3398
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

1 997 Inlägg
27 juni 2008
Blev riktigt bra med gripendekalen! En sådan ska de sitta på saab enligt mig:P
Skönt att ha lampa i mörkret nu med då. Och att de är gratis gör ju inget;)
Fan va den blänker där du rubbade då! Jag skulle behöva gå över hela min bil....

De suger o vänta på paket...... mailade o frågade om mina däck igår, har inte fått svar ännu, blää:(

Hade!
// Fredrik

4 663 Inlägg
27 juni 2008
Fy fan va skönt att  du fick i gång helljuset big_smile   mycket skönt att höra big_smile
blev också jävligt snyggt med gripen märket big_smile
mh robin

4 299 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Blev riktigt bra med gripendekalen! En sådan ska de sitta på saab enligt mig:P
Skönt att ha lampa i mörkret nu med då. Och att de är gratis gör ju inget;)
Fan va den blänker där du rubbade då! Jag skulle behöva gå över hela min bil....

De suger o vänta på paket...... mailade o frågade om mina däck igår, har inte fått svar ännu, blää:(

Hade!
// Fredrik

Tackar, ja de blev bra smile Fast redan nu börjar jag nästan tycka att den skulle varit en storlek större tongue

Hehe, vilket mörker wink Nää men de e jäkligt skönt att de kommer funka nu när jag behöver de. Kollade på xtraljus idag också på mekonomen, ska bara komma på en snygg placering o dra lite kablar så kommer de åka på närmare hösten smile

Fast den sidan e bara tvättad, rubba o vaxa gjorde jag bara i de området som dekalerna sitter i tongue Så den kommer blänka ännu mer så fort jag får tid till de smile

Hmm, vissa företag e bra kassa när de gäller o svara på mail sad

Desamma smile
//Jacob

Saab_Robin skrev:
Fy fan va skönt att  du fick i gång helljuset big_smile   mycket skönt att höra big_smile
blev också jävligt snyggt med gripen märket big_smile
mh robin

Aaa, de va riktigt skönt. Kan jag äntligen blända tillbaka på dom som bländar mig wink
Tack, men som jag sa i inlägget ovan så börjar jag nästan tycka att dom skulle va en storlek större wink

//Jacob

4 299 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
Update: Nu e de problem, har varit ute o åkt en del idag. Svängde in på statoil här i vaxholm för o käka lunch o allting e som vanligt, stänger av motorn o sådär. Kommer ut startar o motorn går bara i en sekund typ o sen e den stendöd sad Puffar till ibland, så jag väntar på farsan som ska komma me bärgningslina. Vi står o funderar lite o göra  nåra startförsök utan framgång.

Ska precis börja plocka fram grejerna men jag gör ett sista försök, o då går den igång helt plötsligt yikes

Misstänkte först vevaxelgivaren eftersom den hade fått kallna lite, men samtidigt kan väl en trasig bränslepump ge samma problem innan den pajar totalt??

För Check engine lös inte så jag fick ju då inte nån felkod heller. Skitskumt o jävligt irreterande, ska ju åka ganska långt på lördag o jag vill inte bli stående längs e4/e20 neutral

Vad tror ni, har inte vågat köra den längre efter, utan de va raka vägen hem. O de e en sträcka på 200 meter typ.

De finns gott om bensin i tanken o likaså olja så de e ju inte de som e problemet. Vet inte heller va tempen låg på då min tempmätare e paj sad men de e ju ny termostat o pump så de borde inte va de som e problemet.

Behöver verkligen er hjälp nu så att jag kommer iväg på lördag!

//Jacob

956 Inlägg
28 juni 2008
Rallyhalle skrev:
Update: Nu e de problem, har varit ute o åkt en del idag. Svängde in på statoil här i vaxholm för o käka lunch o allting e som vanligt, stänger av motorn o sådär. Kommer ut startar o motorn går bara i en sekund typ o sen e den stendöd sad Puffar till ibland, så jag väntar på farsan som ska komma me bärgningslina. Vi står o funderar lite o göra  nåra startförsök utan framgång.

