2370
Sök

Europas "KANSKE" EXTREMASTE Superkart R6, Chassit lackat! provkörning ala 200km/h!

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
28 december 2008
Följer ditt bygge och med en hel del kartingerfarenhet så är det extra kul att följa bygget.
Nu då du inte behöver tänka på klasser och kartingregelboken kan du göra några fler avsteg från standardkarosseriet tycker jag.
Framhjulen kan få bli överbyggda upptill och lämna  öppet som på en täckt sportvagn vad det gäller hjulhusöppningen.
Bromsarna kommer att få jobba hårt med tung kart och mycket effekt. Bygg rejäla luftintag  framtill i underkant av karten samt montera en diffusor som ger domnforce samtidigt , sen gör gälar uppe på hjulhusen som släpper ut värmen uppåt..
Låt gärna huven och överbyggnaden över tanken få samma form .

Sen blir ju pricken över i;et då lacken kommer på , blir spännande och se den , hoppas bara den blir racinginspirerad , gärna med stuk åt traditionella racinglackeringar , typ Gulf eller liknande men med en modern touch....
...men snälla inga motiv eller dödskallar eller sånt....
Senast redigerat av eastmotorsport (28 december 2008)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

872 Inlägg
28 december 2008
hehe det ser iaf intresant ut.

If its too loud you are too old!

434 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Det kommer bli öppet kring hjulen,

ni får se hur det blir.

Tanken är att lacka den i Yamahas metallic blåa och göra det väldigt cleant med deras logo oså:) vi får se vad Paul fixar till!smile

im shore it will look great when he is finished with it;)

Det kommer bli en liten båge över huvudet som det verkar nu också, karossen kommer inte gå runt hela karten utan bak till vingen,

982 Inlägg
29 december 2008
hmm funderar på att sponsra typ 50-100 kr..vore kul om du kunde trycka upp alla sponsorer i dekaler..alltså inga stora men så dom finns kanske 1x5 cm o sedan lägger upp en bild på de så man kan säga att man varit med o sponsrat dig ..vore skoj om de skulle bli nå större publecering av karten smile

lycka till

mvh

Kärnkraftstomte
776 Inlägg
29 december 2008
Det känns lite som att du har stulit min idé som jag har gått omkring med sen ett par år tillbaks. Bygga en gocart med en 750cc Honda VFR-motor och gjuta en kaross i glasfiber.
Jag läste längre upp om att du undrade hur man ska gjuta? Jag skulle ha köpt en massa flak med rosa frigolit och limmat ihop sen skulle jag ha tagit fram raspen och börja forma till frigolitbiten till en kaross och så vidare med grovt sandpapper, finare sandpapper, ännu finare sandpapper och så vidare. Tillslut skulle jag plasta med glasfiber/polyester direkt på frigoliten så man får en hård yta att plasta karossen uppepå och som dessutom tål sprutspackel så man kan fixa till missarna man har gjort. När formen är klar så är det bara att börja vaxa så man kan börja gjuta.

PS, jag tycker också att det är lite för mycket snack om sponsring, kan du inte bara skriva "Sponsorer sökes" nere i din avatar?

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Mästare
2 947 Inlägg
29 december 2008
Grymt projekt! big_smile(Jag skrev det på första sidan men inlägget skickades inte hmm )

Sen är det ju lite tattigt att tigga pengar av privatpersoner, men kan du leva med det så gör det! wink

Lycka till säger jag iallafall, Den karten kommer nog att vara jävligt rolig att köra sen! big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

796 Inlägg
29 december 2008
KimVsWorld skrev:
Grymt projekt! big_smile(Jag skrev det på första sidan men inlägget skickades inte hmm )

Sen är det ju lite tattigt att tigga pengar av privatpersoner, men kan du leva med det så gör det! wink

Lycka till säger jag iallafall, Den karten kommer nog att vara jävligt rolig att köra sen! big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

Behöver ju inte vara pengar han ber om. Ett bidrag kan ju lika gärna vara en burk polyester eller en lärdom (tex. om hur man plastar).

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Rackeltrimmare
62 Inlägg
29 december 2008
Robin är ju en tattare big_smile hehe

(kompis med tattaren.. )

Ser bra ut iaf, snart kommer jag med mina lister så ska du få TIGGA åt mig lite istället smile (fan va fyndigt)

God fortsättning på dig o sambon din

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black

434 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
prosty skrev:
Robin är ju en tattare big_smile hehe

(kompis med tattaren.. )

Ser bra ut iaf, snart kommer jag med mina lister så ska du få TIGGA åt mig lite istället smile (fan va fyndigt)

God fortsättning på dig o sambon din

Hääääj Markus:)

Ja detsamma:)

Jag e ledig i 7 dagar nu, vi kan passa på o fixa listerna där nån kväll? hör av dig.

434 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Jag har nu lagt på lager nr 2 med matta,
imorgon kommer jag blåsa på med fogskum, det tråkiga är att det tar sån tid innan det torkar!.

