6529
Sök

Centreringsring OZ Superleggera 17" Vilken navdiameter har fälgen?

690 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
Tror jag behöver en uppsättning centreringsringar / Navringar / Centrumringar då jag har vibrationer i högre hastigheter...

jag har dock ingen aning om vilken storlek och jag ska ha...?!?

Bilen ska om jag förstått rätt ha 57.1mm (Audi A4 B6 -04)

Tack på förhand!
Mvh
Lars
Senast redigerat av AEN (22 april 2010)

197 Inlägg
22 april 2010
Alla är i stortsett i plast, då du fråga om typ.
Ta av hjulen och mät insida, eller så kan det stå på fälgen. Sen mäter du på navet, så får du fram exakt.
Inte svårare än så.

690 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
aha ok...
Hade tänkt slippa montera av däcket i onödan... har endast nöddomkraften att tillgå just nu.... så jag bara undrade ifall någon visste...

EDIT*

Tror jag hittade Audins Navdiameter och det ska vara 57,1mm... verkar som samtliga audi har det...

Nu är ju bara frågan vilken håldiameter OZ fälgen har?
Senast redigerat av AEN (22 april 2010)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 april 2010
AEN skrev:
aha ok...
Hade tänkt slippa montera av däcket i onödan... har endast nöddomkraften att tillgå just nu.... så jag bara undrade ifall någon visste...

EDIT*

Tror jag hittade Audins Navdiameter och det ska vara 57,1mm... verkar som samtliga audi har det...

Nu är ju bara frågan vilken håldiameter OZ fälgen har?

Du måste bort med fälgen och ta fram skjutmåttet och mäta, om du inte kan ta bort kåpan som sitter på fälgen och mäta den vägen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

690 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
pratade med däckverkstaden i dag.. samma som monterade däcken på bilen, och enl dem så ska mina fäögar vara direkt anpassade till min bil... dvs samma nav diameter... så ja problemet löst eller hur man ska kalla det... :-)

Sök