Hej hej! Ska väl dra en kort historia till & börja med. Var ute & lattjade med golfen här om dagen och la lite lakrits här och där, gick väl inte allt för villt till kanske men i vilket fall. Efter en stund fick jag inte i växlarna, så jag 'tvingade' i växlarna och drog hem (kanske 1 km), men nu när bilen är avstängd så får jag i växlarna, men när motorn är startad får jag inte i några alls. Kopplingspedalen har ett visst motstånd men inte som förut. Sedan har jag upptäckt ett annat problem, höger motorfäste har gått av till växellådan (bifogade bilder)
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
din motor hänger alltså på trekvart så jag skulle fixa ett nytt fäste. det troligaste till att det känns skumt för dig är för att lådan hänger ner en bit och gör att länkaget mellan lådan och spaken har hamnat i spänn. även kopplingsvajern kanske har hoppat ur ngt fäste
Bumpar denna topic. Lyfte ur lådan idag, och kollade. Kan bara säga att min lamell var var som potatismos, så jag bytte tryckplatta + lameller och sen hittade jag en låda som funkar finfint. :-) Någon mod kan nu stänga tråden