4270
Sök

Byte av fjäder på HKS Hipermax

44 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
körde av höger framfjädern på HKS Coilovern, nu till frågan går det att bara byta fjädern eller måste man köpa nytt ett sätt fram? om det går och byta så gissar jag att man får byta båda fjädrarna fram så det blir samma hårdhet?

1 827 Inlägg
3 februari 2010
Du kontaktar HKS eller en ÅF till HKS och beställer en ny. Självklart beställer du då en ny i samma hårdhet som det var innan.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

44 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Du kontaktar HKS eller en ÅF till HKS och beställer en ny. Självklart beställer du då en ny i samma hårdhet som det var innan.

tack så mycket! ska se om supranmannen kan fixa såna då big_smile

Supraman
2 300 Inlägg
3 februari 2010
Om dom e några år e de bäst att byta parvis.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

502 Inlägg
3 februari 2010
http://www.jrm-racing.se/ är svensk generalagent så de kan säkert fixa det

44 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
tack så mycket smile se vem som ger bäst pris på dom smile hoppas inte på några fantasi priser för 2 fjädrar tongue

1 291 Inlägg
3 februari 2010
DU behöver ju faktiskt inte köpa nya HKS fjädrar, vet du bara vilken fjäderkonstant dom har så kan du mäta längd och diameter själv och köpa fjädrar hos nästan vilken speed-shop som helst.

1 153 Inlägg
4 februari 2010
Kan nog va knivigt att få tag på delar till dom dämparna.Dom har ju slutat att tillverkas .sen har jag aldrig sett lösa fjädrar till dom coiloversarna.Annars får du göra som MattiasH säger.

44 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
har försökt med jrm men har inte fått någe svar hmm blir väll och mäta på dom och se vad jag hittar hmm fjäderkonstant? är det "hårdheten" på dom? vete fan hur man kollar det tongue vet ni några bra ställen och köpa? har googlat lite men inte hittat nått bra hmm

tack för svar smile

1 291 Inlägg
31 mars 2010
No-Mercy skrev:
har försökt med jrm men har inte fått någe svar hmm blir väll och mäta på dom och se vad jag hittar hmm fjäderkonstant? är det "hårdheten" på dom? vete fan hur man kollar det tongue vet ni några bra ställen och köpa? har googlat lite men inte hittat nått bra hmm

tack för svar smile

Jajjemen fjäderkonstanten säger hur hård fjädern är, anges oftast i N/mm eller lbs/in.

Sök