Kommer med uppdatering imorgon,

434 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Beeenny skrev:
hmm funderar på att sponsra typ 50-100 kr..vore kul om du kunde trycka upp alla sponsorer i dekaler..alltså inga stora men så dom finns kanske 1x5 cm o sedan lägger upp en bild på de så man kan säga att man varit med o sponsrat dig ..vore skoj om de skulle bli nå större publecering av karten smile

lycka till

mvh

De tycker jag låter som en bra ide:)

434 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Uppdate!

det går riktigt bra med kaross arbetet!wink jag är lite stolt över mig själv hehe

Såhär ser det ut nu,

har idag gjort klart formen på båda sidorna och lagt på och spänt upp tyget samt penslat på 2 varv,
nästa steg blir att lägga på 2 lager med matta på det sen blire byggskum,

och en annan sak, jag var o köpte 10mm rundpinne, så jäkla mkt bättre än svetstråden jag använde till fronten, kommer bli enklare att få lös sen också.

http://i41.tinypic.com/fu9vu9.jpg
http://i40.tinypic.com/2j4cayf.jpg
http://i40.tinypic.com/2ebs9aa.jpg
http://i44.tinypic.com/o7tugk.jpg
http://i43.tinypic.com/1zdocx4.jpg
http://i43.tinypic.com/35buww5.jpg

Det var ganska precis vad jag hann med idag:)

Jag ska klura lite på formningen med skummet oså, känns som att det kan vara smart.
Är det någon som har ideer på hur det kan se ut eller liknande så skriv gärna, det är alltid bra.

872 Inlägg
30 december 2008
oj oj här hände grejjer, fast ser ut som du har en held del kvar

If its too loud you are too old!

434 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
jo då jag är i garaget så går de undan:)

jag tänkte satsa på att bygga klart karossen så jag kan skicka den till Paul såfort som möjligt,
unbder tiden då den är där så kan jag ängna mig åt att lämna chassit på lack och göra allt smått o gott,
elsystemet m.m

Jag har tänkt o bygga egna Diod bakljus också:)

Det kommer bli en sjuhelsikkes massa slippa o plasta sen, puh, ser inte fram emot det.

KHRacing
30 december 2008
jag hade nog tatt upp några kylkanaler i plasten framför motorn, den mår bara bra av lite extra kylluft trots att du har kylaren bakom ryggen - tänk dig luftflödet på en sporthoj.

k

434 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
KHRacing skrev:
jag hade nog tatt upp några kylkanaler i plasten framför motorn, den mår bara bra av lite extra kylluft trots att du har kylaren bakom ryggen - tänk dig luftflödet på en sporthoj.

k

jag kan garantera dig att den får nog med kylning:) speciellt då det är öppet i hjulhuset, all luft som strömmar under karten far igenom där.

Men jag har inte börjat med Byggskummet än jag kommer forma ett scoop där, det är bra med kylning där som du säger.

Luften kommer förhoppningsvis inte fara under karten utan över.

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
30 december 2008
Onlyrobin skrev:
KHRacing skrev:

k

jag kan garantera dig att den får nog med kylning:) speciellt då det är öppet i hjulhuset, all luft som strömmar under karten far igenom där.

Men jag har inte börjat med Byggskummet än jag kommer forma ett scoop där, det är bra med kylning där som du säger.

Luften kommer förhoppningsvis inte fara under karten utan över.

Luften ska inte strömma under karten , då får den ju lyftkraft, du mins väl mercorna som lyfte på mulsannerakan..

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

1 010 Inlägg
31 december 2008
bra jobbat!

Men guuuuuud va krångligt med alla stagen! tongue

hade varit bra mkt enklare att spänna dir mellan rattgrej och front. och om de hänger ner spänna hårdare med fastare tyg.

kommer bli sjukt mkt spacklande för att få de jämt..hoppas du bygger detta till en plugg och sedan gör en ny kaross i det? (har inte läst dina planer så noga smile )
du spar isf massa vikt men framförallt bättre hållbarhet..spackel kan spricka spec med alla vibrationer osv!

ska bli skoj att se hur det blir smile
Senast redigerat av JockeT (31 december 2008)

434 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
JockeT skrev:
bra jobbat!

Men guuuuuud va krångligt med alla stagen! tongue

hade varit bra mkt enklare att spänna dir mellan rattgrej och front. och om de hänger ner spänna hårdare med fastare tyg.

kommer bli sjukt mkt spacklande för att få de jämt..hoppas du bygger detta till en plugg och sedan gör en ny kaross i det? (har inte läst dina planer så noga smile )
du spar isf massa vikt men framförallt bättre hållbarhet..spackel kan spricka spec med alla vibrationer osv!

ska bli skoj att se hur det blir smile

Ja givetvis, denna skall spacklas till och fixas sen kommer den gjutas av så man får en färdig produkt,
haha jag har inte tänkt o använda den som kaross;)

jag funderar på att låta gjuta 2 karosser, en slit o släng och en show,

Sök