3286
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Skönt att du fått grejjerna iaf. Leveransen gick ju fort om de skickade sakerna igår smile

Jag har nog dåligt minne, men vad är det i paketet? (har ett svagt minne av bussningar?)

// Fredrik

JApp asskönt tongue Jo de gick assnabbt, trodde avin skulle komma typ imorrn.

Du har så rätt så smile Lite bussningar o en drivknutsdamask.

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 juli 2008
Skönt att det gled på hos posten så de inte slarvar bort det som de har en tendens att lyckas med tongue

Hoppas bytet går lika lätt nudå big_smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Skönt att det gled på hos posten så de inte slarvar bort det som de har en tendens att lyckas med tongue

Hoppas bytet går lika lätt nudå big_smile
Mvh Kim

Ja dom e jäkligt duktiga på att strula till de vid fel tillfällen roll

De ska de nog göra, kommer typ bara montera krängstagen. Byte av bussningar damasken blir de vid ett senare tillfälle wink
//Jacob

569 Inlägg
2 juli 2008
Jag kan inte annat än att beundra din vilja smile

Har du fått bort emblemen ännu? På min V40 körde jag med fiskelina och sedan lackrengöring och vax (plus en massa gnuggande med naglarna)

Björn J - Projekttråd V40

4 299 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
gentoo skrev:
Jag kan inte annat än att beundra din vilja smile

Har du fått bort emblemen ännu? På min V40 körde jag med fiskelina och sedan lackrengöring och vax (plus en massa gnuggande med naglarna)

Hehe, tackar så mycke big_smile

Nope, har inte gjort nått försök än roll Men de kanske händer till helgen så jag ska ha ditt tips i åtanke smile

Kommer inte åka iväg till Alingsås på lördag som jag hade tänkt sad Har inte fått tag på nått nytt pumprelä än så de känns riskabelt att åka så långt. För då kan man ge sig fan på att bilen kommer lägga av 2 mil från Alingsås lr nått tongue

//Jacob

4 299 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Update: Tja! Idag e en mycke bra dag big_smile
Mina paket kom idag tongue Kunde hämta ut både Speedparts-paketet o mina dekaler.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/390311_vqekrn.jpg

O dessutom har de varit fint väder så allt har ju bara varit kalas big_smile Nu måste jag bara få på nya grejerna också smile

Har dock inte fått tag på nått nytt bränslepumpsrelä än sad Så inte kan jag åka på träffen jag hade tänkt i helgen... Men men, thats my life. När nått kul händer så går ju nått såklart på tok...

De va allt för nu!
//Jacob

4 299 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Nu har dom nya Powerflex-krängstagen monterats, va väl en lite stärre procedur än vad jag förväntade mig roll Men nu sitter dom där iaf.

Före...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/391961_dq0cvo.jpg

Efter...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/391963_gcef09.jpg

Blev ju grymt mycke bättre väghållning efter kan jag säga tongue Tog en sväng på bogesund som är en väldigt kurvig väg. O inte ens me dom gamla krängstagen kunde jag ha den farten genom kurvorna som jag hade ikväll big_smile

Men lite tidigare idag så va jag iväg till Jula för o köpa verktyg för moppemeckande. O råkade då gå förbi extraljusavdelningen tongue Blev dock inga extraljus men de vart en början iaf wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/391967_k01rz1.jpg

Väntar till nästa månad med att köpa extraljus, ska fundera lite till över montering o framför allt, vilken modell jag ska ha wink

Men de va allt för ikväll!
//Jacob

413 Inlägg
5 juli 2008
ser bra ut det där hörru:Ddu jobbar på väldigt bra med saaben din:P...lycka till i fortsättningen Mvh:Andreas

4 299 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
addesaab skrev:
ser bra ut det där hörru:Ddu jobbar på väldigt bra med saaben din:P...lycka till i fortsättningen Mvh:Andreas

Tackar smile gör så gott jag kan, men har inte så mycke tid över till nått just nu hmm

Tack smile
//Jacob

4 299 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
Skulle ha vart i alingsås idag, men så vart de ju såklart inte pga de jävla reläet sad

Ist tog pappa med mig till japmeet (me 9-5an dårå), o där gjorde jag minsann ett fynd big_smile Köpte 2 nya däck för 650 st!

Så nu ska dom bara krängas på fälgarna smile Diamondback heter däcken, riktigt lågbudget-däck tongue

De va allt för ikväll!

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (5 juli 2008)

4 663 Inlägg
6 juli 2008
skönt att de blev bätre väghållning big_smile 
var även kul att du fick tag i nya däck big_smile lycka till med extra ljusen big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
skönt att de blev bätre väghållning big_smile 
var även kul att du fick tag i nya däck big_smile lycka till med extra ljusen big_smile
mvh robin

Hehe, ja de va grymt skönt. Så i framtiden blir de mycke powerflex tongue
Japp, de va asskönt smile Tjänade en tusenlapp jämfört me dom jag tänkte beställa annars big_smile
Hehe, tack, de e ett jävligt svårt val tongue

//Jacob

4 299 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Idag tog jag en sväng till micro i Barkarby o köpte extraljus big_smile Lite fel årstid jag vet, men jag passar på nu när jag ändå har råd tongue

De vart iaf 2 st Hella Jumbo 320 smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/396767_29cpna.jpg

Kommer passa skitbra sen smile Dock ska 2 till av en mindre typ köpas in för att monteras undertill på kofångaren wink

De va allt för idag, har meckat moppe typ hela dagen så jag har inget intressant o komma me wink

//Jacob

4 663 Inlägg
9 juli 2008
snyggt big_smile  köpta på micra barkaby, de är nära mig big_smile ska de andra 2 lysa upp under bilen lr fram de med ?
hur går det med corollan ?
mvh robin

4 299 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
snyggt big_smile  köpta på micra barkaby, de är nära mig big_smile ska de andra 2 lysa upp under bilen lr fram de med ?
hur går det med corollan ?
mvh robin

Mm, i know wink de ska sitta fram dom me fast dom kommer bli lågt placerade.

Jag jobbar 5-6 dagar i veckan o på fritiden har jag massa jävla "vid sidan av" jobb som jag tagit på mig hmm
Ägare nr 2 är i Grekland, tror jag, han skulle inte va hemma på hela sommarn mer än dom 2 sista veckorna.
Ägare nr 3 börjar snart jobba han me o har typ samma tider som mig.

Me andra ord har vi inte tid me "rostrollan" just nu wink Men när skolan kommer igång o vi faktiskt får lite fritid igen så kommer projektet ta fart igen smile

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (9 juli 2008)

4 299 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Har varit ledig idag så de har blivit lite bilmeckande smile Monterade o började koppla på extraljusen.
Blir rätt nice faktiskt, men de ska ändå på 2 till, tror jag vet vilka de ska bli wink

Här kommer bilder på hur de blev smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/401089_r41dmo.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/401090_40j4gq.jpg

Har bara ett litet problem hmm Får inte skiten o lysa... Misstänker starkt att de e signalkabeln till reläet som jag inte lyckats få till. Så de kommer nog lösa sig, hade bara inte orken att fortsätta koppla roll

Men jag börjar bli riktigt sugen på att montera vingen nu big_smile Vill ju helst få den lackad innan, men jag kan nog inte vänta så länge till.

Men vad tycker ni, ska vingen lackas helsvart lr ska jag göra en A50-lackning?? A50-lackning innebär lackad i bilens färg fram till linjen som går på vingen, därifrån e de svart.

Men vad tycker ni, farsan tycker hela ska lackas i bilens färg. Men jag vetti fan om de blr bra hmm

Så säg vad ni tycker smile

//Jacob

337 Inlägg
14 juli 2008
fan va synd att du inte sa till innan du skulle köpa extraljus för då kunde du köpt minna riktigt billigt smile

3 liters diesel, mumma!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 juli 2008
Bliver ju bra me extralyserna! smile

Tråkigt de där me elen bara, men bara att koppla om och testa..

Tycker du ska lacka vingen som du vill ha den.. de som känns bäst, jag tror personligen att en helfärgad vinge i bilens färg flyter ihop bäst med bilen och det blir en clean-stuk känsla på bilen men ändå så sitter vingen där som man ser.. blir liksom en clean fast ändå sportig känsla om man nu ska förklara det med ord tongue big_smile

Lycka till och hare gött!
Mvh Kim

4 663 Inlägg
14 juli 2008
blev riktigtt bra faktiskt big_smile ser at de syns något blåt i exta ljusen är det någon sorts "fake xenon"  öpen fråga big_smile
ha de bra och lycka till med att få de att lysa
mvh robin

P.S. tycker att det skulle vara snyggt med hela vingen svart big_smile

4 299 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Rwd skrev:
fan va synd att du inte sa till innan du skulle köpa extraljus för då kunde du köpt minna riktigt billigt smile

Oh fan tongue Ja de va ju lite synd. Men jag tycker nästan dom jag har passar bättre wink

//Jacob
kimpan_90 skrev:
Bliver ju bra me extralyserna! smile

Tråkigt de där me elen bara, men bara att koppla om och testa..

Tycker du ska lacka vingen som du vill ha den.. de som känns bäst, jag tror personligen att en helfärgad vinge i bilens färg flyter ihop bäst med bilen och det blir en clean-stuk känsla på bilen men ändå så sitter vingen där som man ser.. blir liksom en clean fast ändå sportig känsla om man nu ska förklara det med ord tongue big_smile

Lycka till och hare gött!
Mvh Kim

Tack big_smile Ja de blev asbra.

Mmm, men som jag sa i updaten så misstänker jag grovt att de e signalkabeln jag inte fått till riktigt wink

Mmm, vill nog helst ha den A50-lackad. De tror jag blir stilrenast, har sett en vinröd me hellackad vinge o de vetti fan va jag tyckte hmm Så jag börjar nog me o lacka den svart så får vi se sen.
Tror man får den känslan me A50-lackning också, nää nu e jag ganska säker på att de blir så big_smile

Tack desamma smile
//Jacob

Saab_Robin skrev:
blev riktigtt bra faktiskt big_smile ser at de syns något blåt i exta ljusen är det någon sorts "fake xenon"  öpen fråga big_smile
ha de bra och lycka till med att få de att lysa
mvh robin

P.S. tycker att det skulle vara snyggt med hela vingen svart big_smile

Tackar smile
De e Biltemas Mega Blue 100W som speglas wink

Ang vingen så bestämde jag mig ganska precis för att de blir A50-lackning wink Men till och börja med ska den bli svart smile

Desamma!
//Jacob

Sök