Growe skrev:
hotrodder skrev:
Growe skrev:
om du är osäker skaffar du 2st muttar och skruvar fast startmotorn och provstartar
så brukar jag alltid göra
fast du kanske har allt helt löst?!
Startmotorn har ingenting att göra med hur svänghjulet monteras.
Till Ts/
VIKTIGT att turbinen ska
sitta istoppad i lådan INNAN du monterar ihop motor och växelåda.
Kanske lite övertydligt men det verkar inte som du gjort denna op. förut.
öh hur tänker du nu?
enda sättet att provstarta bilen är att använda veven eller startmotorn..och en B230Ft/fk har ingen vev derför monterar man startmotorn och provstartar motorn innan man monterar turbin och lådan
och självklart ska turbinen sitta på lådan annars har man ett istort sätt omöjligt jobb framför sig för att styra in turbinen i lådan
Varför ens provstarta innan motorn sitter mot lådan? På en automat har du dessutom inget svänghjul innan lådan sitter på plats.
Edit; Fler än en har pajjat pumparna mm. i sina automater när dom monterat (tvingat) ihop motor-låda på fel sätt med turbinen fastsatt på motorn. Därav mitt förtydligande.
Senast redigerat av hotrodder (2 juni 2010)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab