Saab 9-3 turbo dåligt laddtryck

Min0lta
24 mars 2013 · 441 Inlägg

Har då en Saab 9-3a som jag har mappat på steg 3 och hade biltemas laddmätare, så när bilen blev mappad så hade jag laddtryck på 1.5bar och den kändes skit bra. Men så i går var jag ute och drog ett race med en kompis, så fick laddade den bara 1,2bar visade min digitala laddmätare. Och den kändes inte som om där är steg 3 längre, känns mer som original eller med steg 1hmm så undrar nu vad det kan vara som failar ? Turbon rycker inget blått eller dyl


Tacksam för svar

Honda civic "Jane" (1996)
Mack Forum- och sitemoderator
24 mars 2013 · 26 113 Inlägg

Tryckslangar som sugs ihop vid laddtryck?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mickius
24 mars 2013 · 4 670 Inlägg

Kolla över tryckrör och vacciumslangar.

Känn även på din WG så denna känns ok! Brukar ge sig vid högre laddtryck så man måste byta till en förstärkt! "Riktigt vanligt på t25 snurrorna" Då den börjar läcka och inte orkar bygga laddtrycket som den ska.

Senast redigerat av mickius (24 mars 2013)

olof102
24 mars 2013 · 342 Inlägg

Håller med, kolla wastegaten/tryckklockan, vanligt är dessa klyddar på T25:orna.

Min jäklades med fladdrande ladd, tillslut tröttnade jag och slängde på en TD04 istället smile

Fin bill förresten smile

Min0lta
24 mars 2013 · 441 Inlägg

mickius skrev:
Kolla över tryckrör och vacciumslangar.

Känn även på din WG så denna känns ok! Brukar ge sig vid högre laddtryck så man måste byta till en förstärkt! "Riktigt vanligt på t25 snurrorna" Då den börjar läcka och inte orkar bygga laddtrycket som den ska.

okej tack smile ska kolla över den i dag smile hade lite själv i göringen att det kanske kunnde vara den, men är dock inte säkert, men det ska endå vara en starkare wg tydligen för jag har ju den b204R motor det ska vara bättre wg intercooler och programvara tongue men den kan ju vara kass endå iofs men ska kolla över den smile

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
24 mars 2013 · 441 Inlägg

olof102 skrev:
Håller med, kolla wastegaten/tryckklockan, vanligt är dessa klyddar på T25:orna.

Min jäklades med fladdrande ladd, tillslut tröttnade jag och slängde på en TD04 istället smile

Fin bill förresten smile

ja blir att kolla upp den senare i dag så får se om den börjar bli dålig smile tack så mycket du smile

Honda civic "Jane" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang