Då har man varit ute i garaget idag äntligen

Gick hyffsat smidigt trots allt, bara min arbetslampa som bråkade med mig i början

Växellådan är helt frånkopplad nu, sitter enbart i bultarna in i blocket.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/1037415_rff13z.jpg]()
Växelföraren spärrad o allt

Nästan allt runt subframen är också lossat, fick då 3 överaskningar när jag lossa oljekylaren...
Den första va att oljekylarn va mer ihoptryckt än va den såg ut framifrån, så de blir nog till att byta ut den.
Andra var att jag har nu en anledning till att skaffa snyggare slangar till turbon

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/1037416_sqodbr.jpg]()
Märkena är djupare än vad som syns på bilden, så det ska bytas ut!
Tredje överaskningen va detta!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/1037420_divi3h.jpg]()
Hur kan jag ha massa oljegegg på laddluftslangen som går in i Intercoolern???
Har kollat på oljekylaren eftersom den är tilltryckt men kan inte se att den läcker nånstans, och oljeläckage syns ju rätt väl

Och när jag ändå är inne på de där med läckage hitta jag en tätning på växellådan som ska bytas ut sen när den är ur

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/1037419_iwmvst.jpg]()
Någon som har art.nummer på pluggen som ska sitta där?
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/1037417_9hogf5.jpg]()
Har varit in hos saabverkstan där jag köpte bilen, och reservdelsmannen där är ibland inte till någon vidare hjälp.... Är ganska trött på att de blir så söligt där.
Men nu kommer den jobbiga delen, för att kunna sänka subframen från bilen måste jag lossa det bakre motorfästet, men det är lite knepigt ställe att komma åt på. Det är alltså fästet som går över styrväxeln.
Och dom 3 små bultarna där sitter ju givetvis så in i h***e, så att då la jag ner och åkte hem

Har bara spärrskaft i 1/2" storlek, så ska åka o köpa lite mindre verktyg imorgon.
Sen ska fan lådan ur!
Om ni har något tips eller trix angående bakre motorfästet så berätta gärna
De va allt jag hade idag!