2208
Sök

Går min 531:a sugis topp avändas till en turbo motor

425 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
#1
Går min 531:a sugis topp avändas till en turbo motor eller är det någon skillnad?

MVH

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
247 Inlägg
24 oktober 2007
#3
sprox skrev:
Går min 531:a sugis topp avändas till en turbo motor eller är det någon skillnad?

MVH

531 kommer från b230et, det är redan en turbo topp.

SkenLaddRacing
189 Inlägg
24 oktober 2007
#4
absolute_teddan skrev:
sprox skrev:
Går min 531:a sugis topp avändas till en turbo motor eller är det någon skillnad?

MVH

531 kommer från b230et, det är redan en turbo topp.

531:an kommer väll åndå från b230fb, motorn som satt i dom tidiga 944 samt 945 altså 91-92 ?

Rather turboshit than NO power at all.

247 Inlägg
24 oktober 2007
#5
henkecool skrev:
absolute_teddan skrev:
sprox skrev:
Går min 531:a sugis topp avändas till en turbo motor eller är det någon skillnad?

MVH

531 kommer från b230et, det är redan en turbo topp.

531:an kommer väll åndå från b230fb, motorn som satt i dom tidiga 944 samt 945 altså 91-92 ?

nej det tror jag inte, för alla b230et jag har sett som är orginal har haft 531, du tänker nog snarare på 530

Örebroare i exil
970 Inlägg
24 oktober 2007
#6
531 toppen finns både som sugtopp och turbotopp. så båda två har alldeles rätt.

Hej FRA!

425 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
#7
_Kekke_ skrev:
531 toppen finns både som sugtopp och turbotopp. så båda två har alldeles rätt.

Har 531:a på min 940 GL 91:a orginal.... Funkar den till en turbomotor lr är det ingen skillnad har för mig att ingenting skiljer

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

510 Inlägg
26 oktober 2007
#8
sprox skrev:
_Kekke_ skrev:
531 toppen finns både som sugtopp och turbotopp. så båda två har alldeles rätt.

Har 531:a på min 940 GL 91:a orginal.... Funkar den till en turbomotor lr är det ingen skillnad har för mig att ingenting skiljer

Jag har en 531a på min b230et original smile Så det borde ju fungera aldelest utmärkt .. Mvh Johan


220 Inlägg
26 oktober 2007
#9
japp den funkar. är ganska bra flöde i dom orginal oxå smile

The one and only
1 091 Inlägg
26 oktober 2007
#10
Volvo toppar kan man mixa o blanda som man vill smile Allt från B21<B230 passar bolt on mellan motorerna.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

905 Inlägg
26 oktober 2007
#11
Volvo Knugen skrev:
Volvo toppar kan man mixa o blanda som man vill smile Allt från B21<B230 passar bolt on mellan motorerna.

stämmer inte riktigt, k-motorn har 631 topp som inte har några förbränningsrum och då kan det bli problem.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 oktober 2007
#12
Så Länge Du Inte Ska Trimma Allt För Mycket Så Funkar Toppen smile Annars Bör Du Byta Ventiler

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

10 287 Inlägg
26 oktober 2007
#13
Jodå, den passar "bolt-on"....men man får lite problem ......big_smile

/Göran

loffe007 skrev:
Volvo Knugen skrev:
Volvo toppar kan man mixa o blanda som man vill smile Allt från B21<B230 passar bolt on mellan motorerna.

stämmer inte riktigt, k-motorn har 631 topp som inte har några förbränningsrum och då kan det bli problem.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

905 Inlägg
26 oktober 2007
#14
Sharky skrev:
Jodå, den passar "bolt-on"....men man får lite problem ......big_smile

/Göran

loffe007 skrev:
Volvo Knugen skrev:
Volvo toppar kan man mixa o blanda som man vill smile Allt från B21<B230 passar bolt on mellan motorerna.

stämmer inte riktigt, k-motorn har 631 topp som inte har några förbränningsrum och då kan det bli problem.


passar gör den nog men som sagt. cool

The one and only
1 091 Inlägg
26 oktober 2007
#15
loffe007 skrev:
Sharky skrev:
Jodå, den passar "bolt-on"....men man får lite problem ......big_smile

/Göran

loffe007 skrev:

stämmer inte riktigt, k-motorn har 631 topp som inte har några förbränningsrum och då kan det bli problem.


passar gör den nog men som sagt. cool

visst ja glömde bort den neutral men vill man ha en lågkomps-motor som heter duga så går det ju hehe wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

905 Inlägg
26 oktober 2007
#16
Volvo Knugen skrev:
loffe007 skrev:
Sharky skrev:
Jodå, den passar "bolt-on"....men man får lite problem ......big_smile

/Göran



passar gör den nog men som sagt. cool

visst ja glömde bort den neutral men vill man ha en lågkomps-motor som heter duga så går det ju hehe wink

hehe bygga diesel motor wink

1 Inlägg
21 april 2008
#17
Det ska finnas två olika gjutnummer på 531a topparna.

Den första sitter på 740 turbo med b230et. Det är också denna som är intressant när det gäller trimning.

Den andra är den som sitter på tidiga 940 med b230fb och ska tydligen sitta på 240 classicen också.

/André

310 Inlägg
21 april 2008
#18
Enda skillnaden mellan volvos turbotoppar och dito sugtopp är att turbotoppen har saltfyllda avgasventiler.

Därav att en insugsventil kan kosta 80kr och en avgasventil kan kosta 800kr..
Senast redigerat av PH_ (21 april 2008)


12 086 Inlägg
21 april 2008
#19
sandstroem skrev:
Det ska finnas två olika gjutnummer på 531a topparna.

Den första sitter på 740 turbo med b230et. Det är också denna som är intressant när det gäller trimning.

Den andra är den som sitter på tidiga 940 med b230fb och ska tydligen sitta på 240 classicen också.

/André

högkomp menar ni väl?

425 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
#20
loffe007 skrev:
Sharky skrev:
Jodå, den passar "bolt-on"....men man får lite problem ......big_smile

/Göran

[passar gör den nog men som sagt. cool

vad menar du med lite problem?

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?


Sök