Populära projekt
Honda Civic EG -VEI
Detta skulle vara min såkallade vinterbil. Gick ju inte så bra med det. För två vintrar sedan utförde jag ett swap från D15z1 till D16z6. Allt gick bra och jag var helnöjd en stund. Sen dök upp en B16a2 som jag nappade på direkt och den landade i bilen lagom till sommaren förra året. Nu är tanken att bilen ska bli lackad och att några mer hästar ska hitta ner i bilen. Än så länge är det inte tänkt att jag ska köra turbo, men vem vet, bara tiden kan avslöja vad som händer :)
80 gte quattro blir 20v turbo.. Total otuur =/
Bilvalet var en 80 gte quattro, motorn orginal är 1.8l förgasare på 68hk, utbytt till motor på 240+, bytt drivlina till urquattro, dragit el, måste påpeka att jag lärt mig en jäkla massa nya å nyttiga saker pga av strul med bil osv.. bilen e byggd för å leka, trim? ja sjklart framöver!
Honda Civic EG motorswap, boost och cleanup!
En Honda Civic som ska swappas till B18c4 med turbo, men först ska den fräschas upp lite med lackerat och rensat motorrum, nya fälgar, coils och camber bland annat!
Chevrolet Monte Carlo -70
Det här är en projekttråd om min Chevrolet Monte Carlo från -70. Innan jag bestämde mig för att fixa i ordning bilen har den stått i en lada i 20 år. Det satt då en 400 motor i men har nu bytt till en smått vässad 350. Drar helt nytt elsystem i bilen och hoppas på att den blir klar till sommaren -13.
Volvo 242 -82
Har nu äntligen skaffat mig en vettig Volvo 242:a som skall fixas med.. I början blir det nya fälgar och sänkningssats. Sen nya lysen och lite annat smått och gott. Servostyrning skall installeras och har drömmar om att byta till en B230FK eller en T5:a. Vi får se vad som händer.
Pure Street Custom's, Jetta Mk1 "KOMBI" Open-Air
De Hände en grej..... :P
Projekt Golf IV !!
Allmän uppfräschning och annat stuk
Vaz Lada 2102(1980) rullande projekt
Omlack och ny inredning denna vinter efter ha gått igenom allting annat förra vintern. Häng med med!
Scania 3 Serie
Skall snyggas till samt lite små fix
Volvo S70 GLT renovering (F.d firma bil)
Nu bara trillar prylarna in... nu går det undan..... Vart skall det sluta?? löper på....
Volvo 740 turbo 2/6
740 byggs om för å slita däck med
Mercedes widebody elegance 320 -98
Mercedes som blir WIDEBODY.Byggt till & från mellan 2011-2013.lite info: Nya lyktor runt om/AMG kolfiber delar / Breddad 10cm / Kolfiberhuv/ e60 frontspoiler med påbyggd läpp/takspoiler ETC. Sponsor på fälgar : SPECIAL FÄLGAR
BMW E34 530 "The black one" (Stance och småfix) (Färg på fälgarna på sida 11)
Stance och småfix står som rubrik på listan men kommer även hände lite av allt möjligt så det e barra att hänga på ;).
Volvo V70 R AWD 99 (Laserblå)
En äkta "Volvo V70 R laserblå 99" (Original projekt)
Volvo S70R Göra så gott som i ny skick + göra den så clean som möjligt!
1 Av 11 Svensksålda S70R Saffran.
E30M50T Drifting långtidsprojekt
E30 drifting projekt! Från början en 320 sedan årsm 88. Bilderna talar en del. Jag: 20 år, bor i Malmö.
Volvo 142/B20 Trimmning
Löpande renovering av en Volvo 142a.
Opel Rekord 2000 sprint -77.
Detta är mitt första projekt på min Opel rekord coupé sprint, berlina 2000 -77. Bilen köptes efter 20 år i en lada och ska bli riktigt fin och uppfräschad.
Saab 9000 Aero Lux -95
Historien om en 9000 Aero -95 från skrot till finåk.
Bubbla VW 1303s med subaru ej20g motor SUBBLA
Syftet är att bygga en 1303s germanlook bubbla. Den ska gå fint med impreza gt med ej20g motorn. Rs liknande fälgar, breddade skärmar runtom och hela köret. Ändrade planer angående växellådan, kommer att köra med subaru låda med konvertering för att driva åt andra hållet i en bakmonterad sub motor!
Nissan 200sx blir banbil
Detta är bara för att det är så roligt att köra bana ;). Ca18det byts ut mot RB25det
Audi A6 Quattro Stance/pickup
nu födds RISE OF EVIL bilen som skulle dö men nu kommer i ny skepnad !
Viper srt10: Låga 120db
Custom jobb som Sänkning, Omlackningar,Ny inredning , Stereobygge med galaxy tab 2 7", Jakten på trevligare motorljud etc. Ska försöka att summera allt i första posten.
Chevrolet 5700 Cab Over Engine 1950
Ska bli biltransport åt mina andra bilar. :)
Mercedes 250d blir 300d superturbo
Ombygge av min 250d till 300d "superturbo"
En liten Renovering av en BMW E28
Tjeena! Här kommer lite bilder på mitt nya och påbörjade projekt! Denna bil köpte jag i april Är en 1987ans 520i och på samma gång köpte jag en 518i som jag har tagit alla dörrar av och bakluckan och inredningen som är svart ska från den också plus elsystemet då 520in var ren invändigt pga att förra ägaren skulle göra den till drifting bil ?
Volvo 740 TIC 85 chassi med uppskrämd 8v
Volvo 740 Glt 90 isbil budget bygge som ska användes på isbana . Volvo 740 85 tic drifting projekt med ny uppskrämd b230 8v maskin och vems samt rostlagning .
piffar upp min volvo 945 tic
piffar upp min 945a som ja vill ha den:)
Silver Beast Supra TT MKIV Eurospec Turbonetics 1100hk
Monster Supran som ska fixas iordning.
VW Golf 4 Ljudbygge
I år blir det nog bara lite små fix med bygget, funderar på om jag skulle köpa lite bättre middar och ett steg till det men får nog bli begagnat isf så får se vad som dyker upp.
Försöker hålla liv i min Suzuki Samurai High Roof 1988
Försöker hålla min Suzuki Samurai High Roof 1988 vid liv.
Mx_krus's Corsa B AKA Ägget! Bygger 200hk++ N/A. Rensad och bur på plats
Målet med denna är att få en riktigt frän Corsa som både ser, går och låter bra! Ska ligga som ett strykjärn och va ettrig som en sporthoj! En gammal tant opel har aldrig vart roligare!
Volvo S60N T5 (Rullande projekt)
Rullande projekttråd för eget syfte
Opel Calibra stance projekt
Bygger en Opel Calibra Static/stance stukad, rätt ovanligt att se ett sådant bygge, blir hellackering, speciall fjädrar, handsmidda fälgar och delvis annan inredning osv! Följ och kommentera gärna projektet!
Redline Racing BMW E30 320i blir E30 335i driftbil!
E30 320i uppgraderas till 335i med syfte att gå som en krabba! I sidled!
Ford Thames Hotrod
Bilen hittades i Norge hösten 2015 den kommer att bli uppbyggt på ett nytt chassie. Karrosen är i mycket bra skick inte mycket rost. Jag startar projektet hösten 2016 om allt går som det tänk skall den stå på hjul nästa år. Motorn i detta projekt blir en Ford 302 V8 med AOD automatlåda. Bilen skall inte breddas som mitt förra projekt men den skall få samma framvagn (Heidts) som blir ihop kortad 22cm
Volvo V70R Saffran
Projektet går ut på att förfina och förbättra skicket ännu mer...
"Den Blåe" Volvo 945 SE -96
Att det är en vinterbil betyder inte att den måste svinas sönder för det! Bilen kommer hållas i så bra skick det går.
Bmw e36 336 (s38b36 turbo) drift/gatbil
Tjena, Kommer från Bmw paradiset Åland och har nu bestämt mig för att bygga på/om min e36a till godkänd driftbil och även gatlaglig lekbil!
V70R min Mr grey
Mr Grey uppdateras inför 2018 :)
Maltes Nissan 200sx s13
Mitt mål är och vara klar till Elmia, köra upp och spendera helgen & ha de riktigt nice med lek och cruise i bilen man byggt! Något som verkar ha missuppfattats en del i tråden är att jag ska ställa ut på elmia, men det ska jag inte. Däremot kanske jag ställer upp i burnout showen! Kul att du kikar på tråden, se till & följ mitt äventyr tills Elmia 2014!
Caddy MK1 -88 Diesel, ratlook, camber, sänkning mm.
Tanken är nu att ordna ratlook stuk på hög nivå, ska bli både lägre och fräckare än tidigare smile Även camberinställning är täknt att exprimentera med. Kommer att lägga upp bilder på ombyggnader på bla: -Bromsreduceringsventil / lastavkännare -flippa bakaxel -sänkning -inställning av camber -roliga attiraljer + mkt. mera
E24 -Wankel Shark
500hk Bmw e24 med Mazda 13b bi-turbo under huven.
volvo 244dl -78 sugturbo.. lackad!!! BILD UPDATE!!!
Volvo 244 sugturbo
16 åring renovera beach buggy från grunden, cruiser/drag race bil
tokig i folkvagnar
Nimbus 26 Dc Epoca Rossa Exclusive 1990, Kad 300 Dp-g Renovering
Tjena! Sen sommaren 2020 sålde vi vår NIMBUS 22 DC EXCLUSIVE 1988 som vi renoverat till mint condition och haft som projekt här på garaget. Vi har nu köpt en NIMBUS 26 DC EPOCA ROSSA EXCLUSIVE 1990 som vi ska förvandla till mint condition även den. Fix med så som: -Uppdatering av pentry till båtarna som kom 2005 -Polering - konstruera och plasta en förlängd badbrygga -Interiör belysning mm mm Uppdaterar så mycket jag kan. /Axel

