Vilket chiptrim är bäst?

Mackan_vaxjo
7 oktober 2004 · 8 Inlägg

Hej alla!
Helt ny i detta forum, verkar schysst!

Jag har rätt länge nu tittat på olika trim alternativ till min bil, Aero -01. Dom flesta jag har pratat med har olika ideer och omdöme när det gäller olika firmor.  Just nu lutar det åt BSRs PPC trimning, jag tycker att det verkar vara klockrent. Har även kollat lite på maptun och nordicuhr.

Vad säger experterna?

//Mackan

chrizz Administratör
9 oktober 2004 · 11 783 Inlägg

Experterna är oeniga. Som vanligt smile

Jag kan bara rekomendera Nordic, då jag själv har åkt nordictrimmat i några år nu. Är mycket nöjd med prestandan och bilen har gått klockrent utan problem. Jag kör en 9-3 -99, med steg2.

Andra är nöjda med Maptun, andra med BSR (och speedparts, som vad jag förstått har BSRs programvara?).

Men jag hade utan tvekan valt Nordic igen om skulle skaffa ny saab.

MVH Christian - partisk, precis som alla andra smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
WoX
10 oktober 2004 · 86 Inlägg

Ja jag kör med speedparts och är kanon nöjd...

kostar det så går det som man brukar säga wink

Audi Rs6 "Svartnos" (2014)
seb
16 oktober 2004 · 40 Inlägg

Åker du en Aero 01:a och enbart tänker ändra mjukvaran skulle jag nog vända mig till Maptun. Har riktigt bra effektuttag genom att enbart ändra mjukvaran.

14.002 på 402m med enbart ändrad mjukvara är mitt största argument.

Annars finns ju Nordic och framförallt Hirsch.

Saab 9-5 "Black Teufel" (1998)
MalZonCossie
19 oktober 2004 · 121 Inlägg

Kolla in ChipCenter..

Ford Sierra RS COSWORTH 4x4 "Bästa Tuningcar 2015" (1991)
Switch
2 december 2004 · 95 Inlägg

MalZon skrev:
Kolla in ChipCenter..

Glöm ChipCenter.cc
Kolla in MapTun.com eller Nordictuning.com eller Speedparts.se

Alive
3 december 2004 · 22 Inlägg

jaha varför inte chipcenter då? alla kör ju inte saab

Live Today
bmw_jimpa
11 december 2004 · 20 Inlägg

Glöm chippcenter det är skit!!! mina polare ha chippat på bsr och dom är hel nöjda!

Frändberg
13 december 2004 · 24 Inlägg

jag kör med SQR trim i min ng900 hel nöjd
oxh så kör jag med för tillfället speedoarts trim i min 9000 helt ok

men nästa firma jag anlitar så blir dte nog maptun det känns som dom ligger steget före när det gäller programeringen annars sqr är kanon
mvh martin

BMW 520d "M-Sport" (2015)
Mackan_vaxjo
8 april 2005 · 8 Inlägg

Tack för allas input! Det bli Maptun i mitten på April!

WannabeeGBG
10 maj 2005 · 44 Inlägg

SpeedXracing_325i skrev:
Glöm chippcenter det är skit!!! mina polare ha chippat på bsr och dom är hel nöjda!

Motivera din åsikt. Jag har hört motsatsen från väldigt många, att chipcenter har en av de bästa mjukvarorna.

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!
Ford Mondeo "Titanium X Individual" (2010)
Switch
10 maj 2005 · 95 Inlägg

WannabeeGBG skrev:

SpeedXracing_325i skrev:
Glöm chippcenter det är skit!!! mina polare ha chippat på bsr och dom är hel nöjda!

Motivera din åsikt. Jag har hört motsatsen från väldigt många, att chipcenter har en av de bästa mjukvarorna.