Ska precis börja plocka fram grejerna men jag gör ett sista försök, o då går den igång helt plötsligt yikes

Misstänkte först vevaxelgivaren eftersom den hade fått kallna lite, men samtidigt kan väl en trasig bränslepump ge samma problem innan den pajar totalt??

För Check engine lös inte så jag fick ju då inte nån felkod heller. Skitskumt o jävligt irreterande, ska ju åka ganska långt på lördag o jag vill inte bli stående längs e4/e20 neutral

Vad tror ni, har inte vågat köra den längre efter, utan de va raka vägen hem. O de e en sträcka på 200 meter typ.

De finns gott om bensin i tanken o likaså olja så de e ju inte de som e problemet. Vet inte heller va tempen låg på då min tempmätare e paj sad men de e ju ny termostat o pump så de borde inte va de som e problemet.

Behöver verkligen er hjälp nu så att jag kommer iväg på lördag!

//Jacob

Vi hade något liknande på 9-5:an.

Vi visste inte vad de ar, men den starta inte ibland, men efter ca 20 minuter hoppa den igång. Åkte in till saab. Inga fel koder. Så där sa de att vi på tändningen så ni hör bränslepumpen jobba. Då funka de.
Senare kom de fram att nån satt en domkraft på bränslefiltret. Så de kom inte fram bränsle.

4 299 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Rallyhalle skrev:
...

Vi hade något liknande på 9-5:an.

Vi visste inte vad de ar, men den starta inte ibland, men efter ca 20 minuter hoppa den igång. Åkte in till saab. Inga fel koder. Så där sa de att vi på tändningen så ni hör bränslepumpen jobba. Då funka de.
Senare kom de fram att nån satt en domkraft på bränslefiltret. Så de kom inte fram bränsle.

Ok, då lutar de mer åt att de kan vara pumpen som e felet då. Jag hann ju aldrig koppla bort ledningen från fuelrailen o kolla om de kom nåt innan den pruttade igång igen.

För nu kommer jag också på att jag lyssnade på pumpen, la mig i bagaget o la örat mot golvet precis ovanför pumpen men hörde inte ett piss.

Kanske blir till o beställa en ny pump dårå sad Skit också, de va ju de dyra alternativet...

1 497 Inlägg
29 juni 2008
Byt filter samtidigt som pumpen då.

Är du intreserad så kan du få köpa en begagnad pump av mig billigt wink

4 299 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Byt filter samtidigt som pumpen då.

Är du intreserad så kan du få köpa en begagnad pump av mig billigt wink

Jorå, de kommer jag o göra wink
De hade ju varit ett alternativ, men jag behöver den innan lördag isf.

Men farsan va idag på mekonomen, o där sa dom att de kunde vara bränslereläet också lr bara en glappkontakt.

Men jag ska ut o åka lite o se vad som händer.

//Jacob

174 Inlägg
29 juni 2008
det brukar vara reläet som har felet. vill man vara snål så brukar det gå at gå fram å knacka på reläet med en skruvmejsel eller nåt sånt. brukar funka. smile

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

4 299 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
makarof skrev:
det brukar vara reläet som har felet. vill man vara snål så brukar det gå at gå fram å knacka på reläet med en skruvmejsel eller nåt sånt. brukar funka. smile

Ok, då blir de nog till o byta de så märker jag om de e de som strular om jag blir stående längs E4/E20 wink

Hehe, körde den taktiken på mitt gamla ljusrelä. De ger ju upp till slut wink

//Jacob

4 299 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Har varit ute o kört lite nu, måste vara reläet till pumpen som glappar lr nått. Dock har jag ett litet problem, vart sitter de yikes Hittar de inte hmm

O anledningen till att jag utesluter trasig bränslepump är att jag har pressat bilen lite nu, åkte me Quantic ut på bogesund o hakade på några motorcyklar tongue Gick inte så bra för mig men vi fick till nåra sjyssta bilder iaf wink Fast bara en bra me min kamera...

https://www1.garaget.org/archive/60/59709/60488/60488-934145.jpg

Bästa bilden jag fick till. Men imorrn åker nog farsan till Saab för o kolla va reläet kostar o sådär. Just pumpreläet e så jäkla copyrightat så de finns ju inga piratdelar. Utan de blir till o åka till Saab o köpa nytt sad

De borde märkts ju om pumpen hade varit kass nu på min lilla tur, o de märks ju inte ett piss. Inte trög startad lr nått. Vad tror ni?

Sånt e livet, de va allt för ikväll.
//Jacob

1 997 Inlägg
29 juni 2008
Segt att de ska krångla ibland.... Men hoppas det är relät och att de inte kostar skjortan;)

Lycka till!
// Fredrik

4 299 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Segt att de ska krångla ibland.... Men hoppas det är relät och att de inte kostar skjortan;)

Lycka till!
// Fredrik

mmm, så jävla tradigt hmm
Förmodligen e de reläet, har varit me om en bil tidigare där pumpen gav sig. Den bilen gick långt ifrån o köra likabra o lika långt som jag gjorde idag. De va en likadan nämligen me samma motor tongue

Tack smile
//Jacob

4 299 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Update: Tja, ringde upp speedparts idag på lunchen. Mitt paket skickades idag efter att jag ringt big_smile

Personen jag pratade med fattade inte varför de inte blivit skickat tidigare för, så de hade blivit lite fel där.
Men huvudsaken är att de e på väg nu iaf smile

Farsan ringde Saab idag också o kollade vad ett nytt bränslepumpsrelä kostar. 273 kr låg de på så jag tycker inte de va så farligt, förväntade mig typ 900 lr nått för den lilla skitprylen tongue  Så ett nytt sånt kommer beställas o bytas ut.

De va allt för nu.
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 juni 2008
Skönt att det inte va så jävlans dyrt me relät som det kan vara annars..
Och skönt att det ordnar sig med grejerna som skickas smile bara att vänta nu, är väl de tråkigaste som finns att vänta..

Men men, blir grymt fin smile
Keep it up!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Skönt att det inte va så jävlans dyrt me relät som det kan vara annars..
Och skönt att det ordnar sig med grejerna som skickas smile bara att vänta nu, är väl de tråkigaste som finns att vänta..

Men men, blir grymt fin smile
Keep it up!
Mvh Kim

Japp, de va en rejäl lättnad faktiskt smile Jo men nu vet ja att de kommer komma under onsdag typ, då blir de mycke enklare o vänta när man vet när de kommer wink

Tack Tack big_smile
De ska jag!
//Jacob

Avstängd
914 Inlägg
30 juni 2008
Har du hittat relät? annars sitter det nog under huven i den lilla "lådan" men relän smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

4 299 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Saab900Racing skrev:
Har du hittat relät? annars sitter det nog under huven i den lilla "lådan" men relän smile

Ok tack big_smile Nää jag har inte hittat de, på locket till den lilla lådan har texten börjat försvinna. Men isf vet jag vilket de e wink

//Jacob

4 299 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Har fått AVI:n till paketet från speedparts nu big_smile Men Posten stänger 6, o jag slutar jobba kl 6 sad

Men jag kommer ta bilen till jobbet för att hinna hämta paketet på lunchen, men de e på g nu iaf wink
Då e de bara dekalerna som fattas wink

//Jacob

1 997 Inlägg
1 juli 2008
Skönt att du fått grejjerna iaf. Leveransen gick ju fort om de skickade sakerna igår smile

Jag har nog dåligt minne, men vad är det i paketet? (har ett svagt minne av bussningar?)

// Fredrik

Sök