4311
Sök

Passar dessa fälgar på audi 80 variant 1994

367 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
har hittat ett par opel calibra fäljar!hmm kan man få dit dom på min audi 80 variant?cool

audi 80 variant   4/108    et 45     nav 57,1   15tum

opel calibra    4/100   et 49    nav 56,7    17tum

eller går det att bygga om dom lite:D

tacksam för snabba svar ska åka och köpa dom i morgonbitti.

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 september 2009
Nej dom passar inte.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Teamledare Transportbilar på Amring i Kungsängen
1 517 Inlägg
11 september 2009
2 saker som måste åtgärdas
1 Navhålet
är det opel original så går det att köra med ett litit slipstift på en borrmaskin och köra runt runt i navhålen så att det blir lite större ,det skiljer så pass lite. jag gjorde det med ett par Opel kadett GSI fälgar som jag hade som vinterfälgar på min passat. jag köpte på clas ohlson som ett slipstift fast med massa grova taggar dom såldes i 4 pack lite olika former.

Men om det är en tillbehörsfälg så kan man bara köpa nya navringar i rätt storlek

2 Bultcirkeln
Det finns bultar med flytande kona som man kan använda för att montera en fälg med en anna bultcirkel än bilens. sök lite på blocket så hittar du,

MEN dom bultarna kostar 35:- st x 16st.......
Så jag skulle hälre lagt dom pengarna och tiden på ett par fälgar som passar direkt istället

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Cupra Born Cupra Born

Xenoholic
2 559 Inlägg
11 september 2009
vw_audi skrev:
2 saker som måste åtgärdas
1 Navhålet
är det opel original så går det att köra med ett litit slipstift på en borrmaskin och köra runt runt i navhålen så att det blir lite större ,det skiljer så pass lite. jag gjorde det med ett par Opel kadett GSI fälgar som jag hade som vinterfälgar på min passat. jag köpte på clas ohlson som ett slipstift fast med massa grova taggar dom såldes i 4 pack lite olika former.

Men om det är en tillbehörsfälg så kan man bara köpa nya navringar i rätt storlek

2 Bultcirkeln
Det finns bultar med flytande kona som man kan använda för att montera en fälg med en anna bultcirkel än bilens. sök lite på blocket så hittar du,

MEN dom bultarna kostar 35:- st x 16st.......
Så jag skulle hälre lagt dom pengarna och tiden på ett par fälgar som passar direkt istället

Dessa bultar tror jag inte funkar då det skiljer för mycket i utgångsläget.
Ska du ha dessa fälgar så får det nog bli med spacers i stället men då blir det ju dyrare samt att det då kanske det blir lite tajt till skärmkanterna wink
Är nog enklare att leta upp fälgar med rätt bultmönster. smile
Senast redigerat av Aerocombi (11 september 2009)

Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
11 september 2009
Förresten så tror jag inte din Audi vill bli kallad variant utan avant cool

Sök