Kolla gärna på www.stcs.nu forum och sök på chipcenter

Stoffe Verkmästare
10 maj 2005 · 97 Inlägg

WannabeeGBG skrev:

SpeedXracing_325i skrev:
Glöm chippcenter det är skit!!! mina polare ha chippat på bsr och dom är hel nöjda!

Motivera din åsikt. Jag har hört motsatsen från väldigt många, att chipcenter har en av de bästa mjukvarorna.

Anledningen till att dina polare är nöjda är antingen att de inte har jämfört med något annat eller att de haft turen att få Nordics mjukvara nerladdad eftersom det framkommit att vissa bilar chippade hos chipcenter har haft Nordics mjukvara.
Chipcenter själva har INTE bästa mjukvarorna. Det är en sak som är säker.

sellgren Artist
10 maj 2005 · 21 Inlägg

Som du förstår, är det lika många tips på firmor, som det finns tipsare.
Mitt råd är, att du i alla fall väljer någon med PPC-lösning. Det samma vilken.
Jag har tidigare låtit chipsa flera bilar, men ingenting så smidigt som med PPC. Inga ingrepp nånstans, kan ta tillbaka originalet när man vill.
Jag valde BSR och är naturligtvis nöjd.  Men det finns säkert andra med bra grejor!!
Lycka till /

Tidigare reklamman, fr Umeå som slutat arbeta.
Numera enbart biltokig artist Har bl.a. ägt en S4 Avant -92, en A4 Avant TQ S-line -04 och nu en Volvo XC 70 Ocean Blue 2006
janerik.sellgren@rodang.se www.sellgren.nu
Volvo XC 70 AWD D3 "Ocean Race" (2012)
Stoffe Verkmästare
10 maj 2005 · 97 Inlägg

Får jag fråga trådskaparen hur det gått med hans val? Det stod i något att hans inlägg att bilen skulle vara chippad i mitten på april och det har ju redan varit. smile

Sharky
11 maj 2005 · 10 287 Inlägg

Man måste också inse att en viss chipfirma inte tar fram alla programvaror själva. Kolla hur många modeller tex BSR har chip. Tänk sedan huruvida det är rimligt att det är dom själva som tar fram allt.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Mackan_vaxjo
30 januari 2006 · 8 Inlägg

Tja Stoffe, glömde väl mer eller mindre bort den här tråden efter att jag gjort mitt val...

Det blev till slut MapTun, jag är hyfsat nöjd, bilen går bra! Brutalt när man vill men också snällt om man är ute och söndags åker....

Det har väl dock strular lite med bilen efter att jag trimmat, divers fel tex:

Vaccum slang
Back ventil
Luftsnok
Tändkassett

När bilen är hel är det en dröm, synd bara att det är så sällan sad

//Mackan

pontare
30 januari 2006 · 5 Inlägg

har ppc systemet från bsr i min saab 9-5 funkar hur bra som hälllst...änkelt att ta bort i fall man vill oxå

Stoffe Verkmästare
30 januari 2006 · 97 Inlägg

Mackan_vaxjo skrev:
Tja Stoffe, glömde väl mer eller mindre bort den här tråden efter att jag gjort mitt val...

Det blev till slut MapTun, jag är hyfsat nöjd, bilen går bra! Brutalt när man vill men också snällt om man är ute och söndags åker....

Det har väl dock strular lite med bilen efter att jag trimmat, divers fel tex:

Vaccum slang
Back ventil
Luftsnok
Tändkassett

När bilen är hel är det en dröm, synd bara att det är så sällan sad

//Mackan

Kul att du är nöjd! Har en polare som inte var det och därför bytte leverantör, men det förekommer säkert åt båda hållen.
Trist med dina problem bara. Dock får man kanske räkna med vissa när man trimmar, men sen är ju frågan hur många av dem som är relaterade till trimmet.

Mvh Stoffe

webdoc
29 februari 2008 · 2 Inlägg

Testade Chiptrim på min BMW 518 via racimax. Ökade effekt i KW / HK med 12 KW/16Hk.

Senast redigerat av webdoc (29 februari 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang