4949
Sök

Vilken uppgraderings-diff ska jag monter på min Nissan 200SX S13?

Götterdämmerung
451 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Vilka diffar gata/bana är bra det finns ett helt uppslagsverk med diffar det finns 1,5way & 2 ways som jag förstått det.Vilken kan jag ha för att spinna loss rejält med? har hört att s14 diffar och skyline är bra.Nån som kan detta så förklara gärna så ja inte köper och går och ångrar det sedan.Tack

Bil 200sx S13 93'a
Senast redigerat av Sappuru (13 maj 2010)

Can´t kill it join It

820 Inlägg
13 maj 2010
Du får nog ändra rubriken annars kommer nog en moderator att låsa alt. ändra åt dig!

Nu vet jag inte hur det är på jappsar men till Volvo verkar Aussie locker diff funka bra, kanske finns till 200SX med?

Om man säger

78 Inlägg
14 maj 2010
Det som har fått ganska bra "betyg" är kaaz differental, och om du ska drifta och leka så rekomenderas 2 ways diff. kan köpas hos bland annat www.driftworks.com smile

4 767 Inlägg
14 maj 2010

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Turbo lover
555 Inlägg
14 maj 2010
Om det är 1-vägs, 1,5-vägs eller 2-vägs påverkar väl bara hur bilen beter sig vid motorbroms. 1vägs har ingen ramp på andra sidan som tryckskivorna kan börja "klättra på" vid motorbroms och därmed ingen låsverkan vid motorbroms. 2-vägs har lika stor rampvinkel vid gaspådrag som motorbroms, dvs samma bromsverkan oavsett om du motorbromsar eller gasar, är väl lämpligast för drifting som jag förstått. 1,5 lite mittemellan.

Götterdämmerung
451 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
aha ok tack för informationen nu blir det bara att välja nån diff då smile

Can´t kill it join It

Sök