7528
Sök

Burnade sönder min växellåda audi 100

9 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Min låda till min Audi 100 2,6 -93 gav upp när jag skulle burna.
Det som hände var att det bara small till och sen när jag testade att åka iväg så smäller det till med jämna intervaller. Detta händer även när man inte har motorn igång och rullar bilen bakåt.
Däremot så kan man rulla den framåt utan att man känner nått.
Bilen driver både framåt och bakåt men med missljud såklart.
Nu undrar jag utifall någon har någon aning om vad som kan ha hänt med lådan och om det kan vara värt att riva isär lådan själv och fixa den själv eller om jag ska fixa en nya låda?
Och om jag nu ska fixa en ny låda är det någon som vet om en växellåda till Audi 100 2,3l 5a passar?

Med.lem
3 759 Inlägg
22 juli 2010
Ingen drivaxel som gått då? Vad händer om du svänger max och kör framåt?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
22 juli 2010
Bara byta låda, en sån låda är ingen ide att riva isär.

9 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Nej drivaxlarna har jag redan plockat ner och kollat och dom är bra. Och det hjälpte inte att svänga.
Bara byta låda? Varför? Går det inte att få tag i delar till dom eller vad?

Körv
3 535 Inlägg
22 juli 2010
muuu skrev:
Nej drivaxlarna har jag redan plockat ner och kollat och dom är bra. Och det hjälpte inte att svänga.
Bara byta låda? Varför? Går det inte att få tag i delar till dom eller vad?

Alltså, du måste i närmast vara raketforskare för att kunna laga en växellåda. Därför är det bättre å bara byta låda.

Truckdriving Man

9 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Jo jag vet att det tydligen ska vara svårt men vad har man att förlora? Kommer ju ändå bara att slänga lådan om jag byter ut den. Så därför undrar jag om någon har en en aning vad som kan ha hänt med lådan?

1 212 Inlägg
22 juli 2010
det blir bara dyrare för dig att renovera än att skaffa en skaplig från bildelsbasen. din låda är nog i smulor!

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 juli 2010
muuu skrev:
Jo jag vet att det tydligen ska vara svårt men vad har man att förlora? Kommer ju ändå bara att slänga lådan om jag byter ut den. Så därför undrar jag om någon har en en aning vad som kan ha hänt med lådan?

Om inte annat så kan du riva isär lådan bara för att se hur det är uppbyggt. På något sätt måste man ju lära sig.

Men jag håller med dom andra, det blir smidigare och billigare att köpa en fungerande låda från skroten.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök