körde av höger framfjädern på HKS Coilovern, nu till frågan går det att bara byta fjädern eller måste man köpa nytt ett sätt fram? om det går och byta så gissar jag att man får byta båda fjädrarna fram så det blir samma hårdhet?
DU behöver ju faktiskt inte köpa nya HKS fjädrar, vet du bara vilken fjäderkonstant dom har så kan du mäta längd och diameter själv och köpa fjädrar hos nästan vilken speed-shop som helst.
Kan nog va knivigt att få tag på delar till dom dämparna.Dom har ju slutat att tillverkas .sen har jag aldrig sett lösa fjädrar till dom coiloversarna.Annars får du göra som MattiasH säger.
har försökt med jrm men har inte fått någe svar blir väll och mäta på dom och se vad jag hittar fjäderkonstant? är det "hårdheten" på dom? vete fan hur man kollar det vet ni några bra ställen och köpa? har googlat lite men inte hittat nått bra
har försökt med jrm men har inte fått någe svar blir väll och mäta på dom och se vad jag hittar fjäderkonstant? är det "hårdheten" på dom? vete fan hur man kollar det vet ni några bra ställen och köpa? har googlat lite men inte hittat nått bra
tack för svar
Jajjemen fjäderkonstanten säger hur hård fjädern är, anges oftast i N/mm eller lbs/in.