om de kom nåt, men de gjorde de inte big_smile Så de felet e åtgärdat.

Sen har jag ägnat mycke tid till att montera ihop bilen idag smile Har bara en bullt kvar som ska bytas ut då den e typ helt paj. Sen e de ju kränstag o sånt där kvar, men av de som kan göras nu så e jag klar smile

Men jag upptäckte en tråkig sak sad Dom håller på o renoverar garaget, O igår kände dom tydligen för att måla väggarna uppe på parkeringen o har kladdat ner min kofångare mad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/377239_oy8yyc.jpg

De e längs me hela kofångaren, o föreningen som jag bor i har tydligen satt upp en lapp på en skylt som säger välkommen till petersberg o lite annan info som man som boende aldrig läser. De e ju ingen anslagstavla heller, o då tror dom att vi ska lägga märke till de lilla A4 där de tydligen stog att dom skulle måla igår.

Så dom tycker ju inte att de e deras fel utan att jag ska ta de på min försäkring yikes Blir så trött, men jag tror att jag kan få bort de på nåt sätt men de blir nog fan inte lätt hmm O de e inte bara min bil dom har kladdat på heller, dock e de mest på min sad

Men men, får se hur de slutar sad

//Jacob

Brum säger bilen.
394 Inlägg
17 juni 2008
Inte för att det har så mycke med detta at göra.. Men jag har en kompis som inte heller gillar polaker wink
http://www.youtube.com/watch?v=vT3bLrxGaDM

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

956 Inlägg
17 juni 2008
Lol. Jag lacka lite i garaget i vintras med pappas 9-5:a inne. Gissa vilken bil som inte blänkte röd sen när solen väl kom fram:P Fick gnugga som fan för att få bort de. För en silvrig bil med lite röd "topping" är inte så snyggt precis:)

Men testa köra med lacknafta/thinner/rödsprit på de så borde de försvinna.wink

4 663 Inlägg
17 juni 2008
asså de tär så jävla tråkigt att sådana saker händer sad
är inge kul alls att få se att man fåt någon färg på bilen sad
det är bara att försöka att få skiten   
mvh robin

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 juni 2008
Jacob, Jacob, Jacob... Om det inte är doggeman som täcker dig i grus så är det korkade målare som skvätter färg över kofångaren. Borde väll gå att få bort med lite aceton?

Rock'n Roll

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 juni 2008
Psychotic skrev:
Inte för att det har så mycke med detta at göra.. Men jag har en kompis som inte heller gillar polaker wink

LOL tongue

Rock'n Roll

4 299 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Psychotic skrev:

Haha, klockren tongue

Glader991 skrev:
Lol. Jag lacka lite i garaget i vintras med pappas 9-5:a inne. Gissa vilken bil som inte blänkte röd sen när solen väl kom fram:P Fick gnugga som fan för att få bort de. För en silvrig bil med lite röd "topping" är inte så snyggt precis:)

Men testa köra med lacknafta/thinner/rödsprit på de så borde de försvinna.wink

O fan, men då va de iaf du själv som gjorde de wink Man blir ju så förbannad om nån annan gör en sån tabbe på sin bil hmm

Mm, ska testa sen när jag fått ner bilen på hjulen igen.

Saab_Robin skrev:
asså de tär så jävla tråkigt att sådana saker händer sad
är inge kul alls att få se att man fåt någon färg på bilen sad
det är bara att försöka att få skiten   
mvh robin

Mmm, blir så jävla irreterad på de. Dessutom ligger dom efter me renoveringen av garaget så de gör ju inte saken bättre mad

TenZer skrev:
Jacob, Jacob, Jacob... Om det inte är doggeman som täcker dig i grus så är det korkade målare som skvätter färg över kofångaren. Borde väll gå att få bort med lite aceton?

HAHA, kunde inte sagt de bättre själv tongue

Vet inte om jag vågar använda aceton på den plasten, de e ju så satans starkt. Ska testa o se om de kanske går me lite rubbing, ska ta en kik på jobbet imorrn o se om vi har nåt bra medel där wink

//Jacob

4 299 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
Update: Tja, efter en halv dags tv-spelande lyckades jag faktiskt komma ut till bilen o få lite gjort smile
Fanns ju bara en grej kvar att göra, o de va ju bult-jäklen på vänster sida, den som fäster bärarmen. Muttern på den hade satt sig så in i h***e o till slut vart bultskallen runddragen (ja jag hade rätt storlek på blocknyckeln) Fick lite hjälp av Nicklas idag, vi hämtade bågfilsblad o en hylsa för att bulten inte skulle snurra runt.

När jag hade sågat av bulten bar de av till jobbet för o fixa en ny me mutter o brickor, där hade jag lite flyt. Glömde plånboken hemma i där har jag ju så klart körkortet, vem tror ni står nere i hamnen precis när jag åker från jobbet yikes Farbror blå, som tur va så va de sjöpolisen som va inne för o tanka big_smile Så stoppad vart jag inte iaf wink

Men men, hem igen o på me den nya bulten, då stötte jag på ett problem hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/378052_gaei15.jpg

Tydligen måste jag lyfta växellådan för att få dit en rätt dimensionerad bult åt rätt håll mad Jävla nötter som konstruerat skiten!!

Men jag förstår inte va de skulle kunna va för skillnad så jag gjorde de enkelt o satte den åt "fel" håll, funkar skitbra wink
Sen va de bara o sänka ner den hjulen igen, de va fan som att köra en volvo 240 nu när inte krängningshämmaren sitter fast i bärarmen tongue de ena Krängstaget hade ju gått av o den andra va ju fetsnett. Men nya e ju på väg smile Jävla badbalja känns de som iaf tongue

O så kom mitt "vid sidan av projekt" smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/378071_b1j1ov.jpg

Ska reparera den här moppen då min kompis som är ägaren glömde fylla på olja, o resten kan ni nog luska ut själva roll

Nu blir de inge mer bilmeck i helgen då jag åker till Skåne imorrn big_smile O sen e de moppen som ska bli färdig, så ända updaten som kommer göras på ett tag lär vara när jag tankar o tvättar bilen tongue

The end!
//Jacob

4 299 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Update: Jaha, har inget kul att komma me alls sad Sitter ju fortfarande o väntar på paket från speedparts me nya krängstag o drivknutsdamask o lite annat trams. Men jag mailade precis Speedparts o frågade va de e som verkar krångla. Så vi får se vad dom säger...

Lönen har ju kommit nu iaf så jag beställde annat inför Alingsås-träffen den 5:e så att de syns vems bil de e wink Beställde en garaget-dekal me användarnamnet big_smile o en vanlig o så en annan som ni får se sen, dock väldigt tveksam på om den kommer användas...

Men jag ska försöka få lite gjort då jag vill få lite saker gjorda på den innan den rullar ner till Alingsås, bla en tvätt tongue Men vi får se vad jag prioriterar wink

De va allt.

//Jacob

4 299 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Är ledig idag så jag har fixat lite me bilen smile Började med att åka en sväng till täby då jag också skulle köpa muttrar till en båtmotor. Svängde då förbi mekonomen för att köpa lite rubbing så jag kunde fixa kofångaren.

Passade på att fråga om dom hade ett relä jag kunde låna för att kolla om de kunde vara de som va felet på mitt helljus. Han jag snackade me va assjysst så de gick ju o ordna big_smile O de va de som va felet trots att de va såpass nytt, o eftersom de va såpass nytt o trasigt så vart de ju reklamation big_smile Så jag fick ett nytt relä som jag inte behövde betala ett öre för!

Blev en klart mycke bättre dag pga de, ett fel jag haft i flera mpnader e nu ett minne blått (för tillfället iaf roll)

Sen åkte jag hem o tvättade bilen, o då från ingenstans så ska ju så klart en granne börja klaga på de eftersom man egentligen inte får tvätta bilen i området. De va säkert bara för att jag råkade stå ivägen just när hon kom hem, de roliga va att hon parkerade sen på vändplanen som finns i slutet på gatan o de får man ju inte heller göra. Blir så trött på grannar ibland...

Men men, jag fick bilen färdig tvättad så jag kunde börja rubba. O fronten blev ren från färg big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/384326_39qads.jpg

Fett skönt, o när jag ändå höll på så började jag i nederkant på dörrarna o skärmarna. Dom e ju jäkla matta o fulla me asfalltsstänk där. Me lite handgnuggande så försvann de me smile Dock orkade jag inte me mer än skärmarna o halva nederkanten på passagerardörren.

La på lite vax också på skärmarna o sen gjorde jag en grej jag tänkt gör hur länge som helst nu tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/384328_sb5ul5.jpg

La på gripendeklaerna som jag har haft liggande i ett halvår nu smile De blir så jäkla snyggt me den lilla detaljen, jag har ju gjort likadant på 9-5an wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/384329_lfoau7.jpg

De va de jag hann me, ska snart åka iväg. Annars hade jag suttit o putsat än kan jag säga wink

Imorrn blir de nog inget, ska på skärgårdsfestival på Djurö o ha lite kul o släppa allt som heter jobb lr liknande.

Kommentera nu va ni tycker wink

De va allt!
//Jacob

PS. Jag har fortfarande inte fått mina saker från SP hmm Inte nått svar på mitt mail jag skickade heller...

Sök