Bränsle trycks regulator problem

T-Airaksinen
22 januari 2014 · 529 Inlägg

Hej nu är det så att jag behöver lite mer kött på benen av er som förhoppningsvis kan hjälpa mig.

Sitter och funderar på att när jag ska trimma så ska självklart bilen få mer soppa så en bränsle trycks regulator kommer inhandlas, fick då höra av kompisen att man kanske skulle satsa på en progressiv då den höjer bränsletrycket efter laddet som jag föstått? som inte en vanlig tryckregulator gör, t.ex 4bars tryck på tomgång som en vanlig tryckregulator om så är inställt,
Om ni har något annat tips vad som ni skulle sätta dit på en audi a4 1,8t.
Kan ha helt fel.

Truster
22 januari 2014 · 58 Inlägg

en "vanlig" linjär btr höjer bränsletrycket linjärt(lika mkt) med laddet, sett från grund tryck
en progressiv höjer bränsletrycket mer än vad laddet höjs

du borde inte montera någon, bilen bör chippas/mappas till trimmet du ska använda, om du nu tvunget måste pilla på btr så skaffa först en bredbandslambda

vad ska du trimma med?

T-Airaksinen
22 januari 2014 · 529 Inlägg

Truster skrev:
en "vanlig" linjär btr höjer bränsletrycket linjärt(lika mkt) med laddet, sett från grund tryck
en progressiv höjer bränsletrycket mer än vad laddet höjs

du borde inte montera någon, bilen bör chippas/mappas till trimmet du ska använda, om du nu tvunget måste pilla på btr så skaffa först en bredbandslambda

vad ska du trimma med?

Okejokej, bredbandslamnda är köpt och tänkte byta till en Ko4 turbo och sen byta ic med lite mer laddtryck.

Truster
22 januari 2014 · 58 Inlägg

dahlbäck(mtm) har chipp för k04, 240hk enligt dom

T-Airaksinen
22 januari 2014 · 529 Inlägg

Truster skrev:
dahlbäck(mtm) har chipp för k04, 240hk enligt dom

till b5 ? kan du skicka länken ? smile

Truster
22 januari 2014 · 58 Inlägg

mejla dom, finns inte på deras hemsida men har det på min bil, dock med lite annat runtomkring

T-Airaksinen
22 januari 2014 · 529 Inlägg

Truster skrev:
mejla dom, finns inte på deras hemsida men har det på min bil, dock med lite annat runtomkring

Okejokej du får gärna återkomma med svar.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 januari 2014 · 13 736 Inlägg

kolla med www.biloptimering.se  dom ska ha chipp till k04 och en viss modell av spridare något standard kit som är vanliga till 1.8T  finns i örebro så inte jätte långt att åka

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang